Totaal aantal Berichten: 403
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Eindelijk mag ik nu legaal over de weg; hij is goedgekeurd welliswaar in tweeen maar toch.
Ik moest toch gele platen aanschaffen (helaas. Het schijnt dat 2 cijfers platen niet blauw mogen zijn en 4 cijferige wel). Vanavond de platen gewoon weer ff omwisselen en de gele achterin (vind blauwe veel mooier staan). Verder zat er wat speling in een stuurstang na deze te hebben vervangen was hij klaar, viel mij alles mee na 6 jaar stilstand.
Voor de apk hebben we een stuk van de kokerbalk vervangen aan de linkerkant en heb de onderkant bijgewerkt. Ook hebben we de gasregelateur (heet dat zo?) vervangen nadat bleek dat hij maar voor een derde openging. Ik dacht dat de motor misschien wat los moest komen na zo’n lange tijd en volgas doe je niet direct. Toen die regelateur te hebben vervangen wist ik niet wat mij overkwam; ik wist niet een ds zo verschrikkelijk snel kon zijn. In vergelijking met mijn vorige (id19 uit ‘65), voor mijn gevoel komt hij aardig in de buurt van mijn bx .9 tzi.
Het eerstvolgende wat ik nu ga doen is, na lekker veel te gaan rijden, de remblokken vervangen.
Als de auto gestald wordt ga ik rest van het chassis bijwerken, deze verdient wel wat aandacht na 15 jaar. Ook moet er een stuk dakrand worden vervangen. Het plaatwerk is nog hartstikke mooi.
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Mooi dat ie weer goed gekeurd is
Kun je in ieder geval weer een jaar genieten
Is het een import-auto? of is er een keer een nieuw kenteken aangevraagd? mbt het nummerbord
- 2CV 2cv6
de auto komt oorspronkelijk uit belgie en is sinds 1983 in nederland. Ik heb nog papieren met het eerste adres uit belgie.
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Volgens mij kun jij nog een kenteken aanvragen met 4 cijfers, want jou auto is van voor 1978.
Maar het preciese weet ik er ook niet van, er zijn wel een aantal topics over.
RDW schreef:
Omwisseling naar oorspronkelijk of historisch kenteken
Het is in sommige gevallen mogelijk om het huidige kenteken van uw voertuig om te wisselen naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken.
Personenauto
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:* uw personenauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De auto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.
Omwisselen naar een oorspronkelijk kenteken (historisch of niet historisch) kan alleen als:* uw personenauto in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kentekennummer heeft gekregen. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.
Motorfiets
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:* uw motorfiets is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De motorfiets moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1973 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.
Omwisselen naar een oorspronkelijk kenteken (historisch of niet historisch) kan alleen als:* uw motorfiets in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kentekennummer heeft gekregen. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.
Lichte en zware bedrijfsauto’s
Voor lichte en zware bedrijfsauto’s zijn er geen historische kentekenseries. Voor bedrijfsauto’s kunt u dus geen historisch kenteken aanvragen.Wel kunt u het kentekenbewijs van een bedrijfsauto omwisselen naar het oorspronkelijke kenteken als in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kenteken voor het voertuig is afgegeven. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.
Heeft een bedrijfswagen door bijvoorbeeld een aanpassing (ombouw) een ander kenteken gekregen, dan is omwisseling niet mogelijk.
Aanvraagprocedure
De omwisseling naar een oorspronkelijk of historisch kenteken doet u bij de RDW. Daarvoor stuurt u een brief met het verzoek tot omwisseling en het complete originele kentekenbewijs (Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs) naar het volgende adres:
RDW
Unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA VEENDAMHet is verstandig fotokopieën te maken van het originele kentekenbewijs en de stukken aangetekend op te sturen. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.
Om er zeker van te zijn of u uw kenteken kunt omwisselen, kunt u het beste van te voren informatie opvragen bij de Klantenservice van de RDW.
Incompleet kentekenbewijs
Als het kentekenbewijs niet meer compleet is, moet u een tegelijk vervangend kentekenbewijs aanvragen. Bij dit aanvraagformulier kunt u dan ook de brief met het verzoek tot omwisseling voegen.Kosten
De kosten voor de omwisseling naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken vindt onderaan deze pagina. De omschrijving van het tarief is: Voertuigbewijs. U kunt het bedrag overmaken op gironummer 365377 t.n.v. de RDW in Veendam, onder vermelding van het kentekennummer van uw voertuig en ‘omwisseling naar oorspronkelijk kentekennummer’ of ‘omwisseling naar historisch kentekennummer’.Kentekenplaat (-platen)
Heeft u na afhandeling van de aanvraag voor omwisseling een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer ontvangen, dan kunt u daarmee en met een geldige legitimatie de donkerblauwe historische kentekenplaat (-platen) bij de kentekenplaathandelaar aanschaffen. Betreft het een omwisseling naar een oorspronkelijk kentekennummer dat niet historisch is, dan schaft u met het nieuwe kentekenbewijs en een geldige legitimatie de gele (GAIK) kentekenplaat (-platen) aan.Fehac
De omwisseling naar een historisch kenteken kunt u ook doen bij de Federatie van Historische Automobielclubs (FEHAC).
Voertuigbewijs € 37,00
Test
Ja dat kan dus
Test
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Daara was ik dus naar aan het zoeken
- 2CV 2cv6
als ik het goed begrijp kan ik dus nieuwe blauwe platen aanvragen. Maar kan ik ook de oude “mooie” blauwe platen gebruiken, deze zijn met die plastic nummers en letters van plus minus 1 cm dik.
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Thijsvandebles schreef:Ja dat kan dus
Rookworst zonder r is ookwost ?????
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.