Ik heb als apk afkeurpunt onderandere dat het lv voorwiel niet meer reageerd op het aantrekken van de handrem, rv doet het prima.
Nou heb ik uitgevonden dat ik voor mijn gevoel de handremhefboom op de klauw wel erg ver aan moet trekken en wel zon 110 graden (ruime kwartslag). Overigens bevind er zich in de rubberen hoes een ruime hoeveelheid vet en daarom denk ik ook dat het mechanisme versleten is.
Ik heb vervolgens geprobeerd om de remklauw los te halen omdat ik dan beter zicht op het 1 en ander heb, en eventueel voor revisie.
Maar de bouten waar de klauw overheen beweegt zitten muurvast!
Inspuiten met kruipolie is nog niet geprobeerd omdat ik geen idee heb waar ik dat spul in moet spuiten. kan het zijn dat er locktite is gebruikt?
en zo ja, hoe kan ik dat goedje oplossen?
Vervolgens vraag ik mij af of er nog revisiesetjes te verkrijgen zijn (waar?).
En of ik echt die speciale Citroën tool nodig heb die in de Haynes beschreven staat.
<edit>
vanmiddag bij Bolt geweest (dealer) en die konden geen revisiesetjes meer leveren, advies gekregen om 2de hands een andere klauw te scoren.
Daarna bij de RAG geweest en daar een revisiesetje gescoord! helaas volgens mij niet voor het handrem gedeelte
</edit>
toevoeging:
donderdagmiddag beide wielen los gehad en ontdekt dat de rechter remblokken meer slijtage vertonen dan LV. schijven verschillen 0,5mm in dikte.
Als tijdelijke oplossing maar even LV aangespannen tot dat er weer een APK op zit, of tot dat ik bij de RAG ben geweest het overbodige revisiesetje te ruilen (geen auto,dus fietsen).
meer:
Vermoedelijk kwam het oneven slijten van blokken door verkeerde montage. De blokken met de nokjes zaten links terwijl dus de blokjes zonder nokjes in de klauw rechts geduwd waren, de nokjes moeten in
beide remzuigers vallen, dus: links EN rechts. De blokken van de RAG die ik gebruikte waren voorzien van een anti lawaai “sticker”, toch heb ik het hele zooitje ingesmeerd met kopervet omdat de zuiger groter is dan het oppervlak van de “sticker”.
De wielbouten insmeren met kopervet voorkomt het lastig losdraaien van de bouten de volgende keer.
TNX.
een stukkie van’n bloemkooltie is weer bloemkooltie op zich.
Daniël Loohuis.
Remmen
Remmerij voorkant is met succes vervangen, ik vond het leuk er zoveel info over te posten omdat ik zo 1,2,3 geen duidelijke info kon vinden.
Slotje?
een stukkie van’n bloemkooltie is weer bloemkooltie op zich.
Daniël Loohuis.