Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
citroenc2 schreef:knäckor schreef:citroenc2 schreef:vortex schreef:das idd ook een goeie,
maar je kan ze wel zo onderscheiden van elkaar bij de eerste blik die je er op werpt.dat lukt niet iedereen
bij de rdw wist men ook niet wat het was dit is geen orgineel citroen blok maar een peugeot wist de beste man te vertellen
Alle blokken die in de BX liggen zijn van Peugeot. Of eigenlijk beter gezegd: PSA, wat ongeveer neerkomt op Peugeot B.V.
het is een samenwerking van peugeot en citroen maar als iemand mij verteld dat mijn blok niet orgineel is en is overgelepeld vanuit een peugeot omdat het blok nooit in een citroen is toegepast ben ik van mening dat die beste man bij de rdw er geen verstand van heeft
Citroën is overgenomen door Peugeot, en Peugeot heeft zijn blokken in de BiX gelegd. Eigenlijk is Citroën helemaal geen Citroën, maar Peugeot. Om eens een voorbeeld te noemen: de motor uit de 16TRS is een motor die vroeger in een Simca heeft gelegen. Simca was ook van Peugeot, en die motor was er al voordat de BX bestond.
Nou vind ik het wel gek dat de man bij de RDW niet -in grote lijnen- weet welke motoren er in welke merken auto´s liggen. Of in ieder geval dat denkt te weten en dan stellig onzin gaat lopen uitkramen.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:citroenc2 schreef:knäckor schreef:citroenc2 schreef:vortex schreef:das idd ook een goeie,
maar je kan ze wel zo onderscheiden van elkaar bij de eerste blik die je er op werpt.dat lukt niet iedereen
bij de rdw wist men ook niet wat het was dit is geen orgineel citroen blok maar een peugeot wist de beste man te vertellen
Alle blokken die in de BX liggen zijn van Peugeot. Of eigenlijk beter gezegd: PSA, wat ongeveer neerkomt op Peugeot B.V.
het is een samenwerking van peugeot en citroen maar als iemand mij verteld dat mijn blok niet orgineel is en is overgelepeld vanuit een peugeot omdat het blok nooit in een citroen is toegepast ben ik van mening dat die beste man bij de rdw er geen verstand van heeft
Citroën is overgenomen door Peugeot, en Peugeot heeft zijn blokken in de BiX gelegd. Eigenlijk is Citroën helemaal geen Citroën, maar Peugeot. Om eens een voorbeeld te noemen: de motor uit de 16TRS is een motor die vroeger in een Simca heeft gelegen. Simca was ook van Peugeot, en die motor was er al voordat de BX bestond.
Nou vind ik het wel gek dat de man bij de RDW niet -in grote lijnen- weet welke motoren er in welke merken auto´s liggen. Of in ieder geval dat denkt te weten en dan stellig onzin gaat lopen uitkramen.
als je het zo bekijkt kun je stellen dat het peugeot is maar de meeste blokken na bijv 85 zijn door psa ontwikkeld dus door citroen en peugeot samen
verder kramen ze wel eens meer rare dingen uit bij de rdw zo had ik ook een cx prestige in plaats van een gti omdat die niet voor kwam in hun lijst
en zo zijn er heel veel verhalen bekend dat men wel eens moeilijk doet bij de rdw
vortex schreef:idd, de 1.9 16V (XU9J4) is nooit in een Xantia gekomen.
Alleen in een Peug 405 Mi16 en 309 GTi 16V, en natuurlijk de BX 16V.
