Als ik water bijvul, begint het meteen te lekken onderaan, ik vermoed dat ofwel een darmpje of zo los gekomen is, of er is een scheur in het reservoir. Ik zie dat reservoir nergens zitten, die buis waar je het bijvult, loop iets schuin, en verdwijnt precies onder de radiator ??
- Weet iemand hoe ik daar bij geraak
- Wat kost een nieuw reservoir ?
- Een handig iemand in de buurt van Brasschaat ? ...
Ne C5 is beter dan ne C4, zegt mijn baas.
Om bij het Resevoir te komen moet je de bumper verwijderen
kosten van een nieuw resevoir weet ik niet.
Reservoir is waarschijnlijk niet kapot,maar het pompje.Kosten los pompje ,89 €.
Volgens mij is het wel kapot, van zodra ik begin te vullen, loopt het direkt op de grond ! er blijft slechts een kleine hoeveelheid in staan, na 3 seconden sproeien is ‘t water op.
Ne C5 is beter dan ne C4, zegt mijn baas.
Klopt,pompje zit helemaal beneden aan het reservoir vast.Pompje is gebarsten,dus lek.
Ik ben het al vaker tegen gekomen.Maar ik sluit ook niet uit,dat er een lek in u reservoir is.
Ik gok op het pompje.
waarschijnlijk is de tank over de naad uitgescheurd, vanaf het gat voor de pomp. Nieuwere tanks hebben dit gat op een andere, minder kwestbare locatie. Lijmen/kitten heeft geen nut.
Een vervangingstank is zo gevonden op de sloop, vaak met pompjes erbij. Zorg dat je een overeenkomstige krijgt (bijv. Xenon=koplampsproeiers=grotere tank) wel met de nieuwe gat locaties. Vervangen is simpel als je de bumper d’raf hebt, (ff zoeken voor instructies )
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije