Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Scheve achterremmen komen idd meer voor.
De remklauw staat dan scheef.
Er zit dan oxidatietroep tussen de ankerplaat en de remklauw.
gasbollen
bollen niet laten blazen heeft geen enkel nut! er zit een membraam in die toch weer lost, je kan het niet beter vergelijken met een band met een nagel in, je hebt ok 2 keuzes, ofwel herstel je hem, ofwel blaas je de band iedere week op… maar dat staat idd los van het omhoogkomen, ze zijn wel gevoelig aan die regeling, komt vaak vast te zitten, je moet de regeling achteraan inspuiten met debloc oil, WD40 of ZEP ofzo… en binnen in constant veranderen van lage naar hoge stand, terwijl iemand beneden inspuit, zo zal het meestal wel verholpen zijn
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Re: gasbollen
nitRon schreef:bollen niet laten blazen heeft geen enkel nut! er zit een membraam in die toch weer lost, je kan het niet beter vergelijken met een band met een nagel in, je hebt ok 2 keuzes, ofwel herstel je hem, ofwel blaas je de band iedere week op… maar dat staat idd los van het omhoogkomen, ze zijn wel gevoelig aan die regeling, komt vaak vast te zitten, je moet de regeling achteraan inspuiten met debloc oil, WD40 of ZEP ofzo… en binnen in constant veranderen van lage naar hoge stand, terwijl iemand beneden inspuit, zo zal het meestal wel verholpen zijn
3 berichten terug kun je zien dat het probleem al is opgelost. En waarom zou bollen vullen geen zin hebben? Ik rij al jaren met gevulde bollen rond. Werkt prima, veert fantastisch.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Re: gasbollen
nitRon schreef:bollen niet laten blazen heeft geen enkel nut! er zit een membraam in die toch weer lost
Huh, wat een onzin, de stikstof verdwijnt door het metaal niet door het membraan.
Re: gasbollen
Ries schreef:nitRon schreef:bollen niet laten blazen heeft geen enkel nut! er zit een membraam in die toch weer lost
Huh, wat een onzin, de stikstof verdwijnt door het metaal niet door het membraan.
En daarom blijven de multilaags veerbollen ook zolang op druk. Ander metaal zeker
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nou ja, ik lieg dan waarschijnlijk net zo hard als diegene die er eens een stukje over heeft geschreven… ops:
bollen blazen
nou, ik praat alleen maar uit ondervinding, ik werk namelijk in een garage die voornamelijk citroen doet, als wij bollen lieten blazen gingen ze 2 a 3 jaar mee, steek je nieuwe is dat 100000km goed! ook al doe je er 8 jaar over tot je 100000km hebt er zit een membraam en gas in. maar inderdaad je kan het doen, je kan ook je band iedere keer weer opblazen ipv het gat te dichten, kan je zeker ook!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Re: bollen blazen
nitRon schreef:nou, ik praat alleen maar uit ondervinding, ik werk namelijk in een garage die voornamelijk citroen doet, als wij bollen lieten blazen gingen ze 2 a 3 jaar mee, steek je nieuwe is dat 100000km goed! er zit een membraam en gas in. maar inderdaad je kan het doen, je kan ook je band iedere keer weer opblazen ipv het gat te dichten, kan je zeker ook!
Sja, misschien heb je wel gelijk. Maarja, daarom is vullen ook een stuk goedkoper dan een nieuwe bol. Ik geloof dat je voor de prijs van een nieuwe bol 3 keer kan laten vullen. Daar doe je dan weer 6-9 jaar mee. Overigens is je vergelijk niet echt duidelijk, in 2-3 jaar kan je ook 100000 km rijden.
Eveneens ben ik tevens ook.
hmm, nou mot ik toch eens gaan tellen….
23 jaar al doet een GSje het met de orginele bollen.
elke 3 jaar zet ik ze ff opnieuw op druk MET DE ZELVDE NIPPELS.. dus ik vervang geen nippels.
wat is er mis mee?
mijn Xantia, dito al mn vorige auto’s waaronder 7 jaar een BX break..
ach andersom,, ik heb al sinds 1985 geen nieuwe bol meer gekocht…
wa’s er mis mee?
mvgr wupke
elke 3 jaar zet ik ze ff opnieuw op druk… je zegt het zelf en wat er mis mee is? niets, is mijn probleem niet je doet maar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Re:
nitRon schreef:elke 3 jaar zet ik ze ff opnieuw op druk… je zegt het zelf en wat er mis mee is? niets, is mijn probleem niet je doet maar
Niet echt duidelijk, zeggen dat je met vulbollen 3 jaar doet en met nieuwe 100000 kilometer. Appels en peren gebeuren.
Misschien doe je met nieuwe bollen ook wel 3 jaar, alleen rijden mensen die nieuwe bollen kopen wél 35000 kilometer per jaar. Ik vraag me überhaupt af of je de levensduur van bollen in afgelegde kilometers kan definiëren, volgens mij is de levensduur eerder tijdsafhankelijk.
Eveneens ben ik tevens ook.
Re:
knäckor schreef:nitRon schreef:elke 3 jaar zet ik ze ff opnieuw op druk… je zegt het zelf en wat er mis mee is? niets, is mijn probleem niet je doet maar
Niet echt duidelijk, zeggen dat je met vulbollen 3 jaar doet en met nieuwe 100000 kilometer. Appels en peren gebeuren.
Misschien doe je met nieuwe bollen ook wel 3 jaar, alleen rijden mensen die nieuwe bollen kopen wél 35000 kilometer per jaar. Ik vraag me überhaupt af of je de levensduur van bollen in afgelegde kilometers kan definiëren, volgens mij is de levensduur eerder tijdsafhankelijk.
see me care
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Re:
nitRon schreef:knäckor schreef:nitRon schreef:elke 3 jaar zet ik ze ff opnieuw op druk… je zegt het zelf en wat er mis mee is? niets, is mijn probleem niet je doet maar
Niet echt duidelijk, zeggen dat je met vulbollen 3 jaar doet en met nieuwe 100000 kilometer. Appels en peren gebeuren.
Misschien doe je met nieuwe bollen ook wel 3 jaar, alleen rijden mensen die nieuwe bollen kopen wél 35000 kilometer per jaar. Ik vraag me überhaupt af of je de levensduur van bollen in afgelegde kilometers kan definiëren, volgens mij is de levensduur eerder tijdsafhankelijk.
see me care
Jij bent wel een gezellig forum-typje hè
Je mening droppen en dan pissig zijn als mede-forummers kritisch zijn.
Eveneens ben ik tevens ook.
Re:
knäckor schreef:nitRon schreef:knäckor schreef:nitRon schreef:elke 3 jaar zet ik ze ff opnieuw op druk… je zegt het zelf en wat er mis mee is? niets, is mijn probleem niet je doet maar
Niet echt duidelijk, zeggen dat je met vulbollen 3 jaar doet en met nieuwe 100000 kilometer. Appels en peren gebeuren.
Misschien doe je met nieuwe bollen ook wel 3 jaar, alleen rijden mensen die nieuwe bollen kopen wél 35000 kilometer per jaar. Ik vraag me überhaupt af of je de levensduur van bollen in afgelegde kilometers kan definiëren, volgens mij is de levensduur eerder tijdsafhankelijk.
see me care
Jij bent wel een gezellig forum-typje hè
Je mening droppen en dan pissig zijn als mede-forummers kritisch zijn.
klopt, maar het kan me ook geen moer schelen wat je erover lult ik praat alleen maar uit ondervinding van in de garage. laterz
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Re:
nitRon schreef:knäckor schreef:nitRon schreef:knäckor schreef:nitRon schreef:elke 3 jaar zet ik ze ff opnieuw op druk… je zegt het zelf en wat er mis mee is? niets, is mijn probleem niet je doet maar
Niet echt duidelijk, zeggen dat je met vulbollen 3 jaar doet en met nieuwe 100000 kilometer. Appels en peren gebeuren.
Misschien doe je met nieuwe bollen ook wel 3 jaar, alleen rijden mensen die nieuwe bollen kopen wél 35000 kilometer per jaar. Ik vraag me überhaupt af of je de levensduur van bollen in afgelegde kilometers kan definiëren, volgens mij is de levensduur eerder tijdsafhankelijk.
see me care
Jij bent wel een gezellig forum-typje hè
Je mening droppen en dan pissig zijn als mede-forummers kritisch zijn.
klopt, maar het kan me ook geen moer schelen wat je erover lult ik praat alleen maar uit ondervinding van in de garage. laterz
Wat jij wil. Veel plezier op het forum.
Eveneens ben ik tevens ook.