Welk afdekdopje bedoel je? Bij de Digit hangt dat doosje aan het einde van de tellerkabel gewoon ergens naast de accu.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
XBXG schreef:Welk afdekdopje bedoel je? Bij de Digit hangt dat doosje aan het einde van de tellerkabel gewoon ergens naast de accu.
ik neem aan dat ze het rubberen tuutje bedoelen dat op het doosje zit waar nomaal (bij de GT) het tweede deel van de tellerkabel aangesloten wordt.
OK, dat is inderdaad een afdekdopje. Dat zit dan naast het stekketje, die ervoor zorgt dat de signalen naar je dashboard worden gestuurd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
had zelf al ondekt dat het doppie van de KM tellerkabel was,, maar ok thanks is op zn plaats…..bij deze…
ikzelf ben wat minder happy nu, ja wel happy dat het blok en de koppeling en de silentcups allemaal op hun plek zitten en doen wat ze doen moeten….
maar…
de handchoke en de montage ervan, hebben de carb ontregelt, daarnaast zit 1 kanaal dicht met vloeibare pakking, ivm een gescheurde dekselpakking van de carb.
ben ik dus mooi klaar mee.
los van dat, is de hele chokemechaniek ontregelt.
het 1e en 2e trap verhaal in combi met choke alleen 1e trap,, choke dicht ,dan ook 2e trap,,spul werkt niet, is versleutelt…
grappiger is dat ik zelfs de carb deksel zowat niet op de carb krijg,, dus ding aan de kant gelegt en met de ontsteking verder gegaan…
de bougiekabel van de 1e cilinder is gesneuvelt,, ja zelfs de wup kan soms wat kapot maken dus,,, grrrr,,,,
daarnaast klinkt het nu alsof de verdeelkap gescheurd is,, je weet wel pof poef paf backfire’s alsof het een lieve lust is.
eenmaal op 1200 RPM geen prob,, maar gas geven, en hopla backfire’s…
word dus nog een uurtje of 6 freubelen om eea in orde te krijgen…
Bix kan morgen wel weer van de bokken af, dus verder is alles echt klaar..
ik meld me weer, als ik wat onderdelen gekauft heb,, verdeler, kabels rotor, en meer van dat gedoe…
groetjes wupke:was wel zweten vandaag zeg,, maar blok klinkt helder en ok,, dus tot zover is ik happy
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hmm, bummer..
ik heb nog carb delen liggen en volgens mij liggen de originele autochokestukken achterin in een rechthoekig citroendoosje.
kweet nog niet Wouter.
ben een uurtje met je Carb aan de gang geweest, toen vond ik het welletjes..
ik zal morgen ff fris verder hobbyen met het ding, en dan een kabelset + verdeelkap gaan halen,,.
kijken wattie dan doet,,,
het lijkt erop dat::
je centrifugaal vervroeging niet soepel werkt/ je verdeelkap niet zuiver is/ en de Carb an zich ok is, maar de sturing is bagger…
typisch ding voor Wupke:kost alleen veel tijd en geduld, om eea goed op mekaar ingestelt te krijgen,,
ga lukke.. meld me morgen weer, en hopenlijk dan wel met goed nieuws
mvgr wupke
zo ontsteking zou nu ok moeten zijn, ff tijdelijk de oude bougie’s terug gezet.
maar de carb is overleden, de chokemechniek is compleet lam.
ik zal morgenavond kijken of ik er uberhaubt een werking in kan krijgen, maar ik heb er een hard hoofd in.
bij een gewoon blok zou ik mischien wel deze carb kunnen gebruiken, maar een net gereviseerd blok, met 2400 omw stationair weg te sturen gaat me net wat te gortig af.
dus wie o wie heeft nog een Carb liggen 1900 CC solex voor een 159 A motor…..
mvgr wupke:die baalt…...
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
kreazyV8wuppo schreef:zo ontsteking zou nu ok moeten zijn, ff tijdelijk de oude bougie’s terug gezet.
maar de carb is overleden, de chokemechniek is compleet lam.
ik zal morgenavond kijken of ik er uberhaubt een werking in kan krijgen, maar ik heb er een hard hoofd in.bij een gewoon blok zou ik mischien wel deze carb kunnen gebruiken, maar een net gereviseerd blok, met 2400 omw stationair weg te sturen gaat me net wat te gortig af.
dus wie o wie heeft nog een Carb liggen 1900 CC solex voor een 159 A motor…..
mvgr wupke:die baalt…...
ggrmbl,
hij liep met die carb toch netjes rond de 1000 toeren..
Ik zal straks even kijken wat er nog in de schuur ligt.. Ik dacht namelijk dat de originele carb van de GT van Alex daar nog in twee delen moet liggen.
tja, ik heb aan de carb in 1e instantie niks gedaan, enkeld terug gebouwd.
het starten ging waardeloos, dus zowel ontsteking als carb onderzocht, de ontsteking zou mischien aan de bougie’s kunnen liggen.
hoe dan ook, de choke en 2e trap interuptie werkt gewoon slecht, hij gaat niet of nauwlijks terug naar de 0 positie.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
nja, ik herinner me ook dat de chokeklep nogal stroef liep. Alex en ik hebben die nog vervangen. Blijkbaar was er toch meer mis. Hij liep wel onregelmatig met die carb. tussen de 800 en 1200 toeren.
We kunnen ook een carb van een 1600 oid monteren voorlopig
grtzz,
wouter
dat zou kunnen die 1600 carb, mits hij dezelvde venturi diameter heeft, als het een solex betreft kan ik de hoofdsproeier bezetting overzetten.
koud op een 1600 carb gaan rijden zou ik niet doen, dan heb je onvoldoende brandstof verhouding, en kun je zelfs gaten in je zuigers branden door de hitte ontwikkeling van lean burn.
je gebruikt het benzine luchtmengsel namenlijk ook om eea te koelen, dus de verhouding moet wel binnen bepaalde grenzen zitten.
mvgr wupke:ik meen dat bij een vriend van mij nog een nieuwe chokemechniek ligt, maar ik weet niet of..
A hij die nog heeft.
B het van een Solex of Weber is.
als het lukt rijd ik er morgen na mn werk ff langs…ik heb ook nog een afspraak met een C 4 automaat, AL4 bakkie kaduuk…
Als alles goed is, heb ik in mijn Digit in de stalling nog een carburateur liggen. Ik heb geen idee meer van welke auto ie afkomt, maar ik neem aan van de Digit zelf. ops:
Geen idee hoe het ding eraan toe is en of je er wat aan hebt natuurlijk.
Hier een foto van enkele maanden geleden: klik!
Als alles doorgaat, ben ik aanstaande zaterdag weer bij mijn stalling in de buurt van Breda.
Dit doet me er overigens aan denken dat op mijn oude Digit, die nu van Hel1 is, helemaal geen goede carburateur zit, maar een enkeltrapscarburateur. Voor zover ik weet heeft een BX 16 altijd een dubbeltrapscarburateur gehad, net als de BX 19. Rara waar komt dan die enkeltraps vandaan….?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hmm,
wouter, zou je mij het telnr van han kunnen smsen of pben? ik ben donderdag in de buurt daar.
grtz,
wouter
XBXG schreef:Als alles goed is, heb ik in mijn Digit in de stalling nog een carburateur liggen. Ik heb geen idee meer van welke auto ie afkomt, maar ik neem aan van de Digit zelf. ops:
Geen idee hoe het ding eraan toe is en of je er wat aan hebt natuurlijk.
Hier een foto van enkele maanden geleden: klik!
Als alles doorgaat, ben ik aanstaande zaterdag weer bij mijn stalling in de buurt van Breda.
Dit doet me er overigens aan denken dat op mijn oude Digit, die nu van Hel1 is, helemaal geen goede carburateur zit, maar een enkeltrapscarburateur. Voor zover ik weet heeft een BX 16 altijd een dubbeltrapscarburateur gehad, net als de BX 19. Rara waar komt dan die enkeltraps vandaan….?
die carb is idd van een Digit, enkel brandstof ingang, geen retour, die zit op de brandstof opname sensor boven op de radiator.
zo te zien is hij nog standaard, dus niet omgebouwt naar handchoke.
als er nog wat werking in de wastermostaat zit, krijg ik hem wel aan de pruttel.
de enkelgat carb komt van de BX 1500 CC…
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
en hoe krijgen we die carb nou asap naar sint oedenrode…..