Zoals ik in het draadje over verbruik van een furio al typte heeft mn zx powerverlies onder een kwart tank benzine. Ik heb hem dus weer volggegooid maar wat blijkt, hij heeft nog steeds geen power, duurt een eeuwigheid voordat ie op de 80 zit ofzo.
De motor klinkt veel zwaarder en lijkt het veel moeilijker te hebben.
Wat kan het probleem zijn, ik zoek snel hulp! dit moet ff gauw opgelost worden.
Greetz
Marc
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Opgehoopt vuil in je tank? Brandstofpomp? En verderop in het systeem?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik krijg hem gewoon boven de 5000 toeren, brult het uit(zoals anders maar dan lager) en het motormanagement lampje heeft een tijdje geleden even gebrand en ging toen weer uit, heeft daarna nooit meer onder het rijden gebrand en toen was er van dit probleem ook nog geen sprake…
Edit: 1 van mn broers heeft dit ook met zn 2.0 liter Fiat Tipo motor gehad en heeft nieuwe(2dehands) injectoren erin gezet en toen was het probleem ook verholpen. Nu vroeg ik me af kan je ergens controleren of je injectoren nog goed werken? en zijn ze bij een 16v makkelijk te vervangen? iemand tips, foto’s? allemaal welkom:)
Greetz
Marc
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)
@ michiel 85
Ja ik heb je draadje helemaal doorgespit in de hoop ergens iets van een oplossing te vinden. Ik denk alleen dat jou motor wel flink verschilt met mijn 16v motor…hoe kan je checke dat ie op 4 cilinders rijd dan, ik heb er niet bepaald veel verstand van;)
jij bent ook al een tijd bezig je zxje weer normaal werkend te krijgen…
Vannochtend mn accu ook ff los gehad om de ECU te resetten maar heeft niets geholpen…
Greetz
Marc
Edit:
Los slangetje bovenop motorblok maar ff vastgezet, had geen resultaat voor de rest:
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)
2cvBart schreef:Injectoren hoef je niet perse te vervangen, die kan je ook laten reinigen bij een Bosch dealer.
En uhe, niet toevallig een beetje diesel getankt? daar houd hij niet van.
Als de distributie riem een tandje versprongen is dan loopt de motor erg slecht en blijft ook niet stationair lopen.
Groeten en succes, Bart
Neej geen diesel getankt, op mn bonnetje staat gewoon netjes 95 ongelood;)
Maar als de riem een tandje is versprongen zou ik dat toch wel gehoord moeten hebben? ik neem aan dat dat niet zomaar ff zachtjes gebeurd
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Luchtfilter? Variabele luchtinlaat?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik had een garage gebeld en die vertelde me dat het lampje van motormanagement zeker moest branden wou die hem kunnen uitlezen..en hij brand niet meer…da was een halve week geleden onder het rijden. nu niet meer…
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)