Hallo,
ik heb het indruk dat een van de remcilinders in mijn reklauw links achter vastloopt, met als gevolg dat een remblock bijna versleten is en de andere is bijna nieuw.
De vraag is - hoe haal ik de achterste remklauw uit elkaar, en met name hoe haal ik de remcilinders eruit?
Weet iemand dat misschien?
Thnx
C5 >> C6
Ik ben benieuwd of die C5 remklauwen überhaubt wel te reviseren / reanimeren zijn.
Laatst hier een Laguna uit 2005 ofzo met hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk een andere klauw gemonteerd, want het ding was uit 1 stuk gegoten, en de bende zat goed vast. Dit ging om de handremhevel die vast bleef zitten. Remplunjer opzig zou er nog wel uit kunnen.
Test
Remklauw achter zit met 2 groten bouten vast (16). de remklauw bestaat uit twee delen en die delen zijn symmetrisch, dus je kan de achterste helft aan de voorkant plaatsen en visa versa.
Demonteren:
Haal eerst je remblokken er uit om de remklauw te verwijderen.
om de klauw te verwijderen, moet je die 2 bouten eruit draaien, de bouten zitten vast met loctite, en gaan er dus meetal lastig uit.
Belangrijk is dat wanneer je de klauw verwijderd het boutje waar de remblokken mee gecentreerd zitten, er weer in te draaid wanneer je de 2 grote boten los draaid, anders komen de 2 delen van elkaar af.
Remzuigers zou eruit kunnen halen door met een luchtpistool, welke je tegen de aansluiting van de remleiding houdt, lucht in de remcilinder te persen zodat de zuigers uit de remklauw worden geduwd. pas wel op voor je vingers man de zuigers komen met een behoorlijke kracht uit de remklauw.
Wanneer je de remklauw van de bevestigings flens af hebt, kijk dan even voor corrosie tussen de remklauw en de bevestigings flens, hierdoor wil de remklauw scheef gaan staan (misschien de oplossing van jou probleem?, dit kan je ook zien zonder de klauw de demonteren, check dit dus eerst!) . Corrosie verwijderen met eens schuurpapiertje ed.
Pjotr
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Menno. schreef:Net als bij de BX en Xantia heeft de C5 dezelfde kwaal , .... remtangen gaan scheef staan.
Niet bij de BX, daarvan was het materiaal van de flens en de remklauw hetzelfde. Wel Xantia en C5, ik begrijp nog steeds niet dat ze na de Xantia weer verschillende metalen hebben gebruikt wat leidt tot contactcorrosie.
Het is ook vervelend werk om al die corrosie weg te schuren, kost best veel tijd.
Bij een C5 phase2 heb ik dit probleem nog niet gehoord of gezien, hopelijk is het verbeterd.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Citrophile schreef:Menno. schreef:Net als bij de BX en Xantia heeft de C5 dezelfde kwaal , .... remtangen gaan scheef staan.
Niet bij de BX, daarvan was het materiaal van de flens en de remklauw hetzelfde. Wel Xantia en C5, ik begrijp nog steeds niet dat ze na de Xantia weer verschillende metalen hebben gebruikt wat leidt tot contactcorrosie.
Het is ook vervelend werk om al die corrosie weg te schuren, kost best veel tijd.Bij een C5 phase2 heb ik dit probleem nog niet gehoord of gezien, hopelijk is het verbeterd.
neen,maar de achterremmen piepen wel als er iemand in stapt achter en geen klein beetje, ik heb het zelf opgelost door een product op de remschijven te spuiten,is nogsteeds gedaan nu en dit al 10.000 km +/-