5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
beerpeet’s bixnix - torretje wordt bling bling
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 11 juli 2007 05:26 PM
  [ # 61 ]
Poekoek schreef:

Distririem moet toch na 5 jaar of zoveel kilometers vervangen worden?

Deze heeft een ketting Mr. Green Cool

Poekoek schreef:

Goed werk trouwens dat je ‘m weer rijdend laat maken Cool

Dank Razz

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 11 juli 2007 05:36 PM
  [ # 62 ]
D. Peters schreef:

Leuk wagentje Smile

Sinds wanneer kregen BX’en dan een riem? Ik heb ook een bixnix 14, maar wel een distributieriem. Ik heb een type 2. Heeft een type 1 dan een ketting?

Ze kregen dacht ik rond ‘87 een nieuw blok met d-riem, waarbij bak en motor aparte delen zijn. Deze heeft een zg. liggend blok, met motor en versnellingsbak als 1 onafscheidelijk geheel. Cool

Is hier op ‘t forum wel meer over te vinden.

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 11 juli 2007 05:55 PM
  [ # 63 ]
beerpeet schreef:
D. Peters schreef:

Leuk wagentje Smile

Sinds wanneer kregen BX’en dan een riem? Ik heb ook een bixnix 14, maar wel een distributieriem. Ik heb een type 2. Heeft een type 1 dan een ketting?

Ze kregen dacht ik rond ‘87 een nieuw blok met d-riem, waarbij bak en motor aparte delen zijn. Deze heeft een zg. liggend blok, met motor en versnellingsbak als 1 onafscheidelijk geheel. Cool

Is hier op ‘t forum wel meer over te vinden.

Voor zover ik weet is de overgang van 150 motor met ketting naar TU-motor met distr.riem geweest halverwege 1989.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 11 juli 2007 06:03 PM
  [ # 64 ]

By the way:
Ik heb nog een setje fietswieldopjes voor je liggen. Horen er wel op te zitten bij een BX NIX type 1. Very Happy

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 11 juli 2007 06:05 PM
  [ # 65 ]
macnail schreef:

By the way:
Ik heb nog een setje fietswieldopjes voor je liggen. Horen er wel op te zitten bij een BX NIX type 1. Very Happy

Oja! Very Happy Ben vast binnenkort wel weer in de buurt van Arnhem Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 11 juli 2007 06:48 PM
  [ # 66 ]
macnail schreef:

Voor zover ik weet is de overgang van 150 motor met ketting naar TU-motor met distr.riem geweest halverwege 1989.

Idd. halverwege de type 2 ong. De palmares was typisch zo’n uitvoering om de laatste 150 motoren eruit te werken. Toch zijn er nog wel enkele Palmarezen gespot waarbij er al een TU motor in de koets hing.

Normaal had een 150 motor in de koets geen bevestigingsframe voor de bovenste motorsteun. Soms zie je dat de laatste modellen met 150 motor al wel zo’n bevestigingsframe hadden voor de bovenste motorsteun.

Bij deze type 1 van Beerpeet is het echter eenvoudig: dit is een type 1 en die heeft per definite een ketting aangezien het een 1400 is.

Profiel  
 
10eke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 12 juli 2007 03:52 PM
  [ # 67 ]

Leuk autootje! doet me wel heel erg denken aan mijn inmiddels gesloopte bx. Bijna net zo’n mooie kleur, en precies dezelfde scheuren in de stoelbekleding.
(sorry als dit licht off-topic is)
Nu maar hopen dat Beau voorlopig geen klanten krijgt, zodat jij lekker zijn brug kan gebruiken Wink

‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 12 juli 2007 05:58 PM
  [ # 68 ]
10eke schreef:

Leuk autootje! doet me wel heel erg denken aan mijn inmiddels gesloopte bx. Bijna net zo’n mooie kleur, en precies dezelfde scheuren in de stoelbekleding.
(sorry als dit licht off-topic is)
Nu maar hopen dat Beau voorlopig geen klanten krijgt, zodat jij lekker zijn brug kan gebruiken Wink

Goed he Very Happy Zou eigenlijk ‘t interieur moeten laten zitten natuurlijk, heeft zo ook wel wat Wink

En inderdaad, bijna net zo’n mooie kleur… Twisted Evil

Ik ga morgenavond iig even kijken hoe en wat er te plannen valt.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 juli 2007 01:49 AM
  [ # 69 ]

Hey Beerpeet,

Dit is een topic dat ik ga volgen.  Very Happy

Ik heb wel respect voor mensen die überhaupt energie steken in een Bixnix.
En die kilometerstand is toch wel bijzonder interessant.

Al met al wens ik je voorspoed en geluk toe met de opknapbeurt van de Bixnix. Hopelijk is Beau er zeer over te spreken, vallen de reparaties en kosten mee, en mag je binnenkort als een God in Frankrijk rondbixnixen.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 15 juli 2007 08:46 PM
  [ # 70 ]

Gisteren eerst nog ‘s wat geklooid met startkabels, werkte prima totdat je ‘m weer uitzette. Ik dus een paar liter getankt, durfde ik niet met draaiende motor, dus kon ik daarna opnieuw met startkabels aan de gang…

Uiteindelijk dus toch maar een nieuwe accu er ingezet Wink

Maar, dus, kortom, hij startte direct Cool

Volgende week kijkt Beau ‘m na en dan zien we verder.


Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 juli 2007 08:59 PM
  [ # 71 ]

Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Beau’s advies: weggooien Evil or Very Mad

Imo zijn er maar een paar ‘grote’ dingen die gedaan moeten worden, van ‘t lijstje waar hij mee kwam:
- nieuw subframe (toch) - lastig, waar haal je dat voor een 1400 type 1 vandaan?
- leidingen achter (te) slecht
- olielekkage tussen motor/bak ( Confused ), waardoor de motor eruit zou moeten om een pakking te vernieuwen. Naja, als er toch een ander subframe onder zou moeten…

Voor de rest is het volgens mij normaal onderhoud wat er moet gebeuren, al is ‘t wel veel:
- wiellager linksvoor
- veerbollen
- remschijven/blokken
- handremkabels
- nieuwe uitlaat + uitlaatsteun lassen
- verse LHM
- en nog wat kleine dingen

Rem linksvoor zat vast, dus waarschijnlijk nog een remrevisiesetje ofzo.

Toch niet heel erg van onder de indruk.

Al met al ben ik het niet zo eens met weggooien, het lastigste is nog dat de motor er kennelijk uit zou moeten. Desondanks blijft Beau’s advies: weggooien… Economisch gezien heeft ‘ie natuurlijk gelijk, en sowieso zijn er voor een paar honderd euro weer andere/betere Bixnixen te vinden, maar ik ben hier wel redelijk verbolgen over omdat hij ‘t bij nader inzien niet zit zitten dat er op avonden/weekenden bij hem op de brug geklust wordt en zelf wil ‘ie er niet aan beginnen.

Grmbl Evil or Very Mad

Maar weer een nachtje over slapen…

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 21 juli 2007 09:17 PM
  [ # 72 ]
beerpeet schreef:

Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Beau’s advies: weggooien Evil or Very Mad

Imo zijn er maar een paar ‘grote’ dingen die gedaan moeten worden, van ‘t lijstje waar hij mee kwam:
- nieuw subframe (toch) - lastig, waar haal je dat voor een 1400 type 1 vandaan?
- leidingen achter (te) slecht
- olielekkage tussen motor/bak ( Confused ), waardoor de motor eruit zou moeten om een pakking te vernieuwen. Naja, als er toch een ander subframe onder zou moeten…

Voor de rest is het volgens mij normaal onderhoud wat er moet gebeuren, al is ‘t wel veel:
- wiellager linksvoor
- veerbollen
- remschijven/blokken
- handremkabels
- nieuwe uitlaat + uitlaatsteun lassen
- verse LHM
- en nog wat kleine dingen

Rem linksvoor zat vast, dus waarschijnlijk nog een remrevisiesetje ofzo.

Toch niet heel erg van onder de indruk.

Al met al ben ik het niet zo eens met weggooien, het lastigste is nog dat de motor er kennelijk uit zou moeten. Desondanks blijft Beau’s advies: weggooien… Economisch gezien heeft ‘ie natuurlijk gelijk, en sowieso zijn er voor een paar honderd euro weer andere/betere Bixnixen te vinden, maar ik ben hier wel redelijk verbolgen over omdat hij ‘t bij nader inzien niet zit zitten dat er op avonden/weekenden bij hem op de brug geklust wordt en zelf wil ‘ie er niet aan beginnen.

Grmbl Evil or Very Mad

Maar weer een nachtje over slapen…

Dus als ik het goed begrijp vind hij het nu een kadaver en mag dat ding bij hem niet meer naar binnen? Lekker geregeld Confused  Je had toch al afgesproken dat het daar mocht gebeuren?

Wel super trouwens dat je, ondanks de waslijst aan te verrichten reparaties, van plan bent de auto in volle glorie te herstellen! Dat zouden meer mensen moeten doen.  Very Happy

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 juli 2007 10:08 PM
  [ # 73 ]

ja, boeien, die economische waarde…..
rot zeg.

Profiel  
 
Gepost: 21 juli 2007 10:57 PM
  [ # 74 ]
beerpeet schreef:

- nieuw subframe (toch) - lastig, waar haal je dat voor een 1400 type 1 vandaan?

Heb een goed sub voor je.

Owja, heb net alles vervangen aan men diesel break die er niet uitziet.
Economische waarde van die auto is 200euro, nee, dat boeit me niet…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 juli 2007 07:42 PM
  [ # 75 ]
Citroenbx schreef:
beerpeet schreef:

- nieuw subframe (toch) - lastig, waar haal je dat voor een 1400 type 1 vandaan?

Heb een goed sub voor je.

In luttele momenten hebt ge pb Wink

Profiel  
 
 
5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook