Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Beste zwevers, levensgenieters, etc. etc.
Mijn paps wilt graag in de nabije toekomst aan de C5 en af en toe ziet hij eens wat staan. Hij stuurt nu een Xantia 1.8 16V, een heerlijke betrouwbare slee.
Maar nu:
Van de XM weet ik het allemaal redelijk goed waar men op moet letten bij aankoop en wat goed te sleutelen is, maar van een C5 weet ik niks.
Wat zijn de eisen:
Een 2 liter blok, 16 kleppertje ziet-ie wel zitten, voor de rest niet teveel poeha. Break of Berline, maakt even niet uit, ‘t gaat om de technische dingen.
Ik weet wel dat er wat elektronische problemen zijn met de eerste serie.
Hij zag vandaag een break staan uit 2002, 40000 km gereden en kost 15000 Euro’s.
Maar ja, waar op te lettten?
Wat moet je echt laten staan?
2002 laten staan en kijken naar modellen vanaf 2003?
Hoe zijn de blokken die ze erin gelepeld hebben?
Wie kan wat meer duidelijkheid geven?
Hoor het graag!
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
beerpeet schreef:Weet ook niks van C5en, maar 15000 euro voor een break uit 2002 lijkt me, ondanks de lage km-stand, wel redelijk veel. Vergeleken bijv. met deze of deze .
Breaks zijn gemiddeld waarschijnlijk duurder, maar toch.
Ik vond het ergens idd ook wel veel, maar als je op autotrader gaat zoeken dan varieert het van 12000 tot 17000….dus ja, lastig.
Voor dat geld zou je dus een wagen in nieuwstaat moeten verwachten. Dus ben ik erg benieuwd naar meningen over de technische dingen. De multiplex bekabeling kan een hoop ellende bezorgen had ik al begrepen.
‘k Wil dat paps zonder gevloek achter het stuur kan relaxen…waar een Citro voor bedoeld is
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Gelukkig is het aanbod van gebruikte C5’s enorm, dus keuze genoeg
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Waarom zou je overstappen van een Xantia naar een C5? De C5 is stugger geveerd en dus minder comfortabel. Is het niet een idee om gewoon over te stappen naar een jonge Xantia?
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Bas schreef:Waarom zou je overstappen van een Xantia naar een C5? De C5 is stugger geveerd en dus minder comfortabel. Is het niet een idee om gewoon over te stappen naar een jonge Xantia?
De sleurhut die hij een paar keer per jaar meeneemt vraagt toch wel wat kracht. Een nieuwere Xantia is absoluut een optie, een 2 liter. Hij kijkt op het ogenblik alleen serieus naar een C5, die kom je wat vaker tegen met een lage km-stand. Hij wilt in feite een niet een al te oude auto met weinig km’s.
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Re: Heeft iemand wat aankooptips?
Menno. schreef:xm_turbo schreef:
Een 2 liter blok, 16 kleppertje ziet-ie wel zitten, voor de rest niet teveel poeha. Break of Berline, maakt even niet uit, ‘t gaat om de technische dingen.
HPi variant overslaan , alhoewel die kom je niet tegen in ‘02 -> exemplaren .... verder niets mis mee , en zoals je zelf al aangeeft zijn er bij de eerste exemplaren nog wel eens wat elektronische storingen , ... let erop dat de auto al z’n beurtjes heeft gehad en alle update’s en terugroepactie’s ...
Lees ook ff dit bv : klik ( ops: )
Verder wat mij betreft een fijne auto , bevalt mij nog beter dan m’n vorige Xantia’s ...
En wat betreft niet teveel poespas , ga juist wel voor een Exclusive o.i.d ... je betaalt er niet veel meer voor maar krijgt er een hoop ‘leuks’ voor terug
€15.000 voor een ‘02 exemplaar is echt veel te veel , staar je overigens niet blind op de km’s , een paar meer kan echt geen kwaad ...Suc6 !
