3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Sportluchtfilter BX Chic?
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 10 juli 2007 09:20 PM
  [ # 31 ]

FutureBXChicdriver   Geplaatst: 10 Jul 2007 17:02   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

McDean schreef:
FutureBXChicdriver schreef:
Nog een andere vraag: Heeft een Sebring (oid) uitlaat zin voor een 1.6? Heeft iemand ervaring?


wederom voor het geluid


Minder tegendruk helpt toch?

bij een laagvermogen auto zoals je chic is de combie van open filter en sportdemper zeer minimaal.

met mij voormalige 16v hebben we op de testbank een test gedaan met orginele uitlaat en luchtfiter 160 pk

open luchtfilter en sebring 170 pk maar dan praat je over veel vermogen waar je alleen in soepelheid wat merkt en qua geluid natuurlijk (vooral in tunnels heel leuk)

hoe minder vermogen hoe minder de ervaring

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 10 juli 2007 11:22 PM
  [ # 32 ]
mssl schreef:
stan schreef:

FutureBXChicdriver   Geplaatst: 10 Jul 2007 17:02   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

McDean schreef:
FutureBXChicdriver schreef:
Nog een andere vraag: Heeft een Sebring (oid) uitlaat zin voor een 1.6? Heeft iemand ervaring?


wederom voor het geluid


Minder tegendruk helpt toch?

bij een laagvermogen auto zoals je chic is de combie van open filter en sportdemper zeer minimaal.

met mij voormalige 16v hebben we op de testbank een test gedaan met orginele uitlaat en luchtfiter 160 pk

open luchtfilter en sebring 170 pk maar dan praat je over veel vermogen waar je alleen in soepelheid wat merkt en qua geluid natuurlijk (vooral in tunnels heel leuk)

hoe minder vermogen hoe minder de ervaring

Ik ben benieuwd stan Wink  Binnenkort eens een normale 16V versus mijn 16v met openluchtfilter en een totale Sebring uitlaat.
Ik denk zelf dat er eigenlijk geen verschil zal zijn….(of erg minimaal Wink )
Het is dan vooral het schakelmoment wat de doorslag geeft Wink

Gaat dit gebeuren? Lijkt me leuk als dat gefilmd wordt! Smile Zou het zo weinig uitmaken? Dan is het voor een 1.6 idd al helemaal niet de moeite waard Confused

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 juli 2007 11:23 PM
  [ # 33 ]

tuurlijk is het de moeite vooral voor de look maar als jij meer vermogen zoek zoek dan een andere bx want dat gaat veel sneller dan je 1600 tuner Wink

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 10 juli 2007 11:26 PM
  [ # 34 ]
citroenc2 schreef:

tuurlijk is het de moeite vooral voor de look maar als jij meer vermogen zoek zoek dan een andere bx want dat gaat veel sneller dan je 1600 tuner Wink

Weet ik ja, maar ik vind de chic toch de mooiste versie die er is. Als het kon had ik er wel een tri motor in willen hebben..
In die advertentie van de bx onderdelen staat trouwens een chic 2.0 16v. Dat zou ook wel wat zijn zeg Cool

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 juli 2007 11:36 PM
  [ # 35 ]
FutureBXChicdriver schreef:

In die advertentie van de bx onderdelen staat trouwens een chic 2.0 16v. Dat zou ook wel wat zijn zeg Cool

ik denk een hoop tramalant bij een ongeval idd Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 juli 2007 11:48 PM
  [ # 36 ]
FutureBXChicdriver schreef:
citroenc2 schreef:

tuurlijk is het de moeite vooral voor de look maar als jij meer vermogen zoek zoek dan een andere bx want dat gaat veel sneller dan je 1600 tuner Wink

Weet ik ja, maar ik vind de chic toch de mooiste versie die er is. Als het kon had ik er wel een tri motor in willen hebben..
In die advertentie van de bx onderdelen staat trouwens een chic 2.0 16v. Dat zou ook wel wat zijn zeg Cool

Vriend!  clap Dat is inderdaad een prettig motortje.

Maar zoals citroenc2 al zegt: waarom neem je niet een 19 TZi? Is een stuk sneller dan een Chic en ook nog wel een beetje te verzekeren in tegenstellign tot een GTi.

@ McDean: wat dan? gaat de verzekering er moeilijk over doen als er een andere motor in ligt? Vertel! Ik ben één en al oor!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 juli 2007 11:52 PM
  [ # 37 ]

zolang niemand precies weet of die 20 16v aangemeld is bij de rdw is het gewoon gis werk Wink


als je de kleine letters in je polisleest staat er dat je auto moet voldoen aan de papieren die door de rdw zijn afgegeven dus ook vermogen enz enz Wink en als een verzekkering onder een uitkering vandaan kan komen doen ze dat ook wel Wink

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 11 juli 2007 12:03 AM
  [ # 38 ]
knäckor schreef:
FutureBXChicdriver schreef:
citroenc2 schreef:

tuurlijk is het de moeite vooral voor de look maar als jij meer vermogen zoek zoek dan een andere bx want dat gaat veel sneller dan je 1600 tuner Wink

Weet ik ja, maar ik vind de chic toch de mooiste versie die er is. Als het kon had ik er wel een tri motor in willen hebben..
In die advertentie van de bx onderdelen staat trouwens een chic 2.0 16v. Dat zou ook wel wat zijn zeg Cool

Vriend!  clap Dat is inderdaad een prettig motortje.

Maar zoals citroenc2 al zegt: waarom neem je niet een 19 TZi? Is een stuk sneller dan een Chic en ook nog wel een beetje te verzekeren in tegenstellign tot een GTi.

@ McDean: wat dan? gaat de verzekering er moeilijk over doen als er een andere motor in ligt? Vertel! Ik ben één en al oor!

Zoals ik al zei vind ik de chic de mooiste uitvoering…daarbij komt nog dat ik hem al gekocht heb van Thijs Smile
Edit, jij hebt nu een tri?

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 11 juli 2007 12:06 AM
  [ # 39 ]

Je mag over die 40% vermogensstijging, alleen dan word het serieus bij de RDW. Onder de 40% zou ik persoonlijk niet eens laten herkeuren. Soms staat er op je kenteken niet eens aantal cylinders en/of cylinder inhoud.

Wil je het legaal dan komen er een keuringen boven die 40% in iedergeval een weggedragtest bij (ala 247 Euro). Je zult dan ook moeten vertellen uit welke auto het blok komt etc. Ook een geluidstest zal moeten a 295 Euro en tevens het wegen van de auto a 17,00 Euro en het keuren van wijzingsmotor a 37,50 Euro.

Anyway.. lekker bureaucratisch allemaal!

Maar we raken offtopic, het ging eigenlijk om luchtfilter… Surprisedops: Gaat TS een openluchtfilter erop schroeven?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 juli 2007 12:09 AM
  [ # 40 ]
FutureBXChicdriver schreef:
knäckor schreef:
FutureBXChicdriver schreef:
citroenc2 schreef:

tuurlijk is het de moeite vooral voor de look maar als jij meer vermogen zoek zoek dan een andere bx want dat gaat veel sneller dan je 1600 tuner Wink

Weet ik ja, maar ik vind de chic toch de mooiste versie die er is. Als het kon had ik er wel een tri motor in willen hebben..
In die advertentie van de bx onderdelen staat trouwens een chic 2.0 16v. Dat zou ook wel wat zijn zeg Cool

Vriend!  clap Dat is inderdaad een prettig motortje.

Maar zoals citroenc2 al zegt: waarom neem je niet een 19 TZi? Is een stuk sneller dan een Chic en ook nog wel een beetje te verzekeren in tegenstellign tot een GTi.

@ McDean: wat dan? gaat de verzekering er moeilijk over doen als er een andere motor in ligt? Vertel! Ik ben één en al oor!

Zoals ik al zei vind ik de chic de mooiste uitvoering…daarbij komt nog dat ik hem al gekocht heb van Thijs Smile
Edit, jij hebt nu een tri?

Nee, ik heb een 16TRi break gehad. Wat een fijne auto. Lekker geluidje en een pittig motortje. Eigenlijk weet ik niet waarom, maar ik ben gewoon helemaal verliefd op de 16TRi love2 Ik zou er ook erg graag nog eens één willen hebben, misschien in betere tijden.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 11 juli 2007 12:12 AM
  [ # 41 ]
Ijs schreef:

Je mag over die 40% vermogensstijging, alleen dan word het serieus bij de RDW. Onder de 40% zou ik persoonlijk niet eens laten herkeuren. Soms staat er op je kenteken niet eens aantal cylinders en/of cylinder inhoud.

Wil je het legaal dan komen er een keuringen boven die 40% in iedergeval een weggedragtest bij (ala 247 Euro). Je zult dan ook moeten vertellen uit welke auto het blok komt etc. Ook een geluidstest zal moeten a 295 Euro en tevens het wegen van de auto a 17,00 Euro en het keuren van wijzingsmotor a 37,50 Euro.

Anyway.. lekker bureaucratisch allemaal!

Maar we raken offtopic, het ging eigenlijk om luchtfilter… Surprisedops: Gaat TS een openluchtfilter erop schroeven?

Elke motorwijziging moet gekeurd worden door de RDW. Dat niet iedereen dat doet is een ander verhaal.

minder dan 40 % tov oorspronkelijke motor is niet zo’n probleem. Kijken ze of het motornummer klopt of het allemaal een beetje stevig zit en dan staat het ergens centraal geregistreerd. Het wordt niet op het kenteken gezet (Tenzijn je van brandstof wisselt of van aantal cilinders).

BIj meer dan 40 % is het zoals IJs hierboven aangeeft. NIet onoverkomelijk als je het netjes hebt ingebouwd, originele toebehoren gebruikt van de donoromotor en het stevig in de koets hangt. Wel duidelijk duurder.

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 11 juli 2007 12:15 AM
  [ # 42 ]
Ijs schreef:

Maar we raken offtopic, het ging eigenlijk om luchtfilter… Surprisedops: Gaat TS een openluchtfilter erop schroeven?

Ik denk dat ik er zelf misschien een keer een k&n vervangingsfilter op zet.

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 11 juli 2007 12:16 AM
  [ # 43 ]
knäckor schreef:

Nee, ik heb een 16TRi break gehad. Wat een fijne auto. Lekker geluidje en een pittig motortje. Eigenlijk weet ik niet waarom, maar ik ben gewoon helemaal verliefd op de 16TRi love2 Ik zou er ook erg graag nog eens één willen hebben, misschien in betere tijden.

Er staat op mp een hele mooie voor weinig Rolling Eyes

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 juli 2007 12:22 AM
  [ # 44 ]
FutureBXChicdriver schreef:
knäckor schreef:

Nee, ik heb een 16TRi break gehad. Wat een fijne auto. Lekker geluidje en een pittig motortje. Eigenlijk weet ik niet waarom, maar ik ben gewoon helemaal verliefd op de 16TRi love2 Ik zou er ook erg graag nog eens één willen hebben, misschien in betere tijden.

Er staat op mp een hele mooie voor weinig Rolling Eyes

De aankoop is niet het probleem. Elke maand kost zo´n ding ook geld, en ik heb al een diesel die elke maand aan WB al 60 euro kost.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 11 juli 2007 12:31 AM
  [ # 45 ]
knäckor schreef:

De aankoop is niet het probleem. Elke maand kost zo´n ding ook geld, en ik heb al een diesel die elke maand aan WB al 60 euro kost.

Weet ik, maar diesel eruit en tri erin? Cool

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook