Heb mijn trouwe TDtje de deur uit gedaan vorige maand met 429000 op de teller, en die rijdt nu lekker door dus…
Hoop dat ze er nog lang mee door zullen rijden.
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Xantia T2 2.1TD nu 294.000 op de teller
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Xantia 1.8 16V ‘95 op G3: 282.000
(en helemaal gaar..)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Deze week: 375.000. Technisch in zeer goede staat. Wel laatst mijn verdamper en gascomputer vervangen. Ik ga nu maar proberen 5 ton te halen.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
En wie heeft de laagste kmstand/oudste xantia.?
Ik bied 66.000 (‘97)
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
1.8i 16V uit 1-1997. Gekocht in april 2007 van 1e eigenaar met 99.600 km op de teller. Net als jij Martin zijn wij (vooral jij) hier dus groentjes…
Ruud.
Dyna Z1: Tout alu.
Ja, ik vrees dat we niet voor vol worden aangezien….. snif
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik heb waarschijnlijk niet de hoogste kilometerstand, maar wel veel hoger dan menig lid van dit forum. ik woon immers op 465 meter hoogte
Waarschijnlijk peanuts maar, ik heb gisteravond in scheveningen het verkeer vastgezet omdat ik een foto wilde maken van mijn km stand die precies op de 300.000 stond gelukkig niet zo’n heel druk kruispunt. Op naar de 400.00 Ik heb het gevoel dat de 1.9 TD er ook wel zin in heeft.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
Re: Wie heeft de hoogste kilometerstand?
JMWxantia schreef:alleen nog maar op benzine na lang aandringen van de deskundigen (“Gas is om op te koken”).
Goed advies in dit geval. Een 1.6i (of een 1.8i 8v) op gas is geen goede combi. Kan de kop niet echt goed tegen. Je blijft op het laatst aan het kleppen stellen.
De BX had dat probleem niet. Men zet er nog wel eens een BX1.6TZI kop op om het probleem te verhelpen.
maar ok, genoeg ongevraagd gelul:
Mijn 1.9TD zit dik over de 330.000km and counting
ik had ook een leuke foto van een tijdje terug:
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Mooie km stand. Grappig om te zien dat de temp. van het koelwater exact hetzelfde is als bij mijn Xantia in normale omstandigheden. Je was ten tijde van het maken van de foto even in een parkeerhaven gevlucht aangeziende alarmlichten aanstaan? Stationair draait ie wel iets meer toeren dan die van mij.
En pas op hier met LPG vs benzine en diesel discussies! Daar maak je in de regel veel mee los.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De gas of benzine kwestie is voor mij geen ideologische kwestie hoor. Ik ben praktisch. Als je een Xantia op gas wilt rijden kan je dat naar mijn mening het beste doen met een versie die er tegen kan zoals de 16v versies of de 2.0 8v. De 1.6i en de 1.8i 8v kan je het beste op benzine laten. Op gas zijn ze storingsgevoeliger.
En inderdaad: even geparkeerd voor de foto, Stationair iets aan de hoge kant, maar niet storend. Zelden over de 90graden. Ook niet ‘s zomers in de bergen of in de file op de ring Parijs. De laatste paar tankjes loopt ze op mengsmering.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Bixie schreef:De laatste paar tankjes loopt ze op mengsmering.
In de zin van brommermengsmering?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja, diesel met een beetje goedkope halfsynthetische 2 takt olie. Ik gebruik die van Halfords van 5,95/liter en gebruik 250cc op een tank. Men zegt dat het de pomp smeert en de verstuivers schoon houdt. Vroegah werd de pomp gesmeerd door de zwavel in de diesel, maar er zit steeds minder zwavel in, de laatste jaren bijna zwavelvrij.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Bixie schreef:Ja, diesel met een beetje goedkope halfsynthetische 2 takt olie. Ik gebruik die van Halfords van 5,95/liter en gebruik 250cc op een tank. Men zegt dat het de pomp smeert en de verstuivers schoon houdt. Vroegah werd de pomp gesmeerd door de zwavel in de diesel, maar er zit steeds minder zwavel in, de laatste jaren bijna zwavelvrij.
Hé dat verhaal kende ik nog niet. Ga ik eens achteraan, met 345.000 op de teller zal er wel wat schoon te maken zijn.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!