Bij de bekendere autowinkels kan je van die flesjes met “wondermiddeltjes” krijgen die je auto zuiniger laten lopen, je motor schoner maken, minder uitstoot produceren etc.
Wynn’s heeft bijvoorbeeld de volgende mooie prestatie verhogende middelen:
Injection +Plus+ - Injectiereiniger benzine
Bij slecht functioneren van uw benzine-injectiesysteem.
Kenmerken:
* Laat uw motor soepeler draaien en verbetert de koude start.
* Vermindert de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen.
* Reinigt en smeert de verstuivers, voorkomt koolaanslag op de kleppen en in de verbrandingskamers.
Formula Gold - Petrol System Treatment
Brandstof behandeling voor alle typen benzinemotoren. Reinigt en beschermt het injectiesysteem.
Kenmerken:
* Verbetert onmiddellijk de verbranding
* Vermindert benzineverbruik
* Vermindert CO en HC in de uitlaatgassen
* Verhelpt schokkend optrekken en pingelen
* Is onschadelijk voor de katalysator
* Drievoudige werking:
* Verbetert het motorrendement
* Vermindert brandstofverbruik
* Reinigt het injectsysteem
Zijn dit soort middelen gewoon een fabeltje en weggegooid geld of halen ze wel degelijk wat uit? Ben daar wel benieuwd naar…. klinkt namelijk wel erg makkelijk (en eigenlijk te makkelijk…, maar ja bepaalde fietsers zweren bij prestatievehogende middelen dus wie weet….. )
groet Tijmen
prestatieverhogend? verwacht geen voelbare PK’s extra (tenzij hij nu echt bagger loopt)
wel beter starten en mooier draaien doordat alles gereinigd wordt die ondervinding heb ik wel
het maakt je cilinderkop echt proper, kleppen zonder aanslag (al verscheidene malen gemerkt bij het open van het blok, laatste keer was bij de C15 (koppakking) de kleppen hadden geen roet en de teller stond toch al aardig boven de 200 Dkm
ook het benzine gebeuren blijft netjes
Wynn’s is goed
van Marly de C2I vind ik nog beter en nu gebruik ik Redex-X
ook bestaat er een grote bus die je in 1 keer gebruikt D-tox en pas om de 10000 moet herhalen (zelfs toegestaan te gebruiken door BMW)
het is ook niet op 1 2 3, geef het product tijd om zijn werk te doen
ik vind het perfect om met die producten te starten op het moment dat je een rit van 100km gaat doen, blok is dat goed warm, product spoelt ermee door… (maar dat is louter hoe ik vind dat het maximaal zijn werk kan beginnen)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik vindt die tover middeltjes helemaal niets. Olie +filters verversen + rondje onsteking + reinigen en eventueel afstellen doet meer wonderen.
Het zijn slecht ‘verhul’ middeltjes…
Test
waarom zou je de carb bvb. gaan reinigen als een zoals jij het noemt “verhul” middel het voor jou doet?
ik heb nog nooit een carb moeten reinigen, bij aankoop gaat er altijd zoiets in de tank en hij gaat bijna altijd beter lopen na 100km
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb alleen het Wynn’s middel nog maar ontdekt.
Ik ga het maar eens proberen. Er staat weer een reisje naar frankrijk in de planning, dus die 100 km red ik wel….
Ik ben benieuwd of ik er wat van merk, maar baat het niet, dan schaad het niet…. (tenminste daar ga ik van uit…)
Tijmen schreef:
Ik ben benieuwd of ik er wat van merk, maar baat het niet, dan schaad het niet.... (tenminste daar ga ik van uit…)
Bakerpraatjes vullen geen gaatjes, denk ik dan op mijn beurt… Ik denk dat in in de meeste gevallen de werking toch wordt bereikt middels het placebo effect. Soms kan het wl zin hebben als het gericht wordt toegepast. Soms….
ach, d’r kan niks optegen een goed placebo toch?