Hoi,
Net een Xantia 1.816v uit 97 gekocht met maar 65000 gelopen.
Maar als ik lang geremd heb gaat de auto vervolgens achter omhoog als ik stilsta.(Hij is dus achter gezakt).
Is dat gewoon of moet de zesde bol gevuld worden.(da’s toch een soort rem-voorraadbol?)
Zoniet, dan zal ik ermee moeten leven….....
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Is normaal, is zelfs een goed teken dat de achterremmen hun werk goed doen.
Mooi!,
Ik ben weer gerust…..(nou alleen de distributie nog, want die is nog nooit gedaan )
Maar wat doet die zesde bol eigenlijk?
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
distri is geen punt,, heb ik zo gefixt ...
wat je remkarakter aangaat,,, je remt als je bv een verkeerslicht naderd.
als je dan stilstaat heb je effectief de achterwielen vast.
bij het remmen trekt de remkracht de carrosserie omlaag.
als je nu bij het rode licht STIL STAAT , en je laat de rem los, komt de achterkant weer omhoog, omdat je de draagarmen weer rolvrijheid geeft, welke de remmen vasthielden…
als je nm de hoogte beinvloed van de carrosserie, dan moeten je wielen kunnen rollen,, zij het minimaal, maar wel rollen,,
nog simpler gestelt.
2 scharnierpunten,, je houd er 1 vast, de arm kan niet meer bewegen..
vattu em?
mvgr wupke
Ik snappum helemaal..bedankt.
Die distributie is voor jou gesneden koek?Dan kunnen we wellicht eens een afspraakje maken?
Ik kan wel wat,(koppeling van een BX bv.maar wel met brug)maar dit lijkt me moeilijk gezien de kleine ruimte .(en de airco slangen)
Met spanrollen en waterpomp ben ik 500 euro lichter bij mijn garage dus als jij dat voor minder kan hou ik me aanbevolen
Maarre..wat doet die zesde bol nou :
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Gorilla schreef:Ik snappum helemaal..bedankt.
Die distributie is voor jou gesneden koek?Dan kunnen we wellicht eens een afspraakje maken?
Ik kan wel wat,(koppeling van een BX bv.maar wel met brug)maar dit lijkt me moeilijk gezien de kleine ruimte .(en de airco slangen)
Met spanrollen en waterpomp ben ik 500 euro lichter bij mijn garage dus als jij dat voor minder kan hou ik me aanbevolenMaarre..wat doet die zesde bol nou :
6e bol vangt de interne lekkage op en houd de wagen tijdens stilstand op rijhoogte.
nevenarbeid is, de rijhoogte ook vast houden bij uit en instappen, en of beladen of ontladen van de auto.
is nogal lastig als je wat inlaad, en je krijgt de klep op je kop, die bol voorkomt dat dus.
ik stuur wel PM, korte termijn is mn agenda goed vol..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
De 6e bol zorgt voor remdruk bij de achterremmen als de anti-inzakkleppen gesloten zijn.
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
iets offtopic maar wat is er eigenlijk aan de hand als de achterkant bij het intrappen van de rem omhoog komt? Ik ken zo’n gevalletje
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Martijn de Ruijter schreef:De 6e bol zorgt voor remdruk bij de achterremmen als de anti-inzakkleppen gesloten zijn.
Gr Martijn
Dus toch een soort van “rem accu” als ik het goed begrijp…..
Op welk moment sluiten die kleppen dan?
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
DigiDaan schreef:iets offtopic maar wat is er eigenlijk aan de hand als de achterkant bij het intrappen van de rem omhoog komt?
Dan zit je vermoedelijk ergens tegenaan!
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
DigiDaan schreef:iets offtopic maar wat is er eigenlijk aan de hand als de achterkant bij het intrappen van de rem omhoog komt? Ik ken zo’n gevalletje
Dan werken de voorremmen beter dan de achterremmen
Manne, ik heb de oplossing gevonden.
Ik had mijn 5e en 6e bol laten bijvullen, die stonden nog op halve kracht.
Vervolgens mijn LHM vervangen(erg vuil) en de remmen ontlucht.
Achter kwam me er toch een schuim uit!
Nu zakt hij niet meer in met remmen.(althans niet zover dat hij weer opgepompt moet worden.)
Ik hou het erop dat de achterremmen teveel afsnoepten vd wagenhoogte om nog voldoende remdruk te genereren.
Ontluchten dus ,lijkt me het credo.
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Ik heb hetzelfde met mijn 1.8 16V. Ook uit 1997. Na het remmen komt de achterkant iets omhoog, maar bij de aankoop in april hebben ze het systeem ververst en de filters gereinigt. Maar zoals ergens hierboven stond schijnt dit dus okee te zijn.
Nu er over die 6e bol gesproken is: Voorkomt die nu het geheel terugzakken tot de slaapstand, of wordt dit vertraagt? Ik heb kort geleden m’n Xantia ruim een week niet gebruikt en toen was ie al wat verder gezakt als na 1 a 2 dagen.
Dyna Z1: Tout alu.
Iets lekkage zal je altijd wel hebben.Dus na een week lijkt me dat wel kunnen.
Maar ook je remmen ontluchten na lhm verversing is dus aan te bevelen.
Je hoeft niet te pompen als je de schroef opendraait.Gewoon iemand laten remmen en het stroomt almaar door.Wel handig bij hydropneuma’s…
Helaas nog zonder lpg naar Italie, maar goed.Eind augustus gaan we goedkoop tanken.
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!