Als ik het goed heb begrepen komt er bij Renard binnenkort een 1.9 GTi 16v blok beschikbaar….
Zit nog in een 10centimeter korter geworden Xantia 1.9 16v die al tijden achter het Renard pand staat.
Blok heeft 217.000 gelopen maar is als rijdende auto 10 jaar bij Renard in onderhoud geweest en was van een rustig rijdende man… echt waar!
Maar in ieder geval kunnen belangstellenden eventueel al gaan sparen….
Weet niet wanneer het blok eruit gehaald gaat worden want het heeft voor Nard geen haast.
Renard is overigens met vakantie dus nu allemaal gaan bellen heeft ook geen zin.
Meen dat het Nards’ bedoeling is het blok t.z.t. op Marktplaats aan te bieden in de hoop een 405MI16-fanaat of iets dergelijks aan te trekken.
Sparen maar!
dit hoort bij te koop
wordt dit verder particulier of via renard verkocht :
citroenc2 schreef:dit hoort bij te koop
nee hoor…. het is namelijk nog niet te koop, geloof zelfs dat ik de kreet “te koop” nieteens gebruik.
Dit is een melding voor snelle BX’ers…
citroenc2 schreef:wordt dit verder particulier of via renard verkocht :
Waar ligt de scheiding?
Nard is de helft van reNard en wat er wanneer en hoe in de boeken staat is natuurlijk aan hem…
Zo’n blok past vast wel onder de toonbank door…
Een Xantia 1.9 16v? Is dat een hobbyproject geweest ofzo?
ja, origineel is die nooit gebouwd
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
2Black schreef:citroenc2 schreef:dit hoort bij te koop
nee hoor…. het is namelijk nog niet te koop, geloof zelfs dat ik de kreet “te koop” nieteens gebruik.
Dit is een melding voor snelle BX’ers…zolang het niet zeker is dat het te koop komt lijkt me deze melding nutteloos
citroenc2 schreef:wordt dit verder particulier of via renard verkocht :
Waar ligt de scheiding?
Nard is de helft van reNard en wat er wanneer en hoe in de boeken staat is natuurlijk aan hem…
Zo’n blok past vast wel onder de toonbank door…
het forum heeft hier gepaste regels op dus de scheiding is erg makkelijk te zien daardoor
vortex schreef:ja, origineel is die nooit gebouwd
Ik vind het dan juist orgineel
Test
vortex schreef:ja, origineel is die nooit gebouwd
Mmmmm…, da’s dus nieuw voor me.
Ik ga ook maar gewoon af op wat Nard al tijden tegen me zegt, namelijk dat er in die Xantia (die toch echt origineel is bij mijn weten) hetzelfde blok ligt als in mijn BX GTi 16soupapes…. in theorie is zelfs overwogen om dit blok eventueel over te hevelen omdat deze zeker niet geleden heeft.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
2Black schreef:vortex schreef:ja, origineel is die nooit gebouwd
Mmmmm…, da’s dus nieuw voor me.
Ik ga ook maar gewoon af op wat Nard al tijden tegen me zegt, namelijk dat er in die Xantia (die toch echt origineel is bij mijn weten) hetzelfde blok ligt als in mijn BX GTi 16soupapes…. in theorie is zelfs overwogen om dit blok eventueel over te hevelen omdat deze zeker niet geleden heeft.
Nee, een Xantia 16v (als die echt xantia 16v heet, dus niet 1.8 16v of 2.0 16v ofzo) is een 2.0 16v met 155pk, i.p.v. de ‘gewone’ 2.0 16v met 135 pk.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:2Black schreef:vortex schreef:ja, origineel is die nooit gebouwd
Mmmmm…, da’s dus nieuw voor me.
Ik ga ook maar gewoon af op wat Nard al tijden tegen me zegt, namelijk dat er in die Xantia (die toch echt origineel is bij mijn weten) hetzelfde blok ligt als in mijn BX GTi 16soupapes…. in theorie is zelfs overwogen om dit blok eventueel over te hevelen omdat deze zeker niet geleden heeft.Nee, een Xantia 16v (als die echt xantia 16v heet, dus niet 1.8 16v of 2.0 16v ofzo) is een 2.0 16v met 155pk, i.p.v. de ‘gewone’ 2.0 16v met 135 pk.
idd, de 1.9 16V (XU9J4) is nooit in een Xantia gekomen.
Alleen in een Peug 405 Mi16 en 309 GTi 16V, en natuurlijk de BX 16V.
Omdat deze motoren bijna in elke fransoos wel te vinden zijn, lijkt het soms net of ze overal in geproduceerd zijn
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
even de motor code bekijken en je weet het zeker
das idd ook een goeie,
maar je kan ze wel zo onderscheiden van elkaar bij de eerste blik die je er op werpt.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:das idd ook een goeie,
maar je kan ze wel zo onderscheiden van elkaar bij de eerste blik die je er op werpt.
dat lukt niet iedereen
bij de rdw wist men ook niet wat het was dit is geen orgineel citroen blok maar een peugeot wist de beste man te vertellen
de 2.0 16v van de eerste serie xantia’s ligt ook in de zx
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
citroenc2 schreef:vortex schreef:das idd ook een goeie,
maar je kan ze wel zo onderscheiden van elkaar bij de eerste blik die je er op werpt.dat lukt niet iedereen
bij de rdw wist men ook niet wat het was dit is geen orgineel citroen blok maar een peugeot wist de beste man te vertellen
Alle blokken die in de BX liggen zijn van Peugeot. Of eigenlijk beter gezegd: PSA, wat ongeveer neerkomt op Peugeot B.V.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:citroenc2 schreef:vortex schreef:das idd ook een goeie,
maar je kan ze wel zo onderscheiden van elkaar bij de eerste blik die je er op werpt.dat lukt niet iedereen
bij de rdw wist men ook niet wat het was dit is geen orgineel citroen blok maar een peugeot wist de beste man te vertellen
Alle blokken die in de BX liggen zijn van Peugeot. Of eigenlijk beter gezegd: PSA, wat ongeveer neerkomt op Peugeot B.V.
het is een samenwerking van peugeot en citroen maar als iemand mij verteld dat mijn blok niet orgineel is en is overgelepeld vanuit een peugeot omdat het blok nooit in een citroen is toegepast ben ik van mening dat die beste man bij de rdw er geen verstand van heeft