Hallo, ik ben nieuw hier en heb een vraag over de berlingo van mijn ouders
1)die stoplichten werken dus niet meer. en de lampjes staken er juist nieuw in. Nu heb ik die remschakelaar eruit gehaald en op een batterij van 4.5v aangesloten met een motortje (lampje vond ik niet direct) .
dat motortje werkte maar af en toe en als ik nog maar heel efkes tegen dat pinneke kwam stopte het al
wa kan ik daar aan oden? is dat kapot of ....
2) de verlichting van hun dashbord is ook kapot tot 70km/u kunnen ze niet zien hoe snel ze rijden of hoeveel km ze hebben hoe kunde dat veranderen?
en de verlichting van die 3 knopkes voor de chaufage werken ook niet. Iemand die raadt weet?
3) als we het rechter (elektrisch) raam naar beneden doen dan valt dat ineens en dan moetten we de venster vastnemen trug tegen de rand zetten en dan gelijktijdig het knopke omhoog duwen en dan lukt het trug en als we dan de venster naar beneden doen is het weer bij begin
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Allereerst welkom hier op het forum!
Vraag 1 lijkt een op een slecht contact of een defecte schakelaar inderdaad. Zijn de contacten in de lamp unit schoon? Verder ben ik niet echt technisch helaas.
Vraag 2: dashboard verlichting heeft niet het eeuwige leven, de lampjes zullen vervangen moeten worden en daarvoor zal je dashboard open moeten. Wellicht dat hiervan een beschrijving op het forum staat. van verschillende typen is dat wel het geval. Alle lampjes vervangen is het advies, voordat je straks weer met een kapot lampje zit, dat je niet vervangen hebt.
Vraag 3: het lijkt er sterk op dat je een nieuwe raamgeleider nodig hebt. Als de deurbekleding eraf gehaald wordt moet je dat kunnen zien.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
aaa ja ik ben een nieuw schakelaar gaan halen koste maar 5euro en nu werkt het terug goed \:D/
hogervp waar kan ik mss die schema’s vinden hoe je het dashbord open kan doen? en de lampjes voor de chaufage ook want die zijn ook kapot
mvg
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167091
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
paso schreef:
Paso, dank voor het opzoeken!
=D>
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
nog eventjes een vraagje hierover ops:
zijn die raamgeleiders van citroen van alle auto’s (citroens wel te verstaan) gelijk? Dan zou ik eventueel een raamgeleider op een autokerkof van een citroen afhalen
niemand? ops:
Totaal aantal Berichten: 7800
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het raammechanisme lijkt mij in verband met verschillende formaten per model verschillend. Als je op een sloop een berlingo tegenkomt moet het wel de goede zijn..
Doneer, zo blijven we draaien!
ja dat is juist het probleem het auto kerkhof dat wij hietr in de buurt hebben (recyclagewerken lion) daar staan wel saxo’s enzo maar nooit een berlingo of partner ofzo
denk dat je echt bij een Berlingo-Partner moet zoeken, wat is er juist stuk?
witte plastiek bevestiging van de ruit? die heb ik zelf hersteld, kijk maar in mijn album
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:denk dat je echt bij een Berlingo-Partner moet zoeken, wat is er juist stuk?
witte plastiek bevestiging van de ruit? die heb ik zelf hersteld, kijk maar in mijn album
ja dat waar het raam in zit daar is langs 1 kant iets vanafgebroken daardoor valt de ruit altijd naar beneden
nog een vraagje (weeral ops: )
heeft zo’n berlingo1.8i voorgeboorde gaten in de chasis voor een trekhaak op vast te maken of moet je die nog zelf boren?
Zijn er dan een soort van punt slagen gezet zodat de trekhaak in het midden hangt
en ik heb gehoord dat je een stuk uit de bumper moet snijden is dit waar?
berlingo 1.8i schreef:heeft zo’n berlingo1.8i voorgeboorde gaten in de chasis voor een trekhaak op vast te maken of moet je die nog zelf boren?
Zijn er dan een soort van punt slagen gezet zodat de trekhaak in het midden hangt
en ik heb gehoord dat je een stuk uit de bumper moet snijden is dit waar?
De gaten zijn voorzien, die moet je zelf niet boren.
Uit de bumper moet je geen stuk zagen, althans bij mijn model trekhaak toch niet ( Bosal )
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
aan mijn bumper is ook niet gezaagd
ok ik heb nu een trekhaak met mijn pa gehaald
de instalatie van de trekhaak snap ik maar voor de elektriciteit niet er is wel een schema bij van die draad is dat licht enzo maar hangen die draaden ook onder de auto kort bij de trekhaak dan? of moeten we draden verlengen/solderen/...?
ik heb daarnet ook gelezen van een speciale stekker maar mijn pa ilt het liever zo proberen iemand fotokes van de aansluitingen ofzo? en waar ik van de elek. moet aftappen ops: ?
dank u voor de info ik heb er een tabel bij gekregen van groen is dat en wit dat en bruin dat,...
als je wil post ik het straks ik ga nu ook proberen voor de elek aantesluiten en dat laat ik het hier weten
mvg
awel he
ik heb aan de linkerkant(als je vanachter staat) bij:
1 de oranje met blauw verbonden
2 grijs met rood
3-beige met zwart
6-paars met geel
aan de rechterkant
6-oranje met groen
3 beige met bruin
ik heb wel geen kar ter beschikking nu om te testen of het goed is maar we denken dat het zo is want bij het rem/parkeerlichten hebben we even uitgemeten welke wat was en dan was het dit
hopelijk helpt u en is het correct hé
als jij het geinstaleerd hebt en een kar heb laat je dan iets weten?
mvg