21 van de 21
« Eerste  < Vorige 19 20 21

Zo, hè hè..weer een BX TZD.
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 03 juli 2007 07:09 PM
  [ # 301 ]

Ik snap nog steeds niet wat jullie bedoelen met die raamrails….bedoel je de geleiderail aan de zijkant met dat stof erin ?
Zo ja….dat zag er bij beiden nog goed uit….zat vast en zo.

En waar die Tik nu vandaan kwam weet ik ook niet…maar het moet i.i.g. in het motortje zitten of dat halve maanachtige tandwiel…verder kon ik er weinig aan zien eerlijk gezegd.

I.i.g. kan ik weer rijden zonder dat hinderlijke windgeruis wat ik al weken had, als voorbode wat mij te wachten stond. Cool
Maar ik heb er wel met mijn neus bovenop gezeten tijdens het verwisselen….het is wel even etteren om dat ding eruit te krijgen dus ben blij dat die monteur het even voor me gedaan heeft.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 03 juli 2007 07:12 PM
  [ # 302 ]
Bram schreef:

Ik snap nog steeds niet wat jullie bedoelen met die raamrails….bedoel je de geleiderail aan de zijkant met dat stof erin ?
Zo ja….dat zag er bij beiden nog goed uit….zat vast en zo.

En waar die Tik nu vandaan kwam weet ik ook niet…maar het moet i.i.g. in het motortje zitten of dat halve maanachtige tandwiel…verder kon ik er weinig aan zien eerlijk gezegd.

De raamrail is de rail (alu of gegevalniseerd staal) die onder het raam zit gelijmd of geklemd en waar 2 wieltjes van het schaarmechaniek van het raammechanisme in lopen. Het probleem is nogal eens dat ze gaan roesten asl ze van ijzer zijn. Daardoor lopen de 2 wieltjes er niet meer mooi langs met als gevolg problemen.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 juli 2007 07:16 PM
  [ # 303 ]

Ahh, bedoel je dat ding…..toevallig was die van het donorraam flink verroest onderop en bleek later die van mijn eigen raam er keurig roestvrij uit te zien (alu kleurig)....ik heb dus gewoon mijn eigen raam plus die houder onderop gehouden.

DAAR kan het dus niet in gezeten hebben, want het gaat nu weer allemaal vloeiend zonder getik.

En Knackor…nog dank dat je aanbood om mij te helpen Exclamation , er was haast bij met dit waardeloze weer, dus ik ben blij dat hij nu weer goed dicht kan. Wink

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 04 juli 2007 02:09 AM
  [ # 304 ]
Bram schreef:

Ahh, bedoel je dat ding…..toevallig was die van het donorraam flink verroest onderop en bleek later die van mijn eigen raam er keurig roestvrij uit te zien (alu kleurig)....ik heb dus gewoon mijn eigen raam plus die houder onderop gehouden.

DAAR kan het dus niet in gezeten hebben, want het gaat nu weer allemaal vloeiend zonder getik.

En Knackor…nog dank dat je aanbood om mij te helpen Exclamation , er was haast bij met dit waardeloze weer, dus ik ben blij dat hij nu weer goed dicht kan. Wink

Geen dank, ik ben blij dat je weer een goed sluitend raam hebt.

Wel zonde van die break op de sloop Sad

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 04 juli 2007 03:05 AM
  [ # 305 ]

Ja, met al die hoosbuien vandaag (en vanavond) was ik er net op tijd mee. Cool

Net, rond 24.00 uur dus….een enorme klap onweer….hoor direct ‘‘klepperdeklep’‘, de KAT komt met grote ogen vanuit de tuin naar binnen vliegen door het katteluik Twisted Evil

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 09 juli 2007 12:28 AM
  [ # 306 ]
mssl schreef:

Mooi dat je raam weer gefixt is Bram! Wink  Je TZD wordt eindelijk een liefde voor je? Cool

Hij doet z’n werk uitstekend, lekt (nog) nergens olie of LHM…dus mij zul je er verder niet over horen. Wink

Ook welkom terug…..kan je nog wel PB’en ?  Rolling Eyes

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 09 juli 2007 01:38 PM
  [ # 307 ]
knäckor schreef:

Dit was werkelijk hartverscheurend om te zien en te horen….geen enkele eerbied voor een BX (break) 1.9 TZI die trouw jarenlang ( 3 ton !) zijn plicht heeft gedaan voor het baasje….en hem dan rochelend zijn laatste adem horen uitblazen…..een Stervende BX Crying or Very sad

Een soort Palliatieve Sedatie dus Surprisedops:

**Palliatieve sedatie
Daarbij wordt een patient in diepe slaap gebracht, zonder dat vocht wordt toegediend.

Maar gelukkig heb ik nog een aandenken van hem….een donor-raammechaniek. Razz

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 09 juli 2007 02:03 PM
  [ # 308 ]
Bram schreef:
knäckor schreef:

Dit was werkelijk hartverscheurend om te zien en te horen….geen enkele eerbied voor een BX (break) 1.9 TZI die trouw jarenlang ( 3 ton !) zijn plicht heeft gedaan voor het baasje….en hem dan rochelend zijn laatste adem horen uitblazen…..een Stervende BX Crying or Very sad

Een soort Palliatieve Sedatie dus Surprisedops:

**Palliatieve sedatie
Daarbij wordt een patient in diepe slaap gebracht, zonder dat vocht wordt toegediend.

Ja, dan is een spuitje toch een stuk humaner. (ofwel, haal de ECU eruit zodat ie voorgoed in slaap is)

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 15 juli 2007 01:00 AM
  [ # 309 ]
mssl schreef:

Ik zat vanochtend eens flink te zoeken op internet naar allerlei Citroen stuff en informatie Laughing  kom ik in ene onze Bram tegen Very Happy !

Hij heeft daar een draadje geopend over zijn BX:

Ik denk dat je link niet klopt?

Wat is trouwens het nut van nóg een forum..

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 15 juli 2007 03:52 AM
  [ # 310 ]
rb schreef:
mssl schreef:

Ik zat vanochtend eens flink te zoeken op internet naar allerlei Citroen stuff en informatie Laughing  kom ik in ene onze Bram tegen Very Happy !

Hij heeft daar een draadje geopend over zijn BX:

Ik denk dat je link niet klopt?

Wat is trouwens het nut van nóg een forum..

Dat vroeg ik me bij de opkomst van dit forum ook al af….

Ich bin ein Breaker

Profiel  

21 van de 21
« Eerste  < Vorige 19 20 21

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook