Ik vraag me al een tijd af of men verbruik normaal is . Als ik normaal rijd zit ik aan 13tot 15 l . Laatste tijd tank ik 30liter en rijd enorm rustig , rustig optrekken schakelen bij 10-40-60-90-100
En rijd dan amper 300km meestal290 .
kan dat aan de afstelling van carburateur liggen ?
groeten
Je blijft maar tobben met je verbruik,toch moet dat anders kunnen ! Bij mijn C15 zat tot voor kort die weber (enkele venturi)(haalde een op 13 (met moeite) die is er nu uit en er zit nu een solex (dubbele venturi) op ,deze komt van een ‘93er,deze rijdt veeeeeel beter dan die weber(altijd gaf hij schokken nadat je op de motor afremde,en dan weer rustig gas gaf) bij de solex is dat over,als ik nu mijn best doe dan rij ik 600 KM op 40 L dwz één op 15,rij ik gewoon (stad en snelweg) één op13
Ik vind dat niet slecht…Wel moest er tegelijk een bijpassend spruitstuk op.En mijn wagen rijdt echt veel beter (trekt fors,óók bij hogere snelheden om nog in te halen)
Misschien de moeite waard ??
Verder; rij jij altijd met imperiaal op dak? te lage bandenspanning? draaien de wielen wel vrij? (vast zittende remmen?) helpt allemaal….Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
kan ook de vlotternaald zijn die versleten is, heb ik eens met de kever gehad, verbruik was 17 L/100km en niets hielp, nieuwe vlotternaald en 5 L/100km eraf
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
kosten dat veel die solex en spruitstuk en is het makkelijk aan te sluiten .
Bandenspanning is goed en of de remmen los zitten dat weet ik niet . Ben pas naar de keuring geweest en alles was in orde dus denk niet dat die blijven hangen. Als ik op motor afrem of auto laat uitbollen geen gas geef , maakt men uitlaat enorm lawaas puf puf puf . ik meen als ik men rolentie hoger zette dat deze weg is
groeten
De kosten voor de solex vond ik erg hoog(lees; veel geld,misschien niet duur)120 eur bij Bart Ebben ,heb daarbij wel 3 maand garantie.en was practies nieuw,goede tent die Ebben.
Was niet veel werk,gewoon het ene eraf en het andere erop,het past perfect,nét het bovenste gedeelte van de luchtfilter was een beetje aanpassen.
Maar je hebt het over lawaai bij uitbollen ?? nu heb ik zoiets ook gehad bij men 2cv,daarvan was toen een uitlaatklep van verbrand(het sloot niet meer goed af,was ovaal geworden) bij flink doorrijden merkte ik niks maar bij het uitbollen moest ie toen flink in de pijp blaffen,soms kan het ook zijn dat je uitlaat(vooraan net onder tegen je versnellingsbak) er een klein gaatje zit,hierdoor komt er wat lucht bij de onverbrande gassen,en hup….blaffen maar,dat is zó verholpen,maar zo’n klep is een ander verhaaltje,je zou de compressie kunnen (laten meten),en dan weet je het zeker of het aan de kleppen ligt.mocht er een klep kapot zijn ..dan vliegt je verbruik omhoog!!
Dat blaffen in de pijp….dat moet niet zijn… Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
mijn C15 had ook last van dat reutelen, kan uit de carburator komen dat die niet snel genoeg de benzine stopt als je gas loslaat (heet dashpot geloof ik)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ik weet het allemaal niet . Ik vertrek vrijdag met de C15 op bivak in Eynatten zo een 100km van hier als hij dat allemaal goed doormaakt ben ik blij . Maar zou tegen dan die nog eens te goei in orde te proberen te krijgen (hopelijk met hulp van paso )
groeten