Ik frot liever geen stuk rubber tegen een hete uitlaat
Ik hoop heel hard dat het de pijp is, maar mijn database van geluidjes verteld me toch stiekum iets anders
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Oké dan, we wachten af wat er uit jou onderzoek naar voren komt, succes.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
‘Tis een benzine hé? Bij de uitgang van de katalisator zit dacht ik een las, pijp in pijp en die wil wel eens breken waardoor de boel verzakt.
Dat zou je op de brug kunnen lassen met een autogeen stelletje, maar ik heb alleen een electrisch lasapparaatje en heb de katalisator er onder vandaan gehaald en in de bankschroef lekker rondom doorgelast.
Dat is al een paar jaar geleden en het is nog steeds prima blijven zitten.
Hoi Han, het is een 2.1 turdo diesel, maar wie weet heeft die dezelfde kwaal.
Ouwe mopperkont
Daweetiknie, maar het zou zomaar kunnen. Bij mij (turbo comfort) is de uitgang van de katalisator een stukje pijp wat in dat huis van die pot steekt en dat is rondom gelast. Aan dat stukje pijp zit een flens waaraan de eerste demper zit, welke naar de middendemper gaat die dwars onder de auto hangt.
Die las wordt mechanisch behoorlijk belast omdat er daar geen ophangrubber zit zoals bij andere auto’s wel het geval is. Maar het is een eigenwijze Citroen hé?
Aan de voorzijde, waar de katalisator aan het spruitstuk zit (of zoals bij mij aan de turbo) zit een beweegbare koppeling omdat het motorblok een beetje naar voren en naar achteren beweegt in zijn ophangrubbers.
Ach, het houdt je van de straat en je verveelt je nooit met zo’n auto.
Nou, ik heb er ff onder gelegen en de uitlaat hangt er perfect onder.. ongeveer 3 cm tussen uitlaat en dwarslat, pijp hangt strak in de rubbers.
Waar ik wel achterkwam is dat de einddemper een of andere imitatie is die voor geen *** past. De helft van de flens sluit maar aan ofzo, geen wonder dat 2 weken terug de flens eraf is gescheurd. Om dat ooit nog pas te maken moet ik de flens een stukje inslijpen en weer vastlassen.
Voor de rest was de auto ook droog van onder, ik ga morgen het niveau checken van de olie want daar had ik nu geen tijd meer voor. Het begon te sputteren buiten
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Nou dan kan je de uitlaat uitsluiten, op naar de volgende optie.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Heb zojuist de imitatie pot eraf gesloopt en verlast en die past nu netjes, zo ff de olie checken. Wieltje eraf en dop eruit toch ?
Ouwe mopperkont
Net even een rondje gereden.. geluidje lijkt soms ook heel zachtjes af en toe op te komen, en maar 1 keer gehoord tijdens ontkoppelen nu. Ik begin toch langzamer hand te twijvelen of ik de bak er wel af moet halen.
Ouwe mopperkont
Heb je al naar je motorsteunen gekeken? Als ze slecht zijn kan de motor best veel bewegen en kan er zo iets een beetje aanlopen.
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Willem schreef:Kan dus best een motorsteun zijn, mijn TCT doet hetzelfde als ik optrek in z’n 1. Dan gaat de pook zwabberen.
Zaterdag bleek dat het rubber van bovenste motorsteun thv de distributie, uitgescheurd was.
Jammer genoeg is die motorsteun alleen in z’n geheel te vervangen, dus een duur dingetje
Ik zit net op de zojuist ontvangen Masterbase DVD te kijken en ik kom deze tegen, lijkt er verdacht veel op.
Misschien een kwestie van de de oude eruit persen en deze erin en je ben klaar :
ZX1.4i schreef:
Dit is de kantelsteun die onderaan zit in de motorsteun waar ook de aandrijfas doorheen gaat. Je kan makkelijk zat zien (wel op de brug) of die steun gescheurd is.
Ik ga er zo ff weer onder kruipen. Ik ga mn bak olie aftappen om tek ijken of er slijpsel inzit en bijvullen. Hier hoort toch ook gewoon 2 liter in ?
Ga meteen even de steunen nalopen om te kijken of daar wat raars mee is.
Ouwe mopperkont
Heb nog nooit zulke slechte foto’s gemaakt maar vooruit:
onderste steun laat zich redelijk makkelijk bewegen:
En volgens mij heb ik een boostleak:
slang zit er niet 100% op, en volgens mij lekt ie daar olie uit (denk carterdampen)
Ouwe mopperkont
mpostma schreef:ZX1.4i schreef:
Dit is de kantelsteun die onderaan zit in de motorsteun waar ook de aandrijfas doorheen gaat. Je kan makkelijk zat zien (wel op de brug) of die steun gescheurd is.
Geen idee, het programma geeft een aantal opties waar er duidelijk bij staat dat het de kantelsteun is die jij bedoeld.
Alleen bij dit gekke ding staat niets, enkel de maten.