wie weet wat het gemiddelde verbruik van een xm 2.1 TD is? en kun je de caravan makkelijk trekken? we rijden nu hdi dus we hebben geen idee hoe een gewone turbo diesel rijdt en trekt.
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
Die van mij gemiddeld ongeveer1: 16.5 gemeten over 100.000 km.
Caravan trekken is geen probleem .
de mijne is van 1992 en heeft 5 ton gelopen ,
dus die van jou zal nog wel wat zuiniger moeten kunnen denk ik.
Gert.
En dat kan in bevestigingen, scheuren betekend 1 op 15 en zuinig is 1 op 17. Niet gek voor een 1400+ automobiel Overigens heeft deze er net 2 ton opzitten, een 2.2HDi is wel iets krachtiger (vooral onderin).
Die van mij heeft nu 3.5ton op de teller en doet 1 op 17 als je snelweg doet met 120 constant, en wat minder als je op bochtige N-wegen rijdt. Dan kan ie onder de 1 op 15 zakken. caravan moet zeker lukken als je hem maar boven de 2000 toerne houdt
Ouwe mopperkont
thnkz allemaal , maar ik heb wel redelijk last van een zware voet, vadaar dat ik met mijn c5 ook gemiddeld 1 op 12 rijdt…
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
xm diesel
XM rijden heeft ook nadelen t.o.v. de nieuwere modellen. Zelf heb ik een 2.5. turbodiesel, als je een jongere kunt kopen met niet te veel kilometers dan is dat een uitdaging. Ik zou graag een jongere willen kopen. Het is tenslotte wel een sensatie een XM.
Ik doe zo’n 1:15 gemiddeld met een 2.1td automaat. Ook mijn dame heeft ruim 5 ton op de klok, maar daar heeft ze nog totaal geen last van!
Wat mij betreft ruim voldoende koppel, alhoewel ik er nog nooit een caravan of aanhanger achter gehad heb. Is dan wel zaak om niet te laag in de toeren te rijden, zo vanaf de 2000 tpm is ze het levendigst.
Zweven of sideways…..... that’s the question
why-not schreef:thnkz allemaal , maar ik heb wel redelijk last van een zware voet, vadaar dat ik met mijn c5 ook gemiddeld 1 op 12 rijdt…
Ik zie nu (pas) dat je een C5 2.2 HDI rijdt. Da’s wel een beer van een motor zeg! De XM 2.1 TD is voor zijn tijd echt een prima motorcombinatie, maar voor jouw zal dat wel weer even een stap terug zijn. Desondanks kun je met de XM 2.1 TD prima een caravan trekken hoor. Houd in de bergen de koelvloeistoftemperatuur wel goed in de gaten. Als ie te warm dreigt te worden even terugschakelen en iets rustiger aan doen.
Re: xm diesel
leo greiner schreef:XM rijden heeft ook nadelen t.o.v. de nieuwere modellen. Zelf heb ik een 2.5. turbodiesel, als je een jongere kunt kopen met niet te veel kilometers dan is dat een uitdaging. Ik zou graag een jongere willen kopen. Het is tenslotte wel een sensatie een XM.
Ik heb besloten toch maar geen xm te kopen, maar voor de geïntereseerde: in raalte (overijssel) staat een xm berline 2.1TD te koop. donkerblauw uit 2000 met maar 104.000km op de teller, auto ziet er schitterend uit!
(ik hoop dat de link het doet)
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
mpostma schreef:why-not schreef:thnkz allemaal , maar ik heb wel redelijk last van een zware voet, vadaar dat ik met mijn c5 ook gemiddeld 1 op 12 rijdt…
Ik zie nu (pas) dat je een C5 2.2 HDI rijdt. Da’s wel een beer van een motor zeg! De XM 2.1 TD is voor zijn tijd echt een prima motorcombinatie, maar voor jouw zal dat wel weer even een stap terug zijn. Desondanks kun je met de XM 2.1 TD prima een caravan trekken hoor. Houd in de bergen de koelvloeistoftemperatuur wel goed in de gaten. Als ie te warm dreigt te worden even terugschakelen en iets rustiger aan doen.
de c5 heeft ook een enorme motor, maar hij trekt langzaam op in zijn 1 en 2, heeft een verbruik van gemiddeld 1 op 12, weegt 1493 kilo leeg en het licht doet raar, en de vering klappert als een gek als of de bodemplaat er af valt.
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
aanschaf XM uit Raalte
Deze XM zal lang te koop staan. Hij is gewoon veel te duur.