Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Hallo,
mijn vader heeft zijn ford verkocht en nu opzoek naar een xantia break.
we zijn gaan kijken bij een:
2.0 turbo ct met 160k km er op (‘97)
1.8i xs met 130k km (‘97)
1.8i lpg g3 met 210k er op (‘96)
ook andere zijn mogelijk
maar we zijn er niet uit wat het leukst/verstandigst is, de keuze licht uiteraard niet biju julie, maar wel leuk julie mening te horen? ook qua motoren misschien?
Gr Daan.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Xantia V6 Activa bestaat geloof ik ook in break . Ik zou eens gaan rijden met de verschillende motoren, ik heb gereden met 1800 achtkleppers en die ervaarde ik als prettig maar langzaam. Verder ook eens een stukje gestuurd met een 2.0 16v, maar ook die vond ik allesbehalve vlot aandoen. Ik vond het overigens erg goed rijden (beetje als een zware 1900-bx).
Wel een goede keuze trouwens zo’n Xantia!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
ja we hebben ook in verschillende al gereden,
de turbo ct was duidelijk sneller enzo dan de 1.8i, bij de turbo was de hele motorruimte volgebouwd, en bij de 1.8i was er nog alle ruimte
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ik ben geen ‘Xantiaan,’ maar d’r zijn qua onderstel toch ook nog een aantal opties:
- Hydro-pneumatisch zonder terugslagklep (zakt in na verloop van tijd)
- Hydro-pneumatisch met terugslagklep (met een extra bol)
- Hydro Actief II systeem ‘standaard’, electorinisch geregeld met ‘sportstand’ knop en de extra bol met terugslagklep
- Hydro Actief II systeem ‘Activa’ met dezelfde opties als de HAII ‘Standaard’ echter met een nog geavanceerder electronisch regelsysteem wat o.a. overhellen in de bochten tegen gaat
Bron: Xantiaclub forum
Afijn, de echte ervaringsdeskundigen zullen zich wel melden.
de 1.8i op G3 laten staan, tenzij het een 16 kleppertje betreft. De 1.8 8 kleps motoren zijn dramatisch op gas. De cilinderkoppen kunnen er niet echt goed mee overweg.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
de 1.8i op G3 laten staan, tenzij het een 16 kleppertje betreft.
Inderdaad laten staan. Het is een break, gezien het bouwjaar dus een 8V. De 18 16V werden pas veel later in de Break geplaatst.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De turbo is een flinke slokop. Rijdt overigens wel heerlijk, met lekker veel koppel onderin. De kilometerstand vind ik echter wat aan de hoge kant.
Achtkleppers en gas moet je niet aan beginnen. Ten eerste blijf je kleppen stellen, en dat komt dan weer doordat de cilinderkop er niet tegen kan. Overigens is de 1.8i qua koppel wel weer lekkerder dan de zestienkleppers.
Ik zou eerst eens overwegen wat voor brandstof het moet worden. Voor het geval je LPG overweegt moet je sowieso voor de zestienkleppers gaan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
D. Peters schreef:Daan88 schreef:Dank voor de antwoorden,
de keuze is ondertussen wel al gemaakt, namelijk een mooie 1.8i 8klepper op benzine
fotos alvast natuurlijk:
Dat ziet er zeker mooi uit. Mooie overzichtsfoto ook
Zit er eigenlijk nog veel verschil tussen de 2.0 16v en de 1.8 16v? Kwa kwaliteit enzo? Of maakt het eigenlijk niet veel uit welke van die twee motoren je neemt?
zijn de zelfde motoren ongeveer dus veel verschil is er niet
Gefeliciteerd!!!
Mooi velgjes ook, ik hoop dat de overstap goed gaat bevallen.
Edit: Of zijn het nu doppen?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
B_iks schreef:Gefeliciteerd!!!
Mooi velgjes ook, ik hoop dat de overstap goed gaat bevallen.
Edit: Of zijn het nu doppen?
Volgens mij zijn het doppen, maar het is wel een erg mooie auto, zo’n Xantia break
Eveneens ben ik tevens ook.
zijn doppen en horen officeel niet onder de xantia
even een tip voor je break kijk even onder de kofferbakmat
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
breaks zijn er nooit met activa geweest
een break v6 wel ook in nederlands maar de zijn er als het goed is maar 3 orgineel verkocht hier de rest is import