Dank je! En wat zou dan een acceptabel bedrag moeten zijn voor zoiets? Rond de 12000?
Over het onderhoud had ik ‘m ook al verteld idd, dat is een stuk belangrijker. Maar ja, hij heeft zo z’n voorkeur haha!
Als de geschiedenis maar bekend is, zei ik al.
See, buy, fly C5 V6
12000 voor een 2 liter exclusive automaat met wat toeters en bellen is een mooie prijs. een kale ligne prestige moet voor minder dan 10 lukken.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
PSA schreef:12000 voor een 2 liter exclusive automaat met wat toeters en bellen is een mooie prijs. een kale ligne prestige moet voor minder dan 10 lukken.
Aha, dat zal ik even doorgeven. Hij wilt echter wel een handbak i.v.m. de caravan.
Ik zal eens voor hem zoeken, moet wel te vinden zijn, lijkt me.
Maar nu, bij de XM is het zo dat je de eerste serie beter kan laten staan, als je het over de ambiance hebt. Dus vanaf 89 t/m92. Massa problemen, nog geen remmen-modicatie e.a. kinderziektes.
Waar op te letten bij een C5, want daar gaat topic meer over. Ik las iets over het afbreken van handgrepen o.a.
Is een C5 2L 16 kleppert van 2002, met software update een betrouwbare wagen?
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Kijk aan, dit is goede info! Bedankt!
Dat is een prachtbak zeg, eigenlijk wel een bezoekje waard, denk ik zo.
Ik zal hem doormailen en kijken wat hij ervan vindt.
See, buy, fly C5 V6
Bij de C5 club (http://www.c5club.nl) heeft lid TWINKEL een mooie 2003 automaat staan met maar 35.000 km
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Klaverblaadje schreef:Bij de C5 club (http://www.c5club.nl) heeft lid TWINKEL een mooie 2003 automaat staan met maar 35.000 km
Das ook hele knappe! Heb de link even doorgemaild naar hem, alleen het betreft hier een 1.8 16V, hij wilt graag een 2 liter.
Zou een automaat sterk genoeg zijn om een caravan van 1300 kilo te trekken. De koppelomvormer krijgt het volgens mij behoorlijk te verduren.
Daarom de vraag om een handbak….
See, buy, fly C5 V6
xm_turbo schreef:Klaverblaadje schreef:Bij de C5 club (http://www.c5club.nl) heeft lid TWINKEL een mooie 2003 automaat staan met maar 35.000 km
Das ook hele knappe! Heb de link even doorgemaild naar hem, alleen het betreft hier een 1.8 16V, hij wilt graag een 2 liter.
Zou een automaat sterk genoeg zijn om een caravan van 1300 kilo te trekken. De koppelomvormer krijgt het volgens mij behoorlijk te verduren.
Daarom de vraag om een handbak….
C5 break 2 liter automaat en handbak mogen 1500 kg trekken. Zou geen probleem moeten zijn toch voor een automaat?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
PSA schreef:xm_turbo schreef:Klaverblaadje schreef:Bij de C5 club (http://www.c5club.nl) heeft lid TWINKEL een mooie 2003 automaat staan met maar 35.000 km
Das ook hele knappe! Heb de link even doorgemaild naar hem, alleen het betreft hier een 1.8 16V, hij wilt graag een 2 liter.
Zou een automaat sterk genoeg zijn om een caravan van 1300 kilo te trekken. De koppelomvormer krijgt het volgens mij behoorlijk te verduren.
Daarom de vraag om een handbak….C5 break 2 liter automaat en handbak mogen 1500 kg trekken. Zou geen probleem moeten zijn toch voor een automaat?
Ik weet niet hoe de automaten zijn tegenwoordig, ik denk wel okay. Persoonlijk vind ik een automaat geweldig lekker rijden, maar ja…hij heeft zo z’n wensen.
Koppelingsplaten vervangen is wel wat goedkoper dan een automaatrevisie.
See, buy, fly C5 V6