![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hear hear, alles vet houden en het roest niet verder. Dat het er ietwat shabby uitziet, ach… past wel bij de gemiddelde knikkerbudget neoklassieker piloot.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik zag net dat je ook een topic hebt lopen op yaro, grappig om die discussie te zien over de velgen wat achteraf natuurlijk foei-lelijk is en zonde van de wielbakken, zodoende leert men .
Die dorpel is wel discutabel.. Maar met 4 ton opzich niet slecht, vraag me altijd af of deze bak recent nog eens is gereviseerd aangezien de zachte schakeling! Succes ermee in ieder geval, ook met je nieuwe aanwinst!
Klopt, op Yaronet houd ik van al mijn auto’s een topic, en daar vroegen ze inderdaad wat voor velgen eronder hadden gezeten.
Vind je ze nu foeilelijk dan?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik vond ze best wel lelijk ja… Ik houd het voorlopig evne bij de GTi velgen
Vond. De velgen opzich waren hardstikke leuk, eenmaal er onder ‘geknutseld’ al gauw minder.
Shit, net geflitst in Haarlem.
Althans, ik reed ongeveer 50 km/h op de Fonteinlaan/Dreef in Haarlem (tegenover Dreefzicht) toen ik ineens werd ingehaald door een Chrysler Voyager die met een noodgang kwam aanzeilen. Toen ie naast me reed trapte ie ineens vol op z’n rem. Daardoor was mijn aandacht een beetje afgeleid en keek meer naar wat die Voyager deed. Als ik naar rechts had gekeken, had ik het camerakastje zien staan op het statief.
En toen was het “filts!”. Geen idee of die Voyager of ik ben geflitst, maar ik ga uit van het ergste. Dan kan het alleen maar meevallen…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ijs schreef:Vond. De velgen opzich waren hardstikke leuk, eenmaal er onder ‘geknutseld’ al gauw minder.
Dit bericht is aangepast vanwege een reactie…
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
APK is verlopen op 31 mei jl.
Verder lijkt het me niet handig om hier een discussie te gaan houden of Ijs de velgen ( klik ) mooi vond of niet, want dat hadden we al gedaan in het topic van de TZI toen ie nog van Ijs was.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Alcyone schreef:Hear hear, alles vet houden en het roest niet verder. Dat het er ietwat shabby uitziet, ach… past wel bij de gemiddelde knikkerbudget neoklassieker piloot.
Nou, kijk, je kunt je helemaal een slag in de rondte gaan schuren en verven, maar als je dan ook maar 1 piepklein putje mist dan roest de hele bende onder je handen vandaan terwijl je het niet door hebt. De gaten vallen erin, en dat blijkt pas tegen de tijd dat er blaren ontstaan. Niet leuk dus.
De flexibele afdichting met vet (wit spuitvet of spuitvaseline of iets eenders vet blijvends en waterbestendigs) zorgt ervoor dat je blijft zien wat er precies gebeurt en altijd kunt ingrijpen als het dreigt uit de hand te lopen.
Sinds ik deze routine heb aangenomen heb ik nooit meer een A-stijl verder zien wegrotten, of bijv. de “beroemde” hoekjes boven de voorruit bij de berlines die echt bij 99% van de Nederlandse BX-en zijn aangetast.
Ich bin ein Breaker
XBXG schreef:Shit, net geflitst in Haarlem.
![]()
Althans, ik reed ongeveer 50 km/h op de Fonteinlaan/Dreef in Haarlem (tegenover Dreefzicht) toen ik ineens werd ingehaald door een Chrysler Voyager die met een noodgang kwam aanzeilen. Toen ie naast me reed trapte ie ineens vol op z’n rem. Daardoor was mijn aandacht een beetje afgeleid en keek meer naar wat die Voyager deed. Als ik naar rechts had gekeken, had ik het camerakastje zien staan op het statief.
![]()
En toen was het “filts!”. Geen idee of die Voyager of ik ben geflitst, maar ik ga uit van het ergste. Dan kan het alleen maar meevallen…
Als je het ding als de donder laat keuren, kom je waarschijnlijk onder de apk bekeuring uit. De registercontrole bji flitsbekeuringen vindt altijd een paar dagen na de flits plaats.
Dat ding is volgens mij goed genoeg om voor 3 geeltjes door de keuring te drukken.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Als je het ding als de donder laat keuren, kom je waarschijnlijk onder de apk bekeuring uit. De registercontrole bji flitsbekeuringen vindt altijd een paar dagen na de flits plaats.
Dat ding is volgens mij goed genoeg om voor 3 geeltjes door de keuring te drukken.
Maar dan moet ik eerst een geheel interieur vinden. Zonder interieur zal de BX niet goedgekeurd worden. Zonder kachel ook niet. Met slechts 1 ipv 5 gordels zal de keurmeester ook raar opkijken…..
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Probeer anders een deal te maken met een sloperij oid, dat je voor een afgesproken bedrag alle benodigde onderdelen uit een sloop bx haalt… Ter plekke monteren, richting apk keurstation en kijken hoe of wat…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
XBXG schreef:stoterstangen90 schreef:Als je het ding als de donder laat keuren, kom je waarschijnlijk onder de apk bekeuring uit. De registercontrole bji flitsbekeuringen vindt altijd een paar dagen na de flits plaats.
Dat ding is volgens mij goed genoeg om voor 3 geeltjes door de keuring te drukken.
Maar dan moet ik eerst een geheel interieur vinden. Zonder interieur zal de BX niet goedgekeurd worden. Zonder kachel ook niet. Met slechts 1 ipv 5 gordels zal de keurmeester ook raar opkijken…..
drie geeltjes is dat niet net het boetetarief voor een ontbrekende apk?
Als je nou toch eindelijk van plan was om em de stalling in te douwen is het accepteren van een evt. apk boete de makkelijkste weg. Wil je er stiekum toch mee doorrijden tot het bittere eind dan is een snelle apk nog wel het overwegen waard.
Tja lekker belangrijk al die tips. No offense Wouter maar mocht je daar een boete voor krijgen is dat toch gewoon eigen schuld, dikke bult.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3774.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zorg er voor dat ie voor de tijd geschorst wordt of het kenteken vernietigd, dan zal de boete niet meer komen voor het niet aanwezig zijn van een APK lijkt me?