Dank je,
Ik ben zeer benieuwd, als het goed is heb ik ze re de 23ste onder zitten tijdens de meeting.
Dan kan iedereen zien of het er beter uitziet in het echt dan met mijn photoshop kwaliteiten hahaha.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
zijn universeel die velgen
Als ik onder onze BX1.9TZI break bredere banden wil plaatsen en LM velgen hoe zit het dan met de ET-waarde? Welke breedte kan er maximaal onder de BX en bij welke ET-waarde? Wie weet hoe dit allemaal in elkaar steekt?
Lees eens een paar bladzijdes terug.
Ik heb ooit een post gepost waarin ik het helemaal uitgelegd heb.
Mvg Joost
ps. ik lees net dat je t over een break hebt.
Nu weet ik niet of mijn gegevens ook met een break kloppen.
Mischien dat iemand anders dat weet
Age Hartsuiker schreef:Als ik onder onze BX1.9TZI break bredere banden wil plaatsen en LM velgen hoe zit het dan met de ET-waarde? Welke breedte kan er maximaal onder de BX en bij welke ET-waarde? Wie weet hoe dit allemaal in elkaar steekt?
onder een bx kan je zonder aanpassingen 7½J*17” kwijt, met ET20 en 1 tot 1,5 cm spoorverbreders. berline of break is geen verschil.
maximale bandenmaat is voor 225 en achter 205.
alleen een 16V kan achter breder omdat deze bredere wielkasten heeft.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
gti_styling84 schreef:Commentaar ? :19 Dat is een van de vetste bx’en die ik tot nu toe hier heb gezien mooie OZ Superturismo’s eronder… helemaal top…. echt een mooie sport !
Ik vind ‘m ook wel mooi maar een punt van kritiek heb ik wel : de velg is veel breder dan de band (“duitse tuning”) en dat vind ik persoonlijk SUPER lelijk. Heel erg jammer, het verziekt voor mij een auto die heel mooi had kunnen zijn.
Band breder dan velg (ballon effect) vind ik trouwens ook lelijk ; band en velg moeten voor mij gewoon netjes bij elkaar passen qua breedte. En daar ben ik best een pietlut in.
Maargoed niet meer aan de orde aangezien de wielen in kwestie gejat zijn lees ik
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
vortex schreef:onder een bx kan je zonder aanpassingen 7½J*17” kwijt, met ET20 en 1 tot 1,5 cm spoorverbreders. berline of break is geen verschil.
maximale bandenmaat is voor 225 en achter 205.
Dat wordt wel erg krap hoor, en stelt hoge eisen aan de staat van je draagarmlagers. Zeker met genoemde ET en spoorverbreders vind ik het een sterk verhaal… tenzij je doorgezakte achterpootjes hebt, dan heb je wat meer spoorverbreder nodig om uit de binnenschermen te blijven…
Weet uit ervaring dat met frisse lagertjes je geen vinger meer tussen een 195 band en de spatbordrand krijgt bij ET18.
Zet er een 205 band op met ET20 dan red je 5mm spoorverbreders misschien nog net (resultaat : ET15) maar 10-15mm? Geloof ik niks van…
Kortom: misschien verschilt het per exemplaar, het wordt in ieder geval flink passen en meten als je zo’n groot wiel op je BX wil.
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Ik heb ook een zooi verschillende wielen onder mijn BX (nu die van metro2005) gehad, dus ook maar een paar plaatjes… ik zal jullie niet vervelen met het verhaal waarom ik zoveel verschillende velgen gehad heb Nee ik heb er geen enkele kapotgereden. Ook was mijn BX een tijdlang z’n spoilers kwijt maar dat is inmiddels allang rechtgezet zoals jullie aan de foto’s van Metro kunnen zien.
0) De orgienele GTI wielen. Vier versleten banden, dus een mooi moment om wat anders te zoeken (want ik wilde per se 15 inch…)
1) Een probeerseltje. Audi 80/90 wielen, hier heb je spoorverbreders voor nodig (tevens centreergat adapters). Leek leuk, werd niks.
2) ZX 16V wielen, 195/55-15, 15x6J. Jaja, ik heb m’n auto ook wel eens gewassen…
3) Stalen velgen 306 XSi (15x6J!), 195/50-15 met wieldoppen 306 XSi. Een schoolvoorbeeld hoe het NIET moet… moderne doppen op een BX is GEEN porum… die doppen heb ik heel gauw weer verkocht dus:
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Uiteindelijk heb ik het langst gereden met XM doppies erop:
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Netjes die Peugeot velgen
waarom heb je die zx velgen er weer af gehaald? die stonden best netjes vind ik!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ja dat stonden ze zeker!!!
Maar toen had ik nog originele remmen. Ik heb de xantia remmen nog een maatje groter gehad dan jij ze nu hebt (283mm schijven, jij hebt nu 266mm), en daar pasten die ZX wielen niet overheen. Ik denk dat ze over de schijven die je nu hebt (266) wel passen want daar is de ZX 16V ook mee geleverd, alleen dan met een andere klauw erop.
Dus ik vond het wel jammer, maar ik vond de xantia remmetjes belangrijker en kon het geld wel gebruiken. Dus toen ik een setje 15 inch staal vond voor weinig was de keus snel gemaakt. ZX wieltjes verkopen, staal er voor terug en flinke ankers eronder
Stalen velgen zijn wel goed voor iemand die niet van auto wassen houdt trouwens… lekker onderhoudsvrij…
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Ben nu bezig met een BX 16 Soupapes om te bouwen voor circuit gebruik, ik denk dat ik deze velgen ga kopen. (ff ge fotosoept)
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
WYD schreef:
Vind de BX nou echt de enige auto waar ik 3 spaaks velgen onder vind staan.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX