knäckor schreef:XBXG schreef:Lelijke Eend schreef:Zie de ‘;)’. Maar volgens mij is het maximum 1100kg. En ik heb wel eens een BX gezien waar de halve bodemplaat van de kofferbak er uit gescheurd was wegens een te zware aanhanger.
Ja, dat was een leuke actie ja. Een bepaald forumlid dacht even met een BX berline een andere BX berline te trekken.
Overigens heb ik dus exact hetzelfde gedaan, gedurende 325 km, waar het dus wel goed is gegaan… ( klik! )
Ging dat niet goed dan? Zou gewoon moeten kunnen gaan, ik denk dat de betreffende BX niet zo’n smetteloze staat van dienst heeft gehad.
Die had al een aardig doorgeroeste kofferbakbodem. De wat te zware lading op de autoambulance was de nekslag. Trekhaak stond daarna wel wat lager
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
mpostma schreef:knäckor schreef:XBXG schreef:Lelijke Eend schreef:Zie de ‘;)’. Maar volgens mij is het maximum 1100kg. En ik heb wel eens een BX gezien waar de halve bodemplaat van de kofferbak er uit gescheurd was wegens een te zware aanhanger.
Ja, dat was een leuke actie ja. Een bepaald forumlid dacht even met een BX berline een andere BX berline te trekken.
Overigens heb ik dus exact hetzelfde gedaan, gedurende 325 km, waar het dus wel goed is gegaan… ( klik! )
Ging dat niet goed dan? Zou gewoon moeten kunnen gaan, ik denk dat de betreffende BX niet zo’n smetteloze staat van dienst heeft gehad.
Die had al een aardig doorgeroeste kofferbakbodem. De wat te zware lading op de autoambulance was de nekslag. Trekhaak stond daarna wel wat lager
Kijk, dat verklaart een hoop
Eveneens ben ik tevens ook.
Zojuist bij Emiel geweest voor de distributieriem. De kappen zijn krom getrokken waardoor de riem lichtjes aanloopt ! En de kappen duwen nog het meest tegen de stalen tandwielen aan en maar amper tegen de riem zelf. Binnenkort kappen er even af, warmstoken met een verfbrander en in model drukken ofzo. Of een stalen stripje er langs.
De distributieriem ligt niet op het midden van de tandwielen omdat de brandstofpomp een fractie scheef staat. Hoe ik dat op ga lossen weet ik (nog) niet. Vandaag en morgen ga ik er in elk geval niets aan doen omdat ik anders in de soep draai.
Schijt aan originaliteit.
mpostma schreef:knäckor schreef:XBXG schreef:Lelijke Eend schreef:Zie de ‘;)’. Maar volgens mij is het maximum 1100kg. En ik heb wel eens een BX gezien waar de halve bodemplaat van de kofferbak er uit gescheurd was wegens een te zware aanhanger.
Ja, dat was een leuke actie ja. Een bepaald forumlid dacht even met een BX berline een andere BX berline te trekken.
Overigens heb ik dus exact hetzelfde gedaan, gedurende 325 km, waar het dus wel goed is gegaan… ( klik! )
Ging dat niet goed dan? Zou gewoon moeten kunnen gaan, ik denk dat de betreffende BX niet zo’n smetteloze staat van dienst heeft gehad.
Die had al een aardig doorgeroeste kofferbakbodem. De wat te zware lading op de autoambulance was de nekslag. Trekhaak stond daarna wel wat lager
en zat los.
Heb de wagen aan mijn buurjongen verkocht voor 70 euro. Deze heeft de boel dichtgelast, en via marktplaats verkocht. (ideale auto voor gezinnen….....)
Maar de DRSF29 is niet meer, heb ik vernomen via de RDW.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Hoeveel kg mag er eigenlijk op het dak van een BX Break ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lelijke Eend schreef:Hoeveel kg mag er eigenlijk op het dak van een BX Break ?
Da’s een goeie. Met harde cijfers kan ik niet komen (of zou het in het boekje staan) maar ik weet wel dat ik regelmatig flinke banken voor vrienden heb verhuisd, zonder extra dragers of imperial
Eveneens ben ik tevens ook.
Gokje: met de rugleuning/armleuningen op het dak ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lelijke Eend schreef:Gokje: met de rugleuning/armleuningen op het dak ?
Jij mag niet meer gokken Ik zal eens in het boekje kijken of daar iets in staat.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik denk dat je op die manier best zware ladingen kan vervoeren zolang je er maar voor zorgt dat het niet kan verschuiven. Die dakrails zijn namelijk vrij slap, ik vermoed dan ook dat daar heel wat minder op kan.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lelijke Eend schreef:Ik denk dat je op die manier best zware ladingen kan vervoeren zolang je er maar voor zorgt dat het niet kan verschuiven. Die dakrails zijn namelijk vrij slap, ik vermoed dan ook dat daar heel wat minder op kan.
Ik legde de bank ondersteboven op het dak, om hem vervolgens met een paar spanbanden vast te zetten aan de dakrails. Ging prima, maar niet al te hard remmen inderdaad. Gelukkig reed ik alleen door Hilversum, ik zou niet de snelweg opdurven.
Maar ik heb het even oppgezocht, de maximale dakbelasting is 75kg, dus 2 banken kunnen er ook wel op
Eveneens ben ik tevens ook.
75 kg ? Das niet bijster veel ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lelijke Eend schreef:75 kg ? Das niet bijster veel ...
Nee, daar verbaas ik me ook wel een beetje over. De berline mag trouwens ook 75 kilo tillen.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Lelijke Eend schreef:75 kg ? Das niet bijster veel ...
Nee, daar verbaas ik me ook wel een beetje over. De berline mag trouwens ook 75 kilo tillen.
Gaat met name om de dynamische belasting. Als het er alleen maar op ligt, kan het veel meer hebben, maar zodra je gaat rijden, worden de krachten veel groter. Bovendien is je weggedrag dan heel avontuurlijk door je hoge zwaartepunt.
Toch maar geen 500 kilo op het dak dus….....
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:knäckor schreef:Lelijke Eend schreef:75 kg ? Das niet bijster veel ...
Nee, daar verbaas ik me ook wel een beetje over. De berline mag trouwens ook 75 kilo tillen.
Gaat met name om de dynamische belasting. Als het er alleen maar op ligt, kan het veel meer hebben, maar zodra je gaat rijden, worden de krachten veel groter. Bovendien is je weggedrag dan heel avontuurlijk door je hoge zwaartepunt.
Toch maar geen 500 kilo op het dak dus….....
Zelfs voor het dynamische-krachten-gedrag vind ik 75kg vrij weinig. Enige wat ik me voor kan stellen is dat een BX sneller omflikkert met een paar kilo’s op z’n dak. Wellicht heeft Citroën de maximale dakbelasting vrij laag gehouden voor de motoire dak-overbeladers Kunnen ze relatief veilig toch de hele handel overbeladen.
André schreef:Moet een eende chassis net kunnen toch?
Met assen, veerpoten en veerpotten !
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:stoterstangen90 schreef:knäckor schreef:Lelijke Eend schreef:75 kg ? Das niet bijster veel ...
Nee, daar verbaas ik me ook wel een beetje over. De berline mag trouwens ook 75 kilo tillen.
Gaat met name om de dynamische belasting. Als het er alleen maar op ligt, kan het veel meer hebben, maar zodra je gaat rijden, worden de krachten veel groter. Bovendien is je weggedrag dan heel avontuurlijk door je hoge zwaartepunt.
Toch maar geen 500 kilo op het dak dus….....
Zelfs voor het dynamische-krachten-gedrag vind ik 75kg vrij weinig. Enige wat ik me voor kan stellen is dat een BX sneller omflikkert met een paar kilo’s op z’n dak. Wellicht heeft Citroën de maximale dakbelasting vrij laag gehouden voor de motoire dak-overbeladers Kunnen ze relatief veilig toch de hele handel overbeladen.
André schreef:Moet een eende chassis net kunnen toch?
Met assen, veerpoten en veerpotten !
Ergens tussen de 50 en 100 kg als daklast is een heel normale waarde hoor. Mensen DENKEN vaak wel dat een auto meer kan hebben - maar dat is dus niet zo.
Hetzelfde geldt voor het laadvermogen, dat wordt vaak ook zwaar overschat. Met een paar zakken aardappelen zit je bij eender welke auto al snel aan het randje, als je ook passagiers bij je hebt.
Ich bin ein Breaker