Vandaag heb ik lopen stoeien met raamfolie omdat ik de achterramen van de Xantia td wat wil verduisteren. De niet bewegende ramen zijn niet zo moeilijk, recht toe recht aan. Alleen omdat de ramen nogal een vreemde scheve vorm hebben kost het gewoon heeel veeel folie. Nu zijn we een beetje vastgelopen op de 2 neerdraaiende achterramen, die van de achterdeuren dus. Heeft iemand misschien een goeie tip of handigheidje??? Het lukt me namelijk niet om de folie netjes tussen de randjes te proppen met als gevolg dat als je het raam nu opent, je de hele folie er weer vanaf stroopt met het raamrubber. Dus, tips tips tips aub. ER moet een handigheidje voor zijn want ik heb er de afgelopen weken een paar zien rijden die echt heel strak beplakt waren.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
Er zijn bedrijven die dat met ander spul doen zover ik weet.
Kost iets van 300 euro voor alle ramen. Dus als het maar alleen achter is zal het wel een stuk goedkoper zijn.
Voordeel daarvan is wel dat het niet meer los laat.. of bubbels gaat geven wat dat folie wel gaat doen naar een jaar.
C4 Cactus 1.2
ZX-Cruiser schreef:Raam eruit halen.
Jeetje dat is ook wat….......
daar moet ik dan maar even een zaterdagje voor uittrekken.
Nog dingen waar ik op moet letten?
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
Zo’n bedrijf vindt ik denk ik wel te duur hoor, de folie heb ik al gekocht.
Dus eerst maar even plakken proberen, als het dan lelijk wordt na een jaar kan ik wel gaan kijken voor die andere methode.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
bij een xantia is het een hoop werk om je ruiten eruit te halen en weer terug te plaatsen zeker als het je eerste keer is
bij een xantia is het een hoop werk om je ruiten eruit te halen en weer terug te plaatsen zeker als het je eerste keer is
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Nou, das wel heeeeeel veel werk, C2!
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:Nou, das wel heeeeeel veel werk, C2!
Gr Martijn
je komt er moeilijk bij
Momentum schreef:
of bubbels gaat geven wat dat folie wel gaat doen naar een jaar.
Bij mijn Partner hangt de folie er al 5 jaar aan en nog steeds perfect, dus zonder bubbels….
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
PFFFF nou het valt toch vies tegen hoor, dat plakken. Vooral het achterraam lijkt helemaal nergens op. Geen bubbeltjes in het midden of zo, maar aan de randen blijven hele diepe vouwen steeds terugkomen. Kortom, vandaag maar weer met frisse moed overnieuw beginnen want als het lukt ziet het er wel heel gaaf uit. (donkergroene folie op de groene Xantia) Weet iemand of het beter is om eerst de folie helemaal strak op maat te knippen, bijv door een mal te maken of kan je het het beste eerst plakken en dan rondom afsnijden?
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
binnenbekleding eraf,dan door plakken tot onder het raamrubber,dan schuift hij er niet meer af.want je hebt geen stootrandje meer
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen