Bram schreef:BX19trs schreef:Het grote nadeel van zo’n kliksysteem vind ik dat de beugeltjes soms niet goed meer om de kappen pakken, dit komt ook vaak doordat de kappen na verloop van tijd iets kunnen vervormen, ik heb vooral gemerkt dat bij de pomp het kapje vaak scheef erop zit.
Ik geloof dat er bij die dieselkappen halverwege twee penen zitten met rubbers erachter, daar schuiven de kappen ook op en dat is mega frusti prutsen altijd.Emiel
Klopt ja….effe snel kijken of de D riem er nog netjes op zit is nog een heel gehannes met die rot klipsluitingen.
Als je de achterste neemt dan valt dat wel mee; die kun je wat verder wegbuigen zonder ‘m omhoog te trekken. Van het voorste deel v/d kap kun je idd maar beter afblijven.
Ich bin ein Breaker
Ik heb besloten dat ik geen cruisecontrol in Criezel ga schroeven. Ik gebruik het geld toch liever voor m’n Eend. In eerste instantie miste ik de Cruisecontrol (verwend door de bak van m’n ouders), nu ben ik er aan gewend dat ik toch echt zelf op het gas moet trappen.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ik heb besloten dat ik geen cruisecontrol in Criezel ga schroeven. Ik gebruik het geld toch liever voor m’n Eend. In eerste instantie miste ik de Cruisecontrol (verwend door de bak van m’n ouders), nu ben ik er aan gewend dat ik toch echt zelf op het gas moet trappen.
Die roteenden toch altijd…
Emiel
BX19trs schreef:Lelijke Eend schreef:Ik heb besloten dat ik geen cruisecontrol in Criezel ga schroeven. Ik gebruik het geld toch liever voor m’n Eend. In eerste instantie miste ik de Cruisecontrol (verwend door de bak van m’n ouders), nu ben ik er aan gewend dat ik toch echt zelf op het gas moet trappen.
Die roteenden toch altijd…
Emiel
Hij wil stiekem niet toegeven aan de luxe van een wat nieuwere Citroen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ZX1.4i schreef:Hij wil stiekem niet toegeven aan de luxe van een wat nieuwere Citroen
Nee, hij kan maar niet om de charme van een oudere Citroën heen!
Ik zou ook eerder mijn geld uitgeven aan een 2CV dan aan een BX. Cruisecontrol is grappig, maar voor hetzelfde geld schiet Elmer een stuk op met de opbouw van z’n eend.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Cruisecontrol is €300,-, oftewel ongeveer 1 nokkenas. Dan weet ik het wel ...
Overigens, op regulier onderhoud en noodzakelijke reparaties wordt niet beknibbeld. Ik heb mijn BX niet om in de soep te draaien.
Schijt aan originaliteit.
Vandaag heeft m’n pa onze caravan (1100kg beladen) opgehaald. Ik zal morgen op m’n werk de trekhaak even recht buigen
Ik denk dat ik ook even verder ga met de dakdrager voor de lampen. Tevens heb ik vorige week van KreazyV8Wuppo een flinke lading BX-onderdelen gekregen zoals veercylinders voor de achtervering, 2 complete veerpoten die niet kraken, 1 stabilisatorstangstokje en 2 ‘driehoeken’ voor de voorvering. Dat spul moest ik er maar eens op zetten, veert Criezeltje (nog) beter.
Schijt aan originaliteit.
Met een BX kun je makkelijk 1100 kg trekken hoor. Zeker met een Break.
Kijk maar op het plaatje wat er naast je trekhaak hangt.
Ik heb zelf eens 1600 kg getrokken, en daar was de trekhaak zelfs niet van kromgetrokken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zie de ‘;)’. Maar volgens mij is het maximum 1100kg. En ik heb wel eens een BX gezien waar de halve bodemplaat van de kofferbak er uit gescheurd was wegens een te zware aanhanger.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Zie de ‘;)’. Maar volgens mij is het maximum 1100kg. En ik heb wel eens een BX gezien waar de halve bodemplaat van de kofferbak er uit gescheurd was wegens een te zware aanhanger.
Ja, dat was een leuke actie ja. Een bepaald forumlid dacht even met een BX berline een andere BX berline te trekken.
Overigens heb ik dus exact hetzelfde gedaan, gedurende 325 km, waar het dus wel goed is gegaan… ( klik! )
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het is een poosje geleden, maar ik meende dat er toen een landrover op de aanhanger stond en dat deze een paar honderd kilometer door het land gescheurd is. Maar ik kan ook helemaal mis zijn hoor.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Het is een poosje geleden, maar ik meende dat er toen een landrover op de aanhanger stond en dat deze een paar honderd kilometer door het land gescheurd is. Maar ik kan ook helemaal mis zijn hoor.
Ah, ik dacht dat je Stoterstangen90 bedoelde. Hij heeft het namelijk voor elkaar gekregen door met een identieke combinatie als de mijne, de kofferbakbodem te laten scheuren…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dan ben ik mis geloof ik.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
XBXG schreef:Lelijke Eend schreef:Zie de ‘;)’. Maar volgens mij is het maximum 1100kg. En ik heb wel eens een BX gezien waar de halve bodemplaat van de kofferbak er uit gescheurd was wegens een te zware aanhanger.
Ja, dat was een leuke actie ja. Een bepaald forumlid dacht even met een BX berline een andere BX berline te trekken.
Overigens heb ik dus exact hetzelfde gedaan, gedurende 325 km, waar het dus wel goed is gegaan… ( klik! )
Ging dat niet goed dan? Zou gewoon moeten kunnen gaan, ik denk dat de betreffende BX niet zo’n smetteloze staat van dienst heeft gehad. Ik heb met een BX wel eens een Volkswagen Transporter T2, met vastzittende remmen, naar de sloop gesleept Dat trok overigens echt voor geen meter, in de bewuste BX zat ook een andere versnellingsbak met een langere eindreductie.
Eveneens ben ik tevens ook.