ik heb een vraagje.
tijdje geleden hebben ze ingebroken in mijn auto. hierbij hebben ze geprobeerd het slot open te breken. dit is ze niet gelukt (toen het raam maar in geslagen)
het nadeel is dat ik het slot van de bijrijder niet meer vanaf buitenaf open krijg. dus moet ik mijn deur open doen en van binnen uit de bijrijderdeur open doen. en het opslot doen kan ook alleen van binnen uit (dan moet de persoon nog kijken of de deur goed dicht is)
dit is best wel vervelend aangezien ik nu samenwoon en sinds 24-6-2007 vader ben geworden dus vaker die deur nodig heb.
nu zat ik te denken aan centralevergrendeling. maar gaat dit werken!! of is het toch beter (en goedkoper) om een cilinder voor het slot te kopen (waardoor ik dus 2 sleutels nodig heb)
en is het inbouwen van centralevergrendeling moeilijk??
en ik zag ergens hoe je de binnekant van je deur eruit kan halen..maar hoe doe je dat met de raamslinger!! hoe haal je die eraf??
die slinger trek je er gewoon recht af. Wel met beleid doen…er zit gewoon een staaf met tandjes door de deurplaat heen.
Wat je ook kunt doen is een lang schroeven draaier nemen en dmv hefboom constructie de handel er af trekken/duwen.
ok bedankt. ik ga het een keer proberen.
Om bij het slot te komen moet je ook de handgreep verweideren 2 torx schroeven, bescherm kapje deurklink binnen zijde en sluit knopje boven Ook speaker kappje er af en speaker ook met torx schroeven los halen)
op. (de laatste 2 werken net als de raamslinger met beleid los halen)
Daar na binnenzijde deur los halen met schroevedraaier voor zichtig losklikken aan zijkanten en onder zijde)
Cilinder kun je bij sloop halen (vaak wel zelf eerst borg voor sleutel betalen deze na laten maken vervolgens weer teur brenhegen en borg terug vangen) dit omdat men blij de sloop liever contactslot verkoopt met de sleutel.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
ok bedankt voor de utileg, speakers had ik al een keer gedaan..dus dat lukt me wel.
dus als ik het goed heb en ik ga een cilinder halen met een kopie van de orginele sleutel. dus dan kan het zijn dat als iemand het stuurslot koopt hij/zij de zelfde sleutels heeft als ik voor mijn deur.
dus mocht hij/zij per ‘toeval’ mijn auto zien staan kan hij/zij er dus zo in zonder spoor van inbraak… mmm..ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn..
Gravedigger schreef:ok bedankt voor de utileg, speakers had ik al een keer gedaan..dus dat lulkt me wel.
dus als ik het goed heb en ik ga een cilinder halen met een kopie van de orginele sleutel. dus dan kan het zijn dat als iemand het stuurslot koopt hij/zij de zelfde sleutels heeft als ik voor mijn deur.
dus mocht hij/zij per ‘toeval’ mijn auto zien staan kan hij/zij er dus zo in zonder spoor van inbraak… mmm..ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn..
Denk je nu werkelijk dat die kans zo groot is? Ik zou mij er niet druk om maken. Als iemand het wil dan is ie ook wel zo binnen zonder sleutel.
dat klopt…maar voorkomen is beter…kijk ze hebben het al een keer geprobeerd via het slot..dat lukte niet dus het raam in geslagen. dus erin komen kunnen ze altijd..alleen als er spoor is kan de verzekering iets uit betalen (mocht er iets weg zijn)
maar goed…wat je al zei..als ze willen komen ze erwel in.
maar een andere vraag..is het mogenlijk om cv erin te zetten..ik krijg het slot dus niet vanaf buiten open..kan het dan ook!! of moet dat werken..(dus een andere cilinder)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Gravedigger schreef:dat klopt…maar voorkomen is beter…kijk ze hebben het al een keer geprobeerd via het slot..dat lukte niet dus het raam in geslagen. dus erin komen kunnen ze altijd..alleen als er spoor is kan de verzekering iets uit betalen (mocht er iets weg zijn)
maar goed…wat je al zei..als ze willen komen ze erwel in.maar een andere vraag..is het mogenlijk om cv erin te zetten..ik krijg het slot dus niet vanaf buiten open..kan het dan ook!! of moet dat werken..(dus een andere cilinder)
Opzich klopt het wel van dat stuurslot., maar bekijk het eens anders: probeer jij elke ZX open te krijgen met jouw sleutel?
En Cv erin bouwen moet werken, uit je verhaal begrijp ik dat alleen de cilinder van de passagiersdeur niet meer werkt. De CV-motor zit rechtstreeks op het sluitmechanisme. Als je de deur met het knopje in de auto op en van slot kan doen, kan dat met CV ook.
Eveneens ben ik tevens ook.
nee maar die mensen van de sloop weten wel welke auto…maar goed..ik denk er anders over als jullie…en wie weet overdrijf ik ook wel..
en dat verhaal van het knopje klopt..dus het is goed om te horen dat ik cv kan plaatsten.
bedankt allemaal voor de tips.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Gravedigger schreef:nee maar die mensen van de sloop weten wel welke auto…maar goed..ik denk er anders over als jullie…en wie weet overdrijf ik ook wel..
en dat verhaal van het knopje klopt..dus het is goed om te horen dat ik cv kan plaatsten.
bedankt allemaal voor de tips.
Dat is waar, bij de sloop weten ze wel waar het in gaat. Anders neem je de hele set mee, met beide sleutels. Of je gaat er niet met je eigen auto naartoe. Succes in ieder geval met de CV!
Eveneens ben ik tevens ook.
Andere optie is alle sloten incl contactslot mee te nemen van een sloop ZX dus ook achterbak, brandstofdop, deur links/rechts en evt dashboard kastje.
Dan heb alleen jij de sleutel.
Voor CV moet ook alle bekabeling aangelegd worden en aansluitingen, een ZX Reflex heeft dit niet standaard. Het brengt dus wel veel werk met zich mee.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
ja is ook een optie.
na ik ken iemand die me wil helpen..die heeft radio’s en dit soort dingen ingebouwd als werk..dus ik denk dat het wel goed komt.
kan ik ook gelijk eens kijken of ik de binnenkant van de deur weer vast krijg..die zit ook los…