FutureBXChicdriver Geplaatst: 10 Jul 2007 17:02 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
McDean schreef:
FutureBXChicdriver schreef:
Nog een andere vraag: Heeft een Sebring (oid) uitlaat zin voor een 1.6? Heeft iemand ervaring?
wederom voor het geluid
Minder tegendruk helpt toch?
bij een laagvermogen auto zoals je chic is de combie van open filter en sportdemper zeer minimaal.
met mij voormalige 16v hebben we op de testbank een test gedaan met orginele uitlaat en luchtfiter 160 pk
open luchtfilter en sebring 170 pk maar dan praat je over veel vermogen waar je alleen in soepelheid wat merkt en qua geluid natuurlijk (vooral in tunnels heel leuk)
hoe minder vermogen hoe minder de ervaring
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
mssl schreef:stan schreef:FutureBXChicdriver Geplaatst: 10 Jul 2007 17:02 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
McDean schreef:
FutureBXChicdriver schreef:
Nog een andere vraag: Heeft een Sebring (oid) uitlaat zin voor een 1.6? Heeft iemand ervaring?
wederom voor het geluid
Minder tegendruk helpt toch?bij een laagvermogen auto zoals je chic is de combie van open filter en sportdemper zeer minimaal.
met mij voormalige 16v hebben we op de testbank een test gedaan met orginele uitlaat en luchtfiter 160 pk
open luchtfilter en sebring 170 pk maar dan praat je over veel vermogen waar je alleen in soepelheid wat merkt en qua geluid natuurlijk (vooral in tunnels heel leuk)
hoe minder vermogen hoe minder de ervaring
Ik ben benieuwd stan Binnenkort eens een normale 16V versus mijn 16v met openluchtfilter en een totale Sebring uitlaat.
Ik denk zelf dat er eigenlijk geen verschil zal zijn….(of erg minimaal )
Het is dan vooral het schakelmoment wat de doorslag geeft
Gaat dit gebeuren? Lijkt me leuk als dat gefilmd wordt! Zou het zo weinig uitmaken? Dan is het voor een 1.6 idd al helemaal niet de moeite waard
tuurlijk is het de moeite vooral voor de look maar als jij meer vermogen zoek zoek dan een andere bx want dat gaat veel sneller dan je 1600 tuner
citroenc2 schreef:tuurlijk is het de moeite vooral voor de look maar als jij meer vermogen zoek zoek dan een andere bx want dat gaat veel sneller dan je 1600 tuner
Weet ik ja, maar ik vind de chic toch de mooiste versie die er is. Als het kon had ik er wel een tri motor in willen hebben..
In die advertentie van de bx onderdelen staat trouwens een chic 2.0 16v. Dat zou ook wel wat zijn zeg
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
FutureBXChicdriver schreef:
In die advertentie van de bx onderdelen staat trouwens een chic 2.0 16v. Dat zou ook wel wat zijn zeg
ik denk een hoop tramalant bij een ongeval idd
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
FutureBXChicdriver schreef:citroenc2 schreef:tuurlijk is het de moeite vooral voor de look maar als jij meer vermogen zoek zoek dan een andere bx want dat gaat veel sneller dan je 1600 tuner
Weet ik ja, maar ik vind de chic toch de mooiste versie die er is. Als het kon had ik er wel een tri motor in willen hebben..
In die advertentie van de bx onderdelen staat trouwens een chic 2.0 16v. Dat zou ook wel wat zijn zeg
Vriend! Dat is inderdaad een prettig motortje.
Maar zoals citroenc2 al zegt: waarom neem je niet een 19 TZi? Is een stuk sneller dan een Chic en ook nog wel een beetje te verzekeren in tegenstellign tot een GTi.
@ McDean: wat dan? gaat de verzekering er moeilijk over doen als er een andere motor in ligt? Vertel! Ik ben één en al oor!
Eveneens ben ik tevens ook.
zolang niemand precies weet of die 20 16v aangemeld is bij de rdw is het gewoon gis werk
als je de kleine letters in je polisleest staat er dat je auto moet voldoen aan de papieren die door de rdw zijn afgegeven dus ook vermogen enz enz en als een verzekkering onder een uitkering vandaan kan komen doen ze dat ook wel
knäckor schreef:FutureBXChicdriver schreef:citroenc2 schreef:tuurlijk is het de moeite vooral voor de look maar als jij meer vermogen zoek zoek dan een andere bx want dat gaat veel sneller dan je 1600 tuner
Weet ik ja, maar ik vind de chic toch de mooiste versie die er is. Als het kon had ik er wel een tri motor in willen hebben..
In die advertentie van de bx onderdelen staat trouwens een chic 2.0 16v. Dat zou ook wel wat zijn zegVriend! Dat is inderdaad een prettig motortje.
Maar zoals citroenc2 al zegt: waarom neem je niet een 19 TZi? Is een stuk sneller dan een Chic en ook nog wel een beetje te verzekeren in tegenstellign tot een GTi.
@ McDean: wat dan? gaat de verzekering er moeilijk over doen als er een andere motor in ligt? Vertel! Ik ben één en al oor!
Zoals ik al zei vind ik de chic de mooiste uitvoering…daarbij komt nog dat ik hem al gekocht heb van Thijs
Edit, jij hebt nu een tri?
Je mag over die 40% vermogensstijging, alleen dan word het serieus bij de RDW. Onder de 40% zou ik persoonlijk niet eens laten herkeuren. Soms staat er op je kenteken niet eens aantal cylinders en/of cylinder inhoud.
Wil je het legaal dan komen er een keuringen boven die 40% in iedergeval een weggedragtest bij (ala 247 Euro). Je zult dan ook moeten vertellen uit welke auto het blok komt etc. Ook een geluidstest zal moeten a 295 Euro en tevens het wegen van de auto a 17,00 Euro en het keuren van wijzingsmotor a 37,50 Euro.
Anyway.. lekker bureaucratisch allemaal!
Maar we raken offtopic, het ging eigenlijk om luchtfilter… ops: Gaat TS een openluchtfilter erop schroeven?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
FutureBXChicdriver schreef:knäckor schreef:FutureBXChicdriver schreef:citroenc2 schreef:tuurlijk is het de moeite vooral voor de look maar als jij meer vermogen zoek zoek dan een andere bx want dat gaat veel sneller dan je 1600 tuner
Weet ik ja, maar ik vind de chic toch de mooiste versie die er is. Als het kon had ik er wel een tri motor in willen hebben..
In die advertentie van de bx onderdelen staat trouwens een chic 2.0 16v. Dat zou ook wel wat zijn zegVriend! Dat is inderdaad een prettig motortje.
Maar zoals citroenc2 al zegt: waarom neem je niet een 19 TZi? Is een stuk sneller dan een Chic en ook nog wel een beetje te verzekeren in tegenstellign tot een GTi.
@ McDean: wat dan? gaat de verzekering er moeilijk over doen als er een andere motor in ligt? Vertel! Ik ben één en al oor!
Zoals ik al zei vind ik de chic de mooiste uitvoering…daarbij komt nog dat ik hem al gekocht heb van Thijs
Edit, jij hebt nu een tri?
Nee, ik heb een 16TRi break gehad. Wat een fijne auto. Lekker geluidje en een pittig motortje. Eigenlijk weet ik niet waarom, maar ik ben gewoon helemaal verliefd op de 16TRi Ik zou er ook erg graag nog eens één willen hebben, misschien in betere tijden.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ijs schreef:Je mag over die 40% vermogensstijging, alleen dan word het serieus bij de RDW. Onder de 40% zou ik persoonlijk niet eens laten herkeuren. Soms staat er op je kenteken niet eens aantal cylinders en/of cylinder inhoud.
Wil je het legaal dan komen er een keuringen boven die 40% in iedergeval een weggedragtest bij (ala 247 Euro). Je zult dan ook moeten vertellen uit welke auto het blok komt etc. Ook een geluidstest zal moeten a 295 Euro en tevens het wegen van de auto a 17,00 Euro en het keuren van wijzingsmotor a 37,50 Euro.
Anyway.. lekker bureaucratisch allemaal!
Maar we raken offtopic, het ging eigenlijk om luchtfilter… ops: Gaat TS een openluchtfilter erop schroeven?
Elke motorwijziging moet gekeurd worden door de RDW. Dat niet iedereen dat doet is een ander verhaal.
minder dan 40 % tov oorspronkelijke motor is niet zo’n probleem. Kijken ze of het motornummer klopt of het allemaal een beetje stevig zit en dan staat het ergens centraal geregistreerd. Het wordt niet op het kenteken gezet (Tenzijn je van brandstof wisselt of van aantal cilinders).
BIj meer dan 40 % is het zoals IJs hierboven aangeeft. NIet onoverkomelijk als je het netjes hebt ingebouwd, originele toebehoren gebruikt van de donoromotor en het stevig in de koets hangt. Wel duidelijk duurder.
Ijs schreef:
Maar we raken offtopic, het ging eigenlijk om luchtfilter… ops: Gaat TS een openluchtfilter erop schroeven?
Ik denk dat ik er zelf misschien een keer een k&n vervangingsfilter op zet.
knäckor schreef:
Nee, ik heb een 16TRi break gehad. Wat een fijne auto. Lekker geluidje en een pittig motortje. Eigenlijk weet ik niet waarom, maar ik ben gewoon helemaal verliefd op de 16TRi Ik zou er ook erg graag nog eens één willen hebben, misschien in betere tijden.
Er staat op mp een hele mooie voor weinig
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
FutureBXChicdriver schreef:knäckor schreef:
Nee, ik heb een 16TRi break gehad. Wat een fijne auto. Lekker geluidje en een pittig motortje. Eigenlijk weet ik niet waarom, maar ik ben gewoon helemaal verliefd op de 16TRi Ik zou er ook erg graag nog eens één willen hebben, misschien in betere tijden.
Er staat op mp een hele mooie voor weinig
De aankoop is niet het probleem. Elke maand kost zo´n ding ook geld, en ik heb al een diesel die elke maand aan WB al 60 euro kost.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:
De aankoop is niet het probleem. Elke maand kost zo´n ding ook geld, en ik heb al een diesel die elke maand aan WB al 60 euro kost.
Weet ik, maar diesel eruit en tri erin?