4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Sportluchtfilter BX Chic?
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 juli 2007 12:40 AM
  [ # 46 ]
FutureBXChicdriver schreef:
knäckor schreef:

De aankoop is niet het probleem. Elke maand kost zo´n ding ook geld, en ik heb al een diesel die elke maand aan WB al 60 euro kost.

Weet ik, maar diesel eruit en tri erin? Cool

Dat is een optie, maar daar is deze diesel toch wel te fijn voor Wink Lekker 1:16 rijden is ook niet verkeerd. Bovendien wil ik graag een break, en 16TRi´s zijn -als break- niet zo dik gezaaid. Daarom zeg ik al: een TRi erbij als de portemonnee dat toelaat.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 juli 2007 12:43 AM
  [ # 47 ]

bij elke motorwissel moet dit door worden gegeven bij de RDW (zoals marten al zei) Bij minder dan 40% vermogen winst zullen ze hier niet moeilijk over doen)

Bij meer dan 40% vermogen winst komt het erop neer dat je van allerlei testen moet doen. (totaal a 800 euro) (voor 800 euro heb je al een 16V)

Meld je het niet is het geen probleem zolang je geen ongeval hebt gehad waarbij ze de motorcode controleren. Of dat het zodanig opvalt dat het geen 90 pk (in dit geval) meer is.

Je kan je voorstellen dat ze bij de RDW niet alle motoren uit hun hoofd kennen en als je er een 1900 TZI of 1600 TRI blok in legt en je zet JOUW 1600 TZI blok motorplaatje erop dan zullen ze het verschil aan de motor nog motorcode niet zien Wink

Zorg er dan wel voor dat wanneer ze twijfelen je auto zodanig kapot is dat die niet meer op de rollerbank kan Laughing

Nog een voordeel die je hebt als particulier is: Je weet niks van auto`s

Dus weet jij veel of het een mono of multipoint is Wink

voorbeeld:
je hebt een BX 14TE met carb motor, je legt hier een Ax sport motor in.
Het verschil kwa uiterlijk is 1 carb extra.

verschil in pk: 63 pk naar 95 pk. reken maar uit meer dan 40% maar ze zullen er niks van merken als ik mijn motorcode er bijv op zou zetten Wink

Heey zeggen ze dan, die carb hoort er niet op, waarop je hoort te andwoorden: oow? ik heb hem zo gekocht Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 juli 2007 12:46 AM
  [ # 48 ]

heel leuk verhaal maar dan zit je nog steeds met de apk Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 juli 2007 12:49 AM
  [ # 49 ]
McDean schreef:

Heey zeggen ze dan, die carb hoort er niet op, waarop je hoort te andwoorden: oow? ik heb hem zo gekocht Laughing

Maar die vlieger gaat niet op. Als verkeersdeelnemer heb je ervoor te zorgen dat je op de hoogte bent van alle op jou van toepassing zijnde regels.

Als je wordt aangehouden met gladde banden en je zegt dat je hem zo hebt gekocht zegt de agent ook niet dat dat naar voor je is en dat je door mag rijden zonder een bon.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 juli 2007 12:54 AM
  [ # 50 ]
citroenc2 schreef:

heel leuk verhaal maar dan zit je nog steeds met de apk Wink

Leg maar is uit wat je ermee bedoelt?

knäckor schreef:
McDean schreef:

Heey zeggen ze dan, die carb hoort er niet op, waarop je hoort te andwoorden: oow? ik heb hem zo gekocht Laughing

Maar die vlieger gaat niet op. Als verkeersdeelnemer heb je ervoor te zorgen dat je op de hoogte bent van alle op jou van toepassing zijnde regels.

Als je wordt aangehouden met gladde banden en je zegt dat je hem zo hebt gekocht zegt de agent ook niet dat dat naar voor je is en dat je door mag rijden zonder een bon.

Tuurlijk hoor je op de hoogte te zijn. ER wordt ook verwacht dat je weet hoegoed je banden zijn etc. Maar mag een agent / RDW man er vanuit gaan dat een leek iets weet over motoren ?? laat staan carb type`s Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 11 juli 2007 12:54 AM
  [ # 51 ]
citroenc2 schreef:

heel leuk verhaal maar dan zit je nog steeds met de apk Wink

Oh ja? Ik ken geen enkele keurmeester die gaat kijken of er 1 of 2 carbs op horen. En hij zal die wagn er zeker niet op afkeuren. Behalve als je teveel CO geeft. Maar een carb kun je smoren.
Sterker nog, ze hoeven geen cylinders meer te tellen. Dus met een 6 pitter met op het kenteken 4 wordt gewoon goedgekeurd.

