Koppeling van Xsara Picasso zwaar bij filerijden
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 juli 2007 02:15 PM

Hoi,

Gisteren voor het eerst filegereden met mijn Xsara Picasso.
En wat me vooral opviel is dat ik na 20 minuten kramp in mijn been kreeg van de koppeling intrappen.
Hij heeft 130.000 km gelopen.

Kun je hier iets aan doen, soepeler maken ofzo??

Thanks,

Bob

Profiel  
 
robbedoes50
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 25-01-2007

Gepost: 12 juli 2007 03:38 PM
  [ # 1 ]

dat probleem had ik ook ik rij ook een picasso 18.16 v van 2002 met 115000 km bleek de drukgroep te zijn nieuwe dr in laten zetten met plaat en druk lager(ondergarantie) en nu is t goed

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 13 juli 2007 12:23 AM
  [ # 2 ]

Net wat onderzoek gedaan.
Pas vlak bij de bodem gaat ie heel zwaar en hoor je voor bij de motor een geluid of iets olie nodig heeft….....

Toch de drukgroep?

Profiel  
 
robbedoes50
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 25-01-2007

Gepost: 13 juli 2007 01:27 AM
  [ # 3 ]

ik weet t vrij wel zeker waneer kraakt dan wel piept ie bij mij deed ie t aleen als de motor goed warm was dan ging t steets zwaarder bleek dat dr water bij de drukgroep was gekomen en dan gaat ie roestenen dus min of meer vastlopen groeten rob

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 juli 2007 02:17 AM
  [ # 4 ]

PTFE multispray /siliconen spray , iig niet te dik en te vette oliespray ..

in je bak zitten luchtroosters,, ongeveer midden boven nagenoeg tegen de motor.

laat je motor stationair lopen, en spuit daar een aardige dot in die roosters.
met wat geluk raakt je drukgroep hiervan los, en word weer soepel..

koppelmechaniek ook inspuiten, liefst met wat vetter spul, alla kettingspray/vet..

als dat niet werkt koppeling compleet vervangen.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
robbedoes50
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 25-01-2007

Gepost: 13 juli 2007 07:35 AM
  [ # 5 ]

hou t maar op t laatste groet rob

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 juli 2007 12:46 PM
  [ # 6 ]

Ach een beetje smeren… baadt het niet, dan schaadt het niet.

Mijn koppelmechaniek is gister ook gesmeerd bij de dealer en die gaat nu een stuk makkelijker naar de bodem.  Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 13 juli 2007 10:54 PM
  [ # 7 ]

Drukgroep wordt vervangen!
Iets anders is niet mogelijk volgens dealer.
Volgens hen is 130.000 km wel snel voor een HDI.

Maar ik weet natuurlijk hoe de vorige berijder was.
En echt defect is ie natuurlijk ook niet.

Maar er zit niets anders op om te gaan vervangen als je lekker soepel wil file rijden zonder pijn je been te krijgen.

Is vervanging bij 130.000 km nu snel of niet ??

Bob

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 juli 2007 10:58 PM
  [ # 8 ]

normaal hoort zo ding wel langer mee te gaan maar soms heb je pech

heb je nog garantie op je auto Confused

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 13 juli 2007 11:20 PM
  [ # 9 ]

Wordt geregeld door de zaak Laughing

Profiel  
 
robbedoes50
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 25-01-2007

Gepost: 15 juli 2007 12:28 AM
  [ # 10 ]

das beter is een duur grapje lijk mij

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 20 juli 2007 12:17 PM
  [ # 11 ]

Dat is dus de reden waarom ik een automaat gekozen heb. Ik had hetzelfde probleem met de Scenic diesel die ik hiervoor reed. Diesels hebben sowieso een zwaardere koppeling en omdat je in een Picasso rijdt is je zitpositie niet optimaal om het pedaal ingetrapt te houden. Je moet het pedaal naar beneden intrappen terwijl je in een “normale” auto het pedaal meer naar voren intrapt en dus je been gestrekt kan houden. Dit kost minder energie.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 10 augustus 2007 04:51 PM
  [ # 12 ]

Ik kon niet aan het koppeling-pedaal wennen,na 2jaar sloeg de motor nog wel eens af,bij stuntelig optrekken bij b.v. verkeerslicht.
Inmiddels hebben we weer een C15,en dat rijdt VORSTELIJK…gr C

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook