

























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
@Arjan:
Geweldig! Ik zou hem graag even van je lenen. Welke kant de plus en in zitten maakt niet zoveel uit dat past allemaal wel. Je krijgt hem opgeladen terug!
@W:
Ik weet niet wat jou bedoeling is als je het gaspedaal indrukt, maar ik wil dan toch meestal wel dat mijn auto accelereert. Als dat nu vlotter gebeurt, vind ik dat een positieve ontwikkelling.
@Ray:
Ik maak wel even fotos. Ik heb de oude beugel van de OEM regelaar doorgezaagd, 2 gaten in het overgebleven deeel geboord en daar 2 bouten doorheen gedraaid om de PBV te bevestigen. Hij zit dus echt op precies dezelfde plek als de fabrieksregelaar.
Verder ben ik er achter dat ik een aardige LHM lekkage bij de voorste hoogteregelaar van de SV heb… Dat is sinds de hydreaurincage beurt, dus er zal wel een strategisch stukje vuil weggespoeld zijn. Gekke is, het lijkt te komen van de achterste leiding van de regelaar, en als ik die volg gaat ie over in een rubberen salng, dat is dus een retourleiding. Ik heb dus een beetje het vermoeden dat het ergens een membraam is ofzo, want het achterste rubberen kapje zat er ook niet goed op. Maar ja. Maar even een goede verangende regelaar vinden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
OK, is geen probleem. Accu staat alleen wel in Z´woude. Dus laat ff weten wanneer je m op wilt halen!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
@sans-pareil: Gezien, dat filmpje met Megasquirt op een GSA
http://www.youtube.com/watch?v=1IrBZwo8uCo
Gepost door Lasse:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=181870
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Cool.. Ik moet echt aan de slag met een VEMS.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De RV is weer in Leiden, op woensdag opgehaald. Starten lopen, doormeten, 14v… dus waar die ANWB’er het over had met niet bijladen, ik heb geen idee. Nou zag mijn collega het bijlaad lampje wel flikkeren dus we stoppen er maar een andere dynamo in voor de zekerheid, maar het ding hoefde niet echt in hoorn achtergelaten worden blijkt nu,.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, heb vandaag even de voorste hoogteregelaar gefixed, en de rijhoogte voor iets lager gesteld. Ook gemerkt dat de sporing niet helemaal goed staat, staat zo’n 4mm naar buiten terwijl het 4mm naar binnen moet zijn. Weet ik gelijk waarom m’n banden zo raar slijten… Maar goed, dat komt volgende week wel weer.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En om verder to monologen, de RV heeft een vervangende Dynamo gekregen gisteravond, en afgelopen weekend hadden we er ook een aftermarket voltmeter in gezet, omdat mijn collega die er in rondrijdt graag wilde kunnen zien hoe goed ie bijlaadde. Vond het zelf niet zo nodig maar ach hij wordt er blij van. Nu kan ie heel mooi zien dat de nieuwe dynamo het goed doet .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed bezig weer
Als je hier niet alleen verder wil, even foto’s van de nieuwe velgen, dan komen de reacties wel weer


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
haha, ja da’s waar, die moet ik nog even maken. maar ik zoek eerst nog even van die dopjes, dan was ik hem en zal ik even wat foto’s maken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!














Totaal aantal Berichten: 1359
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
sans-pareil schreef:...
@Ray:
Ik maak wel even fotos. Ik heb de oude beugel van de OEM regelaar doorgezaagd, 2 gaten in het overgebleven deeel geboord en daar 2 bouten doorheen gedraaid om de PBV te bevestigen. Hij zit dus echt op precies dezelfde plek als de fabrieksregelaar.
...
Foto’s van de geinstaleerde “power boost valve” intereseren mij ook wel
Waar kan je zo’n ding bestellen?
Een GTiT die sneller op het gaspedaal reageerd wil ik ook wel
Maar eerst het airco project ...
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Mijn PBV komt van http://www.improve-tuning.nl en het ding is heel eenvoudig te instaleren. Ik probeer morgen even wat fotos te maken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gemonteerde Power Boost Valve:
Ik heb de beugel waar de originele brandstofdrukregelaar op zit doorgezaagd, er 2 gaten in geboord, en daar de PBV aan bevestigd en toen met een nieuw stuk bezineleiding geplaatste met slangklemmen. Dat ronde ding rechts is een druk meter dat haal je er in de permanente opstelling weer af, nadat ie goed ingeregeld is (2.0 bar basisdruk).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Gaat de cx veel minder zuinig lopen of merk je geen verschil?,een turbo 1 is toch al minder zuinig,als ze dan 1op 6 gaat lopen of zo,dan schiet het niet echt op.
Gr Raymond
Het was een cx of niks


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb nog geen verbruiksverschil gemerkt. Mits je niet harder rijdt, zat dat ook wel meevallen.
Ik heb vandaag nog even de sporing van de SV rechtgezet. Het viel op dat de stuurstangen helemaal een kant op gesteld waren, en zo bleek de diravi centreer ding helemaal de andere kant op. Dat heb ik dus maar even allemaal recht gezet, nu zit alles ongeveer in ‘t midden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nou ik ben op vakantie in Frankrijk, nadat ik vlak voor vertrek nog een LHM had verholpen… en nu reed ik in Limburg en donderde de uitlaat er onder uit… na een provisorische (ok was niet echt duurzaam) reparatie bij de ouders van mijn vriendin verder gegaan. (Garage Arets in Hoensbroek beweerde dat het hopeloos gegaan). De provisorische reparatie was 90km lang zeer stil… toen ging die ook weer lek, dus al brullend doorgereden naar Vervins (Je kan immers ook zonder uitlaat naar Le Mans, vraag maar aan Thijs). Ik vergeet steeds foto’s te nemen, maar misschien wordt dit nog een interessant avontuur…
Ik ga hier in Vervins eens proberen om de boel gemaakt te krijgen, anders ga ik eens kijken of ik in St. Marien langs kan… waar dat ook moge zijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!