Test

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 juli 2007 12:56 AM
  [ # 52 ]

wat de carb betreft;

je kan ook zeggen dat je auot in het buitenland niet meer deed en dat ze daar de carb hebben vervangen gezien dit het euvel was Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 juli 2007 12:58 AM
  [ # 53 ]

nou als jij naar de apk gaat wordt demotor ook bekeken en ik denk in 90% van de gavallen dat je dan door de mand valt met je andere motor erin Wink

daarbij komt ook nog eens als er een steekproef komt dat iemand van de rdw langs komt die nog strenger is dan een garage

verder moet iemand gewoon weten hoe of wat en zijn verantwoordelijkheid hierin nemen heb je geen poen dan dus ook geen tuning
Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 juli 2007 01:02 AM
  [ # 54 ]
McDean schreef:
citroenc2 schreef:

heel leuk verhaal maar dan zit je nog steeds met de apk Wink

Leg maar is uit wat je ermee bedoelt?

knäckor schreef:
McDean schreef:

Heey zeggen ze dan, die carb hoort er niet op, waarop je hoort te andwoorden: oow? ik heb hem zo gekocht Laughing

Maar die vlieger gaat niet op. Als verkeersdeelnemer heb je ervoor te zorgen dat je op de hoogte bent van alle op jou van toepassing zijnde regels.

Als je wordt aangehouden met gladde banden en je zegt dat je hem zo hebt gekocht zegt de agent ook niet dat dat naar voor je is en dat je door mag rijden zonder een bon.

Tuurlijk hoor je op de hoogte te zijn. ER wordt ook verwacht dat je weet hoegoed je banden zijn etc. Maar mag een agent / RDW man er vanuit gaan dat een leek iets weet over motoren ?? laat staan carb type`s Rolling Eyes

Dat wordt wel enigzins van je verwacht. Misschien kan je eronderuit komen als je een heel goed verhaal hebt en kan aantonen dat de vorige eigenaar het heeft gedaan. Maar de regels zijn hier vrij eenduidig in. Wat niet mag, mag niet. Het is niet alleen verboden als je automonteur bent en verstand van zaken hebt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 11 juli 2007 01:03 AM
  [ # 55 ]
Thijsvandebles schreef:
citroenc2 schreef:

heel leuk verhaal maar dan zit je nog steeds met de apk Wink

Oh ja? Ik ken geen enkele keurmeester die gaat kijken of er 1 of 2 carbs op horen. En hij zal die wagn er zeker niet op afkeuren. Behalve als je teveel CO geeft. Maar een carb kun je smoren.
Sterker nog, ze hoeven geen cylinders meer te tellen. Dus met een 6 pitter met op het kenteken 4 wordt gewoon goedgekeurd.

Kan je er nog een tri motor in leggen?  Twisted Evil Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 juli 2007 01:06 AM
  [ # 56 ]
FutureBXChicdriver schreef:
Thijsvandebles schreef:
citroenc2 schreef:

heel leuk verhaal maar dan zit je nog steeds met de apk Wink

Oh ja? Ik ken geen enkele keurmeester die gaat kijken of er 1 of 2 carbs op horen. En hij zal die wagn er zeker niet op afkeuren. Behalve als je teveel CO geeft. Maar een carb kun je smoren.
Sterker nog, ze hoeven geen cylinders meer te tellen. Dus met een 6 pitter met op het kenteken 4 wordt gewoon goedgekeurd.

Kan je er nog een tri motor in leggen?  Twisted Evil Wink

Dat zal opzich niet zo´n probleem zijn, al betwijfel ik of ja dan de CO-meting nog doorstaat. Een Chic is een schone motor met katalysator en een TRi heeft geen kat.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 juli 2007 01:15 AM
  [ # 57 ]
FutureBXChicdriver schreef:

Kan je er nog een tri motor in leggen?  Twisted Evil Wink

volgens mij wel, wel even wat Knacktor aangeeft zorgen dat je met de APK een kat eronder hebt.

voordeel van een TRI blok is dat je met je ERG nog wat kunt regelen.

citroenc2 schreef:

nou als jij naar de apk gaat wordt demotor ook bekeken en ik denk in 90% van de gavallen dat je dan door de mand valt met je andere motor erin Wink

Denk je echt dat iemand die 10 auto`s op een dag ziet van alle merken ALLE motoren uit hun hoofd weet?  Laughing

En die kerel van de RDW met een steekproef zou mischien zeggen: die carb hoort er niet op mocht die heel strikt kijken.

Maar dat denk ik nog niet eens.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 11 juli 2007 01:22 AM
  [ # 58 ]
FutureBXChicdriver schreef:

Wie heeft er persoonlijk ervaring mee en kan het vergelijken?

ik heb er ervaring mee, niet op een citroen maar op een volvo 440, men oude auto, 1700cc injectie. kelken hebben alleen nut in een benzinewagen, het scheelt veel in geluid, maar dan alleen in hoge toeren. je moet hem vaak reinigen zeker om de 10000km en als je aan he strand woont zou ik zelfs 7500 aanraden, je ziet niet dat hij vuil is, maar hij zit vol zand, en zand is fijn en niet goed voor de motor! in prestaties zal het niet veel schelen, tenzij je een auto hebt die op een bepaald moment in een laag putje valt, daarmee kan je het SOMS een KLEIN beetje verhelpen, en zoals die gek hierboven vermeld, zal het inderdaad zich meer uiten op je brandstofverbruik, maar daar merk je niets van, waarom niet? omdat wanneer je met een kelk rijd, je nu en dan dat lawaai eens goed wilt horen, dus je gaat meer in hoge toeren rijden omdat te bereiken, wat zich weer uit in een hoger brandstofverbruik Laughing  Laughing

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 17 juli 2007 08:13 PM
  [ # 59 ]
citroenc2 schreef:

nou als jij naar de apk gaat wordt demotor ook bekeken en ik denk in 90% van de gavallen dat je dan door de mand valt met je andere motor erin Wink


Helegaar niet! Sterker nog, al zou je het er bij vertellen, dan lachen ze erom. Als de aan de leeftijd van de auto verbonden emissie-grens maar niet overschreden wordt.
Als je met een 6 cylinder komt, die op kenteken een 4 cylinder is, wordt het zelfs nog goedgekeurd.
Keurmeester kijkt alleen maar naar Benzine/Diesel/Gas en uitstoot.

Test

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 juli 2007 08:26 PM
  [ # 60 ]

voordeel van een TRI blok is dat je met je ERG nog wat kunt regelen.

Een 16 TRI heeft wel ERG veel vermogen voor die tijd. Mocht je EGR bedoelen: dat heeft een TRI niet. Wel pulsair, maar dat is het tegenovergestelde van EGR. Wat voornamelijk belangrijk is, dat een 16 TRI een CO schroef heeft op de luchtweger waaraan je fijn kan schroeven om binnen de CO limiet te komen. Tot 1992 kan dat. Met de 4gas test ben je kansloos.

Een 19 TRI heeft wel een lambdasonde en kat en dat zal dus geen probleem zijn.

citroenc2 schreef:

nou als jij naar de apk gaat wordt demotor ook bekeken en ik denk in 90% van de gavallen dat je dan door de mand valt met je andere motor erin Wink

Ach, een keurmeester zou de andere motor best kunnen herkennen als ie een goeie algemene technische ontwikkeling heeft. MAAR, wat dan nog. De APK heeft gewoon een beperkt aantal checkpunten en een APK monteur heeft zich daaraan te houden. In de motorruimte wordt vooral gecheckt of de motor goed vastzit, of er geen overmatige roest is, of de accu goed vastzit en meer van dat soort algemene dingen. Daarna checken of het uitlaatsysteem dicht is en of ie voldoet aan de emissie eisen voor dat bouwjaar..

APK technisch is een peus206 v6 of een Citroen BX Turbo D12 geen enkel probleem.

En bij de ANWB aankoopkeuring kwam lijstlid web er al eens achter dat zelfs de hooggekwalificeerde Heeren van de ANWB niet eens zagen dat in zijn als Peugeot 1.4 XL gekentekende 209 1.9 GTI 8v niet in de haak was.

Meja, deze discussies zijn al 100en keren gevoerd en als puntje bij paaltje komt dan komt er toch nooit wat van die theoretische discussies over motorwissels.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook