3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
carburateur lekkage
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 06 juli 2007 07:00 PM
  [ # 31 ]

Heb je eigenlijk al een manual over de 2cv in huis?

 

Ik probeer zo goed als mogelijk met behulp van vraagbaak en Haynes de boel te doen.


Jeroen

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 07 juli 2007 01:02 AM
  [ # 32 ]
toniclight schreef:

Heb je eigenlijk al een manual over de 2cv in huis?

Ik probeer zo goed als mogelijk met behulp van vraagbaak en Haynes de boel te doen.

Jeroen

Dan zal ik de vraag omschrijven naar: heb je de manual eigenlijk al gelezen?

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 08 juli 2007 02:49 AM
  [ # 33 ]

Veel gelezen, ook op het grote net en alle A type garages die ik persoonlijk heb gesproken zeggen dat ie licht moet zuigen.

Nu met een andere olievulpijp die ligt zuigt is zonder dat ik iets aan de pijlstokbushouder heb gedaan de lekkage inderdaad over. Totaal niks meer. Geen druppel olie terwijl ik toch met 2 vingers héél makkelijk de pijlstokbus van zijdelinks kan bewegen en naar boven halen totdat ie tegen het spruitstuk botst.

Maar ehhh, waar kun je lezen dat ie moet blazen ?

martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 08 juli 2007 07:21 PM
  [ # 34 ]
hoiwessy schreef:

Veel gelezen, ook op het grote net en alle A type garages die ik persoonlijk heb gesproken zeggen dat ie licht moet zuigen.

Zuigen doet de motor via de carburateur Wink .
Via het ventiel in de olievulpijp ontsnapt de overdruk uit de motor en wordt onderdruk ‘teruggezogen’. Daarom ligt er ook vaak een plasje olie in je luchtfilter.

hoiwessy schreef:

Maar ehhh, waar kun je lezen dat ie moet blazen ?

Op 2cv.nl, in je handboek Eendelogie en bij GOEDE 2cv-specialisten Wink ?

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 10 juli 2007 11:38 AM
  [ # 35 ]

Om het nu even duidelijk te hebben.

Moet dan de olievulpijp blazen en de peilstokhouder zuigen ?

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 10 juli 2007 10:37 PM
  [ # 36 ]

De olievulpijp blaast en zuigt. Via de vulstok mag er helemaal niks kunnen ontsnappen…

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 11 juli 2007 01:43 AM
  [ # 37 ]

Ik heb geleerd (tsja, ook weer een garage) dat je de peilstok eruit moet halen en dan een doorzichtige slang kunt aansluiten op de pijlstokbus. In de slang ong. 10 cm water en met een bocht naar beneden laten hangen. Met stationair draaiende motor moet het water dan licht aangezogen worden. Dat betekent een verplaatsing van ong. 5 cm richting motor.

Dat betekent volgens mij toch dat de peilstok licht aan moet zuigen.

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 11 juli 2007 01:48 AM
  [ # 38 ]

Komt door de permanente onderdruk in het carter. Maar omdat de zuigers tegelijk op en neer gaan, moet de lucht wel kunnen verplaatsen.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook