Welke Xantia?
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 12 juli 2007 01:52 AM

Hallo,

mijn vader heeft zijn ford verkocht en nu opzoek naar een xantia break.
we zijn gaan kijken bij een:

2.0 turbo ct met 160k km er op (‘97)
1.8i xs met 130k km (‘97)
1.8i lpg g3 met 210k er op (‘96)
ook andere zijn mogelijk

maar we zijn er niet uit wat het leukst/verstandigst is, de keuze licht uiteraard niet biju julie, maar wel leuk julie mening te horen? ook qua motoren misschien?

Gr Daan.  Very Happy

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 12 juli 2007 02:03 AM
  [ # 1 ]

Xantia V6 Activa bestaat geloof ik ook in break Cool. Ik zou eens gaan rijden met de verschillende motoren, ik heb gereden met 1800 achtkleppers en die ervaarde ik als prettig maar langzaam. Verder ook eens een stukje gestuurd met een 2.0 16v, maar ook die vond ik allesbehalve vlot aandoen. Ik vond het overigens erg goed rijden (beetje als een zware 1900-bx).
Wel een goede keuze trouwens zo’n Xantia!

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 12 juli 2007 02:06 AM
  [ # 2 ]

ja we hebben ook in verschillende al gereden,

de turbo ct was duidelijk sneller enzo dan de 1.8i, bij de turbo was de hele motorruimte volgebouwd, en bij de 1.8i was er nog alle ruimte Smile

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 12 juli 2007 02:13 AM
  [ # 3 ]

Ik ben geen ‘Xantiaan,’ maar d’r zijn qua onderstel toch ook nog een aantal opties:

- Hydro-pneumatisch zonder terugslagklep (zakt in na verloop van tijd)
- Hydro-pneumatisch met terugslagklep (met een extra bol)
- Hydro Actief II systeem ‘standaard’, electorinisch geregeld met ‘sportstand’ knop en de extra bol met terugslagklep
- Hydro Actief II systeem ‘Activa’ met dezelfde opties als de HAII ‘Standaard’ echter met een nog geavanceerder electronisch regelsysteem wat o.a. overhellen in de bochten tegen gaat
Bron: Xantiaclub forum

Afijn, de echte ervaringsdeskundigen zullen zich wel melden.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 juli 2007 03:12 AM
  [ # 4 ]

de 1.8i op G3 laten staan, tenzij het een 16 kleppertje betreft. De 1.8 8 kleps motoren zijn dramatisch op gas. De cilinderkoppen kunnen er niet echt goed mee overweg.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 12 juli 2007 11:25 AM
  [ # 5 ]

de 1.8i op G3 laten staan, tenzij het een 16 kleppertje betreft.

Inderdaad laten staan. Het is een break, gezien het bouwjaar dus een 8V. De 18 16V werden pas veel later in de Break geplaatst.

Jeroen

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 juli 2007 11:48 AM
  [ # 6 ]

De turbo is een flinke slokop. Rijdt overigens wel heerlijk, met lekker veel koppel onderin. De kilometerstand vind ik echter wat aan de hoge kant.

Achtkleppers en gas moet je niet aan beginnen. Ten eerste blijf je kleppen stellen, en dat komt dan weer doordat de cilinderkop er niet tegen kan. Overigens is de 1.8i qua koppel wel weer lekkerder dan de zestienkleppers.

Ik zou eerst eens overwegen wat voor brandstof het moet worden. Voor het geval je LPG overweegt moet je sowieso voor de zestienkleppers gaan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 12 juli 2007 06:28 PM
  [ # 7 ]

Dank voor de antwoorden,

de keuze is ondertussen wel al gemaakt, namelijk een mooie 1.8i 8klepper op benzine

fotos alvast natuurlijk: Very Happy

 

 

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 juli 2007 09:01 PM
  [ # 8 ]
D. Peters schreef:
Daan88 schreef:

Dank voor de antwoorden,

de keuze is ondertussen wel al gemaakt, namelijk een mooie 1.8i 8klepper op benzine

fotos alvast natuurlijk: Very Happy

 

 

Dat ziet er zeker mooi uit. Mooie overzichtsfoto ook Smile

Zit er eigenlijk nog veel verschil tussen de 2.0 16v en de 1.8 16v? Kwa kwaliteit enzo? Of maakt het eigenlijk niet veel uit welke van die twee motoren je neemt?

zijn de zelfde motoren ongeveer dus veel verschil is er niet Wink

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 12 juli 2007 10:08 PM
  [ # 9 ]

Gefeliciteerd!!!

Mooi velgjes ook, ik hoop dat de overstap goed gaat bevallen.

Edit: Of zijn het nu doppen?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 juli 2007 10:13 PM
  [ # 10 ]
B_iks schreef:

Gefeliciteerd!!!

Mooi velgjes ook, ik hoop dat de overstap goed gaat bevallen.

Edit: Of zijn het nu doppen?

Volgens mij zijn het doppen, maar het is wel een erg mooie auto, zo’n Xantia break Cool

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 juli 2007 10:30 PM
  [ # 11 ]

zijn doppen en horen officeel niet onder de xantia

even een tip voor je break kijk even onder de kofferbakmat Wink

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 12 juli 2007 10:37 PM
  [ # 12 ]
B_iks schreef:

Xantia V6 Activa bestaat geloof ik ook in break Cool.

Helaas (nou ja helaas) dit is niet het geval. In het buitenland (Duitsland en Frankrijk) zijn wel v6 break gelevert maar nooit met activa.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 juli 2007 11:08 PM
  [ # 13 ]

breaks zijn er nooit met activa geweest Wink

een break v6 wel ook in nederlands maar de zijn er als het goed is maar 3 orgineel verkocht hier de rest is import Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook