stan schreef:vortex Geplaatst: 16 Jul 2007 18:19 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
citroenc2 schreef:
ts je kan beter niet op kleurnummer laten mengen maar gewoon met de auto naar een verfzaak rijden en dan gaan vergelijkende kleur wil nog wel eens verkleuren naar een aantal jaar terwijl een kleurnummer het zelfde blijft
dat klopt. Kleur maken bij een auto op leeftijd is erg moeilijk, ook al polijst je hem van te voren helemaal.
Het beste is en blijft gewoon helemaal overblazenmaar ben je het met me eens dat onderdelen van een zilvere auto bijna niet zonder kleurverschil te spuiten.
is op zich redelijk te doen maar je moet weten hoe of wat
iemand die voor de eerste keer spuit kan dit dus niet weten
maar bijv iemand die het zijn werk is moet het gewoon 100% kunnen krijgen
citroenc2 Geplaatst: 16 Jul 2007 18:45 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
stan schreef:
Quote:
vortex Geplaatst: 16 Jul 2007 18:19 Onderwerp:————————————————————————————————————————
citroenc2 schreef:
ts je kan beter niet op kleurnummer laten mengen maar gewoon met de auto naar een verfzaak rijden en dan gaan vergelijkende kleur wil nog wel eens verkleuren naar een aantal jaar terwijl een kleurnummer het zelfde blijft
dat klopt. Kleur maken bij een auto op leeftijd is erg moeilijk, ook al polijst je hem van te voren helemaal.
Het beste is en blijft gewoon helemaal overblazen
maar ben je het met me eens dat onderdelen van een zilvere auto bijna niet zonder kleurverschil te spuiten.
is op zich redelijk te doen maar je moet weten hoe of watiemand die voor de eerste keer spuit kan dit dus niet weten
maar bijv iemand die het zijn werk is moet het gewoon 100% kunnen krijgen
ik heb twee jaar in een spuiterij gebeund dit was een focwa schade hersteller en ik heb zelden een zilvere wagen de deur uit zien gaan waar bij het niet te zien was dit heeft gewoon te maken met de dikte van de blanke laklaag heb ik me laten informeren.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
met zilver krijg je snel “wolken” in de lak, doordat de metallic deeltjes verkeerd gaan “staan”.
Vooral met uitspuiten krijg je deze wolken heel veel met (zilver)grijs metallic. Opzich an je gewoion kant afspuiten, deden wij ook altijd, zonder kleur verschil en uitspuiten
Alleen met kant en klare spuitbussen krijg je nooit excact de juiste kleur. kan je beter naar een spuiterij gaan en daar staaltjes laten spuiten. jij kan dan zeggen welke je hebben wilt, en hun maken dan een spuitbus met die verf voor je. lak kan je halen, maar is beter deze ook bij de spuiterij weg te halen, omdat de kwaliteit gewoon veel beter is.
en is allemaal watergedragen, en bv Motip lak kan dan de verf doen oplossen of krijgt allemaal vremmde taferelen die je niet hebben wilt.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
stan schreef:ik heb twee jaar in een spuiterij gebeund dit was een focwa schade hersteller en ik heb zelden een zilvere wagen de deur uit zien gaan waar bij het niet te zien was dit heeft gewoon te maken met de dikte van de blanke laklaag heb ik me laten informeren.
het probleem met blanke lak is dat het eigenlijk gewoon geel is. hoe meer je erop spuit, hoe “geler” en donkerder het word. Daarbij geven de soort aluminium schilfers ook nog de doorslag over de kleur. (extra fijn, of juist heel grof)
Vooral zilver en grijs hebben daar erge problemen mee, en zie je heel snel kleurverschil.
daar moet je dus rekening mee houden als je die kleur gaat spuiten
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex Geplaatst: 16 Jul 2007 18:56 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
stan schreef:
ik heb twee jaar in een spuiterij gebeund dit was een focwa schade hersteller en ik heb zelden een zilvere wagen de deur uit zien gaan waar bij het niet te zien was dit heeft gewoon te maken met de dikte van de blanke laklaag heb ik me laten informeren.
het probleem met blanke lak is dat het eigenlijk gewoon geel is. hoe meer je erop spuit, hoe “geler” en donkerder het word. Daarbij geven de soort aluminium schilfers ook nog de doorslag over de kleur. (extra fijn, of juist heel grof)
Vooral zilver en grijs hebben daar erge problemen mee, en zie je heel snel kleurverschil.
daar moet je dus rekening mee houden als je die kleur gaat spuiten
dat is dus de reden dat ik een zilvere of licht grijze wagen altijd laat staan een ongelukje zit nl in een klein hoekje.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik had mijn voorscherm meegenomen naar de zaak heen, waren ze wel blij mee aangezien ze dan weten hoe en wat. (kwa kleur)
Ze hebben aan de hand van de kleurcode de juiste kleur gemaakt en in busje gestopt
en TOCH moet ik jullie allemaal gelijk geven dat zilver grijs een KL*TE kleur is om bij te spuiten
Bij de spoiler van me broer haast geen verschil was gewoon echt mooi.
EN bij mij wel weer heel iets verschil
Maja als je er weer vanuit een andere hoek naar kijkt lijkt het al wel weer anders.
Over een paar jaar wordt de hele auto Zoals die van Vortex hopelijk overgespoten. Dan in mooi bleu romantique ofzo
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!