Mooi… Ik heb Pioneer speakers in bestelling staan die zouden connectors moeten hebben die zo op de bestaande C2 bekabeling passen.
Die MOST 2 ISO verloopjes zit daar die CAN adapter al in verwerkt ? Ik heb Toma Car Parts een mail gestuurd of ze al een oplossing bieden voor de C2 met full-CAN.
Mijn dealer bouwt zelf helaas geen audio/navigatie in maar besteed dat uit aan een “gespecialiseerd bedrijf”. Ik kan daar dus niet echt terecht met mijn vragen. Ik ben van jouw tips al 10x wijzer geworden
Toen ik op school zal heb ik zelf ook 2 jaar lang vakantie/weekend werk gedaan bij zo’n “gespecialiseerd bedrijf”... Vandaar doe ik het liever zelf want er wordt wat afgerommeld…
mgf.be forum member
mg_xpower schreef:Mooi… Ik heb Pioneer speakers in bestelling staan die zouden connectors moeten hebben die zo op de bestaande C2 bekabeling passen.
Die MOST 2 ISO verloopjes zit daar die CAN adapter al in verwerkt ? Ik heb Toma Car Parts een mail gestuurd of ze al een oplossing bieden voor de C2 met full-CAN.
Mijn dealer bouwt zelf helaas geen audio/navigatie in maar besteed dat uit aan een “gespecialiseerd bedrijf”. Ik kan daar dus niet echt terecht met mijn vragen. Ik ben van jouw tips al 10x wijzer geworden
Toen ik op school zal heb ik zelf ook 2 jaar lang vakantie/weekend werk gedaan bij zo’n “gespecialiseerd bedrijf”... Vandaar doe ik het liever zelf want er wordt wat afgerommeld…
Bij mijn weten zit het interface niet verwerkt in het verloopje, maar misschien is dat wel leverbaar. Zou Toma wel moeten weten.
Nog 1 tip: als je airco hebt heb je een warmtewerende ruit, plaats dan niet de GPS antenne op het dashboard, want die ruiten verstoren het signaal voor de GPS.
Blade_ schreef:Nog 1 tip: als je airco hebt heb je een warmtewerende ruit, plaats dan niet de GPS antenne op het dashboard, want die ruiten verstoren het signaal voor de GPS.
Hehe bedankt voor de tip. Ik heb geen airco omdat er over het algemeen niet verder dan 20km per keer gereden gaat worden met de C2. Over GPS hoef je me niks te vertellen want ik ontwikkel namelijk electronica voor op het GSM netwerk, één voorbeeld daarvan is een gecombineerde GPS/GSM unit . Je kan een “?” naar je wagen SMS-en en je krijgt de GPS coördinaten vaan waar hij zich op dat moment bevind terug.
Iig wel bedankt voor de tip
mgf.be forum member
Ik ben weer een hoop wijzer geworden. Ik zal de informatie in dit topic zetten mocht nog eens iemand beslissen een navigatiesysteem aan te schaffen voor zijn/haar C2/C3.
Toma Car Parts schreef:DE C 2.3.4.5 HEBBEN NU DE ZELFDE SOFTWARE. JE KAN NU DE CI15PP GEBRUIKEN.
WIJ HEBBEN
2 INTARFACE’S. CI05PP (OP LOSSE DRAADJES) CI15PP (OP BECKER AANSLUITING) BECKER IS DE MEEST VOORKOMENDE AANSLUITEN OP NAVIGATIE. VDO IS HETZELDE ALS BECKER. DUS MET DEZE INTERFACE BEN JE HELEMAAL KLAAR. PLUG EN PLAY!!!
Ik moet dus de 27.CANCI15PP hebben dat is een verloop van most naar ISO met de converter er al in. Kosten ongeveer €180,- bij de autoshop.
Het is misschien nog steeds mogelijk zonder zo’n converter te werken:
VDO Dayton schreef:hierbij de data er is er bij ons nog maar 1 bekend !
Motor ruimte:
model met ABS: ABS-unit 47-polige blauwe stekker positie 39 wit (draadnr. 6738) API;
of ABS-unit 26-polige stekker positie 24 wit (draadnr. 6738) APIof model zonder ABS: originele gever op versnellingsbak positie 3 wit (draadnr. 6739);
of 10-polige zwarte stekker in zekeringkast positie 2 geel (draadnr.6739)Passagiersruimte / Instrumentenpaneel
of model met ABS: 6-polige zwarte stekker (met blauwe rand) op frame boven BSI-moduul positie 1 wit (zie afbeeldingen)Wd-indicatie: 5000 pulsen/km
Er is dus een goede kans dat deze stekkers het zelfde zijn gebleven vanaf C2 type 1. Nadeel is dat je dan wel die most connector er uit moet gaan knippen en zelf draden moet gaan trekken. Dat wil ik niet in mijn C2 dus ik ga voor de converter.
mgf.be forum member
Voordeel van de “converter” is dat je ook direct je achteruitrijsignaal, verlichting, geschakelde plus e.d. eraf kunt halen. Ben je dus met 1 simpele box direct klaar voor je navgatie.
KOst wel een paar centen, maar is in mijn ogen de beste en makkelijkste oplossing.
Ik heb gisteren de C2 opgehaald, hij rijdt geweldig Ik zal proberen vandaag nog een paar foto’s te maken :photo
Ik heb nog wel een vraag, de navigatie zit er in en ook de voorspeakers. Nu heb ik de achter panelen los gemaakt maar ik zie daar nergens kabels zitten voor de speakers. Ze gaan wel weg bij de radio. Weet iemand waar die kabels uitkomen ?
mgf.be forum member
Ik zag achter het (rechter) paneel maar één klein kabelboompje lopen en het leek er op dat die naar het achterlicht/achterklep liep. Wel zal deze met een rare lus op een een klemmetje (ingetaped) ongeveer een cm of 40 naar de achterkant van de wagen vast gezet. Ik dacht dat het enkel een klemmetje was maar zit daar ook een stekkertje in dan ? Als dat zo is dan is het een veel kleinere stekker dan die van de voorspeakers klopt dat ? Omdat het ingetaped zat heb ik het niet los gemaakt. (en gelukkig had ik nog een aantal van die witte bevestigingsdopjes op voorraad van mijn Peugeot 106
mgf.be forum member
Hier zijn de eerste foto’s !
mgf.be forum member
mg_xpower schreef:Blade_ schreef:Nog 1 tip: als je airco hebt heb je een warmtewerende ruit, plaats dan niet de GPS antenne op het dashboard, want die ruiten verstoren het signaal voor de GPS.
Hehe bedankt voor de tip. Ik heb geen airco omdat er over het algemeen niet verder dan 20km per keer gereden gaat worden met de C2. Over GPS hoef je me niks te vertellen want ik ontwikkel namelijk electronica voor op het GSM netwerk, één voorbeeld daarvan is een gecombineerde GPS/GSM unit . Je kan een “?” naar je wagen SMS-en en je krijgt de GPS coördinaten vaan waar hij zich op dat moment bevind terug.
Iig wel bedankt voor de tip
cool
is dat met een gprs module ?
of heb je alles zelf ontwikkeld?
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII