Ik zag een AX te koop staan met een 1.0 motor, uit 1994.
Maar op AutoWeek staat die uitvoering helemaal niet.
Wie weet hoe dat zit?
Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!
Geen 1.0 uit 1994…
Maar bedankt!
Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!
Volgens mij is de 1.0 Escapade tot eind type II leverbaar geweest. Misschien is deze, omdat het een actiemodel is, niet opgenomen in Carbase. Overigens zitten er behoorlijk veel fouten in Carbase. Volgens mij staan er op bv Autotrack genoeg 1.0-tjes uit ‘94 en jonger.
Gewoon achterhalen welke AX vergelijkbaar is met dit model.
Net nog ff gekeken,en idd geen 1.0,of een tikfout of later op kenteken gezet zou ik zeggen,is dus waarschijnlijk een ouder type.
Volgens autotrader werd de 1.0 slecht in 87-88 gebouwd.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Op autotrack staan er inderdaad wel een paar…
Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!
Op marktplaats staan er ook genoeg: zoek maar eens op ‘Escapade.’
B_iks schreef:Op marktplaats staan er ook genoeg: zoek maar eens op ‘Escapade.’
Idd,ik gebruikte autotrader als de bijbel,maar zo bijbelvast is deze niet…
Dank @ B_iks.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
ik had hier 2 jaar geleden een 1.0 uit 95, was en tonic versie
en zo eentje is er hier nog op het forum
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De AX type 2 1.0 heeft een elektronisch geregelde injectie en ontsteking, en wordt hierdoor 1.0i (injectie, dus geen carb) genoemd. Deze motor wijkt qua prestaties en werking significant af van het carburateurblok. De 1.0i is inderdaad helaas niet terug te vinden in de database van Autoweek. In nederland is hij echter wel geleverd als actiemodel ‘Escapade’ en ‘Furore’.
Ik weet niet precies naar wat voor informatie je opzoek bent? Ik kan iig melden dat het 1.0i blok zeer betrouwbaar is, en heel soepel loopt. Maar mocht je wat willen weten, vraag maar raak. Ik heb zelf 2 jr rondgereden met een 1.0i Escapade uit 93 (met 200.000 op de teller), en heb nog aardig wat documentatie.
paso schreef:ik had hier 2 jaar geleden een 1.0 uit 95, was en tonic versie
en zo eentje is er hier nog op het forum
Idd. Ik heb nog een 1.0 Tonic van ‘95. Die van mij kwam uit Duitsland (ongevalswagen) Het is monopoint injectie (sommigen durven ook wel carb te zeggen omdat er bij de type aanduiding geen ‘i’ staat). Als ik niet mis ben was de 1.0 en de 1.5D als enige modellen tot op het einde leverbaar. Ook bij het begin van de saxo (Heb ook ns een Saxo 1.0 gezien???)
Mss kom je meer te weten a d hand van chassisnr. en orga-nr.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Saxo 1.0 was er idd ook alleen in tegenstelling tot de AX had hij 5-bak en de AX 4-bak….
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Lobber schreef:De AX type 2 1.0 heeft een elektronisch geregelde injectie en ontsteking, en wordt hierdoor 1.0i (injectie, dus geen carb) genoemd. Deze motor wijkt qua prestaties en werking significant af van het carburateurblok…
De eerste drie jaar is de 1.0 uitsluitend met carb geleverd.
Pas in 1991 (toen alle modellen al voorzien waren van injectie) kreeg ook de 1.0 injectie (-> emissienormen).
De electronische ontsteking hebben alle modellen,ook de carb-modellen dus,al wijkt de latere ontsteking af van de eerste jaren (transistor i.p.v. cassete-met-verdeler).
De originele 1.0 (dus met carb,type I) heeft 42 pk en een top van 145 km/u.
De latere 1.0i heeft er ongeveer 50 en bereikt daarmee een top van rond de 150 km/u.
Dus zoveel wijkt de ‘i’ niet af van de carb….
Oh ja: de eerste modellen hebben nog geen vacuumgeregelde rembekrachtiger.
‘Spirit of avant-garde’
Autofan schreef:Saxo 1.0 was er idd ook alleen in tegenstelling tot de AX had hij 5-bak en de AX 4-bak….
mijn AX had een 5 bak, heb die bak zelfs nog in de C15 gebouwd
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Lobber schreef:De AX type 2 1.0 heeft een elektronisch geregelde injectie en ontsteking, en wordt hierdoor 1.0i (injectie, dus geen carb) genoemd. Deze motor wijkt qua prestaties en werking significant af van het carburateurblok. De 1.0i is inderdaad helaas niet terug te vinden in de database van Autoweek. In nederland is hij echter wel geleverd als actiemodel ‘Escapade’ en ‘Furore’.
Ik weet niet precies naar wat voor informatie je opzoek bent? Ik kan iig melden dat het 1.0i blok zeer betrouwbaar is, en heel soepel loopt. Maar mocht je wat willen weten, vraag maar raak. Ik heb zelf 2 jr rondgereden met een 1.0i Escapade uit 93 (met 200.000 op de teller), en heb nog aardig wat documentatie.
Hij is aangeschaft!
Zie dit topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=181365&start=30&sid=0e2fc0d60a463ce6bc5fe4aaa8cc3c8b
Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!
Pascal schreef:Lobber schreef:De AX type 2 1.0 heeft een elektronisch geregelde injectie en ontsteking, en wordt hierdoor 1.0i (injectie, dus geen carb) genoemd. Deze motor wijkt qua prestaties en werking significant af van het carburateurblok…
De eerste drie jaar is de 1.0 uitsluitend met carb geleverd.
Pas in 1991 (toen alle modellen al voorzien waren van injectie) kreeg ook de 1.0 injectie (-> emissienormen).
De electronische ontsteking hebben alle modellen,ook de carb-modellen dus,al wijkt de latere ontsteking af van de eerste jaren (transistor i.p.v. cassete-met-verdeler).
De originele 1.0 (dus met carb,type I) heeft 42 pk en een top van 145 km/u.
De latere 1.0i heeft er ongeveer 50 en bereikt daarmee een top van rond de 150 km/u.
Dus zoveel wijkt de ‘i’ niet af van de carb….
Oh ja: de eerste modellen hebben nog geen vacuumgeregelde rembekrachtiger.
Gefeliciteerd Garco!
Pascal, ik wil toch even m’n punt nader uitleggen
Ik bedoelde eigenlijk dat bij de 1.0i de ontsteking ECU gestuurd is. Terwijl de 1.1 en 1.4 blokken uit die tijd nog vaak met de door de nokkenas aangedreven rotor + verdeler werkten (als ik het goed heb). Dezelfde (computergestuurde) elektronische ontsteking is later ook toegepast op de 1.4i, en in Magnetti-variant op de 1.1i.
Mijn ervaring met de 1.0i;
Uiterst betrouwbaar en onverwoestbaar! Komt in het stadsverkeer nog redelijk mee, maar mist toch wel redelijk wat vermogen in vergelijking met de 1.1. Je moet geen haast hebben dus, maar dat had ik ook niet. Op de rijksweg bij 120 is het rumoerig; enerzijds door het hoge toerental (4000rpm), maar ook door gebrek aan isolatie. Het verbruik schommelde tussen 1:17 en 1:19