Hoi,
Gisteren voor het eerst filegereden met mijn Xsara Picasso.
En wat me vooral opviel is dat ik na 20 minuten kramp in mijn been kreeg van de koppeling intrappen.
Hij heeft 130.000 km gelopen.
Kun je hier iets aan doen, soepeler maken ofzo??
Thanks,
Bob
dat probleem had ik ook ik rij ook een picasso 18.16 v van 2002 met 115000 km bleek de drukgroep te zijn nieuwe dr in laten zetten met plaat en druk lager(ondergarantie) en nu is t goed
Net wat onderzoek gedaan.
Pas vlak bij de bodem gaat ie heel zwaar en hoor je voor bij de motor een geluid of iets olie nodig heeft….....
Toch de drukgroep?
ik weet t vrij wel zeker waneer kraakt dan wel piept ie bij mij deed ie t aleen als de motor goed warm was dan ging t steets zwaarder bleek dat dr water bij de drukgroep was gekomen en dan gaat ie roestenen dus min of meer vastlopen groeten rob
PTFE multispray /siliconen spray , iig niet te dik en te vette oliespray ..
in je bak zitten luchtroosters,, ongeveer midden boven nagenoeg tegen de motor.
laat je motor stationair lopen, en spuit daar een aardige dot in die roosters.
met wat geluk raakt je drukgroep hiervan los, en word weer soepel..
koppelmechaniek ook inspuiten, liefst met wat vetter spul, alla kettingspray/vet..
als dat niet werkt koppeling compleet vervangen.
mvgr wupke
hou t maar op t laatste groet rob


























Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ach een beetje smeren… baadt het niet, dan schaadt het niet.
Mijn koppelmechaniek is gister ook gesmeerd bij de dealer en die gaat nu een stuk makkelijker naar de bodem.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Drukgroep wordt vervangen!
Iets anders is niet mogelijk volgens dealer.
Volgens hen is 130.000 km wel snel voor een HDI.
Maar ik weet natuurlijk hoe de vorige berijder was.
En echt defect is ie natuurlijk ook niet.
Maar er zit niets anders op om te gaan vervangen als je lekker soepel wil file rijden zonder pijn je been te krijgen.
Is vervanging bij 130.000 km nu snel of niet ??
Bob
normaal hoort zo ding wel langer mee te gaan maar soms heb je pech
heb je nog garantie op je auto
Wordt geregeld door de zaak
das beter is een duur grapje lijk mij
Dat is dus de reden waarom ik een automaat gekozen heb. Ik had hetzelfde probleem met de Scenic diesel die ik hiervoor reed. Diesels hebben sowieso een zwaardere koppeling en omdat je in een Picasso rijdt is je zitpositie niet optimaal om het pedaal ingetrapt te houden. Je moet het pedaal naar beneden intrappen terwijl je in een “normale” auto het pedaal meer naar voren intrapt en dus je been gestrekt kan houden. Dit kost minder energie.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ik kon niet aan het koppeling-pedaal wennen,na 2jaar sloeg de motor nog wel eens af,bij stuntelig optrekken bij b.v. verkeerslicht.
Inmiddels hebben we weer een C15,en dat rijdt VORSTELIJK…gr C
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)