Dit is em dan!! De gsa pallas uit 1980 die ik ongeveer een maand geleden heb gekocht.
Hij rijd echt heerlijk!!! En dat geluid van die boxermotor, GEWELDIG!!
De vorige eigenaar had hem uit frankrijk gehaald in december 2006 om hem in nederland te gaan gebruiken De linker dorpel had hij al vervangen, maar was toen al aan de restuaratie van een peugeot 404 station begonnen en had geen zin meer om de apk en het kenteken te regelen dus verkocht hij hem weer.Voor de apk moest ik alleen de ruitensproeier werkend maken en de linkerdorpel een paar extra laspunten geven. Voor de rest verkeert ie in een zeer behoorlijke staat (hier en daar zitten wel wat plekjes, franse deukjes en van dat soort dingen maar niets ernstigs). De kilometer teller staat op 108650km. Het interieur in nog helemaal gaaf en intact, ook niet verkleurt. Hij is nu beige impala, maar de orginele kleur was brons/bruin metallic. Ik ga hem vooral als 2e auto gebruiken en niet teveel blootstellen aan winters en slecht weer, ook ben ik bezig hem te conserveren , beetje bij beetje want het moet wel goed gebeuren en vooral niets overslaan! Ook ga ik binnenkort een flinke onderhoudsbeurt geven zodat ik zeker weet dat ie goed is.
Ik heb me ook voorgesteld in het gastenboek
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
hemeltje lief, wat een strakke bak!!!
schitterend!!!!!
en welkom.
OMG! Iedereen scoort momenteel allemaal prachtige GSA’s…
Ik word er vreselijk nostalgisch en hebberig van
Erg fraaie GSA, Art, heel veel plezier en geluk er mee!!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd met je aankoop! Het ziet er fris uit, en het geluid van zo’n luchtgekoelde bixer verveeld nooit… Is het blokje nog lekker droog? Veel succes met het onderhoud. Je zult zien dat dit wel even anders sleutelen is dan je gewend bent. Maar daar ben je vast al achter gekomen.
Ik weet nog, de eerste keer bougies vervangen…. Pffff…. Ik ben naderhand maar snel op zoek gegaan naar een wat geschiktere bougiesleutel. En de distributieriemen, bah, wat heb ik die koeltunnels vervloekt! Mar gelukkig komt er langzaam een beetje routine in.
Succes ermee!!!
@Bassman
Koop er dan eindelijk weer eens eentje man! Je toetsenbord zal wel weer doorweekt zijn!
En weer een leuke GSA er bij op het forum
Veel plezier/succes met deze geweldige wagen!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Mon Dieu!
Gefeliciteerd met de GSA en met je goede smaak uiteraard.
Welkom op dit forum, waar het aantal GS/GSA-liefhebbers hard toeneemt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Mooi! Gefeliciteerd!
die ziet er nog heel strak uit
vind het ook een mooie kleur voor een GSA
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zeer mooi zo’n GSA,en exclusief.
Wie kent die reclame nog op TV dat de GSA over die vaten rijdt?
(de VISA reclame was ook leuk).
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Erik Janszen schreef:Zeer mooi zo’n GSA,en exclusief.
Wie kent die reclame nog op TV dat de GSA over die vaten rijdt?
(de VISA reclame was ook leuk).
ja, ik ik ik. die ken ik nog en heb die nooit meer teruggevonden op het web.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Mooie GSA Art! Ga je ‘m ook weer de originele kleur geven, dat ‘Cuivre metalic’ is zooooooo mooi
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
patje74 schreef:
@Bassman
Koop er dan eindelijk weer eens eentje man! Je toetsenbord zal wel weer doorweekt zijn!
Ja, dat klopt
Maar ik wil ‘m dan ook fatsoenlijk kunnen stallen. En het verdwijnen van die mogelijkheid was precies de reden dat ik een paar jaar geleden mijn DS verkocht heb….
Ik zal niet meer zeuren….
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bedankt voor jullie leuke reacties
Gelukkig hoef ik de distributieriemen voorlopig nog niet te vervangen, dat is pas 4000 km terug gedaan toen ie nog in frankrijk reed. )scheelt mij weer werk. Over een week of 2 ga ik het onderhoud eraandoen wat nodig is. Dus ook zweten om de bougies te vervangen en evt nog de kleppen te stellen. Al tikken de kleppen niet echt, je hoort ze heel in de verte. Ook komt er nog een nieuw uitlaatje op vanaf het y-stuk. Het blokje is redelijk droog, wel wat zweterig maar hij laat nog geen sporen achter op de parkeerplaats . Vandaag heb ik er weer heerlijk in gereden (woon-werk verkeer 30 km.) Morgen ga ik weer verder met het conserveren van de holle ruimen, en dat zijn er nogal wat.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Of ik hem ooit weer in de orginele kleur ga spuiten?. Mischien ooit een keer, maar ik heb afgelopen weekend de lak eerst gecleant met commandant4 en daarna in de was gezet, en daar is hij eigenlijk zo mooi van geworden dat ik het in iedergeval voorlopig zo laat .
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Zo, ik heb zo,n beetje alles voor de onderhoudsbeurt in huis dus morgen kan ik me wel een dagje vermaken. Ik mis alleen 1 klepdekselpakking helaas(was nog best lastig aan te komen) maar hopen dat er in iedergeval 1 heel blijft met demonteren zodat die met wat vloeibare pakking weer terug op z,n plek kan. Wat ik morgen van plan ben is het volgende, Kleppen stellen dus., motor olie+filter vervangen, versnellingsbakolie verversen, luchtfilter vervangen, benzinefilter vervangen, bougies vervangen, uitlaat vanaf y-stuk vervangen. LHM verversen. Verder het nodige doorsmeer nakijk en afstel werk. bandjes pompen en dat soort dingen meer die bij elk onderhoud aan de orde komen. De conserveringswerkzaamheden zijn zo goed als afgerond(op de achterklep en de zijpanelen in de kofferruimte nadan) Die komen morgen als ik tijd over heb nog aan de beurt en anders volgende week.
Een paar weken geleden heb ik de gsa al helemaal nagekeken op de brug voor apk, heb ook de wielen er al afgehad en de remmen achter en voor aan de bak bekeken en zien er voorlopig nog goed uit dus ik verwacht morgen verder geen mankementen meer tegen te komen.
Art
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ziezo, alles wat ik voor vandaag aan werkzaamheden van plan was is klaar.(zie mijn vorige bericht)
Achteraf gezien was het kleppenstellen nog niet echt nodig (slechts bij 3 kleppen ging het voelermaatje er wat aan de ruime kant door) dus die heb ik gesteld. Rest stond nog precies goed.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)