Omdat deze motoren bijna in elke fransoos wel te vinden zijn, lijkt het soms net of ze overal in geproduceerd zijn
Begin mezelf met almaar groeiende verbazing af te vragen hoe Nard, die toch de laatste 15 jaar dagelijks naar elke variant PSA/Peugeot/Citroen motorblok staat te kijken…., aan de gedachte komt dat hij een BX16v/MI16 blok te koop gaat hebben…
Misschien heeft hij de motorkap nog niet open gemaakt en heeft hij gewoon ergens een vastgeroeste gedachte in z’n hoofd zitten….
knäckor schreef:Citroën is overgenomen door Peugeot, en Peugeot heeft zijn blokken in de BiX gelegd. Eigenlijk is Citroën helemaal geen Citroën, maar Peugeot. Om eens een voorbeeld te noemen: de motor uit de 16TRS is een motor die vroeger in een Simca heeft gelegen. Simca was ook van Peugeot, en die motor was er al voordat de BX bestond.
Dat ze het bij de RDW niet weten, tja.. Dat werken ook mensen die fouten kunnen maken, net als jij overigens. Geef eens een voorbeeld welk Simca-type (of talbot, wat je wilt) is voorzien van de ‘16 TRS’-motor?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
rb schreef:knäckor schreef:Citroën is overgenomen door Peugeot, en Peugeot heeft zijn blokken in de BiX gelegd. Eigenlijk is Citroën helemaal geen Citroën, maar Peugeot. Om eens een voorbeeld te noemen: de motor uit de 16TRS is een motor die vroeger in een Simca heeft gelegen. Simca was ook van Peugeot, en die motor was er al voordat de BX bestond.
Dat ze het bij de RDW niet weten, tja.. Dat werken ook mensen die fouten kunnen maken, net als jij overigens. Geef eens een voorbeeld welk Simca-type (of talbot, wat je wilt) is voorzien van de ‘16 TRS’-motor?
Met de 16TRS bedoel ik de 1580cm3 XU motor, die bijvoorbeeld ook in de 309 automatic ligt. Welke Simca het was weet ik ook niet precies meer, het is ook al een paar dagen geleden dat ik die heb gezien. Ik meen die motor erin gezien te hebben, maar ik moet dan ook wel zeggen dat als jij me vertelt dat dat onmogelijk is, ik snel aan mezelf ga twijfelen.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:rb schreef:knäckor schreef:Citroën is overgenomen door Peugeot, en Peugeot heeft zijn blokken in de BiX gelegd. Eigenlijk is Citroën helemaal geen Citroën, maar Peugeot. Om eens een voorbeeld te noemen: de motor uit de 16TRS is een motor die vroeger in een Simca heeft gelegen. Simca was ook van Peugeot, en die motor was er al voordat de BX bestond.
Dat ze het bij de RDW niet weten, tja.. Dat werken ook mensen die fouten kunnen maken, net als jij overigens. Geef eens een voorbeeld welk Simca-type (of talbot, wat je wilt) is voorzien van de ‘16 TRS’-motor?
Met de 16TRS bedoel ik de 1580cm3 XU motor, die bijvoorbeeld ook in de 309 automatic ligt. Welke Simca het was weet ik ook niet precies meer, het is ook al een paar dagen geleden dat ik die heb gezien. Ik meen er wel eens een gezien te hebben, maar ik moet dan ook wel zeggen dat als jij me vertelt dat dat onmogelijk is, ik snel aan mezelf ga twijfelen.
De talbot simca Arizona
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:knäckor schreef:rb schreef:knäckor schreef:Citroën is overgenomen door Peugeot, en Peugeot heeft zijn blokken in de BiX gelegd. Eigenlijk is Citroën helemaal geen Citroën, maar Peugeot. Om eens een voorbeeld te noemen: de motor uit de 16TRS is een motor die vroeger in een Simca heeft gelegen. Simca was ook van Peugeot, en die motor was er al voordat de BX bestond.
Dat ze het bij de RDW niet weten, tja.. Dat werken ook mensen die fouten kunnen maken, net als jij overigens. Geef eens een voorbeeld welk Simca-type (of talbot, wat je wilt) is voorzien van de ‘16 TRS’-motor?
Met de 16TRS bedoel ik de 1580cm3 XU motor, die bijvoorbeeld ook in de 309 automatic ligt. Welke Simca het was weet ik ook niet precies meer, het is ook al een paar dagen geleden dat ik die heb gezien. Ik meen er wel eens een gezien te hebben, maar ik moet dan ook wel zeggen dat als jij me vertelt dat dat onmogelijk is, ik snel aan mezelf ga twijfelen.
De talbot simca Arizona
Niks voor jou, zon ding? Staat wel leuk naast de Morris
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
knäckor schreef:rb schreef:Dat ze het bij de RDW niet weten, tja.. Dat werken ook mensen die fouten kunnen maken, net als jij overigens. Geef eens een voorbeeld welk Simca-type (of talbot, wat je wilt) is voorzien van de ‘16 TRS’-motor?
Met de 16TRS bedoel ik de 1580cm3 XU motor, die bijvoorbeeld ook in de 309 automatic ligt. Welke Simca het was weet ik ook niet precies meer, het is ook al een paar dagen geleden dat ik die heb gezien. Ik meen die motor erin gezien te hebben, maar ik moet dan ook wel zeggen dat als jij me vertelt dat dat onmogelijk is, ik snel aan mezelf ga twijfelen.
In een Simca: tenzij eigenbouw is het onmogelijk, m.u.v. die Talbot Arizona (maar da’s geen Simca meer) die Stoterstangen aangeeft. Die is dan ook van 1985 en daarmee 3 jaar later dan de BX. Simca was al dood voordat de XU werd gecommercialiseerd. Talbot heeft ‘m eigenlijk niet gehad, de Arizona leefde verder als 309.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
rb schreef:knäckor schreef:rb schreef:Dat ze het bij de RDW niet weten, tja.. Dat werken ook mensen die fouten kunnen maken, net als jij overigens. Geef eens een voorbeeld welk Simca-type (of talbot, wat je wilt) is voorzien van de ‘16 TRS’-motor?
Met de 16TRS bedoel ik de 1580cm3 XU motor, die bijvoorbeeld ook in de 309 automatic ligt. Welke Simca het was weet ik ook niet precies meer, het is ook al een paar dagen geleden dat ik die heb gezien. Ik meen die motor erin gezien te hebben, maar ik moet dan ook wel zeggen dat als jij me vertelt dat dat onmogelijk is, ik snel aan mezelf ga twijfelen.
In een Simca: tenzij eigenbouw is het onmogelijk, m.u.v. die Talbot Arizona (maar da’s geen Simca meer) die Stoterstangen aangeeft. Die is dan ook van 1985 en daarmee 3 jaar later dan de BX. Simca was al dood voordat de XU werd gecommercialiseerd. Talbot heeft ‘m eigenlijk niet gehad, de Arizona leefde verder als 309.
Ow ops:
Eveneens ben ik tevens ook.
PrutsyLJ schreef:
Niks voor jou, zon ding? Staat wel leuk naast de Morris
Ik zou dan eerder voor de voorloper gaan: die is onderhand pas echt zeldzaam. Zeker als je dan ook voor de overzeesche variant gaat. Meja, die hadden weer niet dat (te) karakterstieke ratelblok waarvan je het idee had dat de stoterstangen door de motor vlogen als je hem koud startte.
Wat een simpelheid trouwens weer..
We weten toch wel onderhand wel dat Citroen en Peugeot dezelfde motoren gebruiken die ontwikkeld zijn door de firma Peugeot SA (=PSA). Echter, een 1.9 16v is origineel niet geleverd in de Xantia. Ik weet ook niet of het zo’n gelukkige keuze is in een Xantia. De 1.9 16v motor is een sprinter en heeft lang niet zo’n fijn koppelverloop als de later geleverde versies (1.8 16v/2.0 16v) hadden.
rb schreef:knäckor schreef:rb schreef:Dat ze het bij de RDW niet weten, tja.. Dat werken ook mensen die fouten kunnen maken, net als jij overigens. Geef eens een voorbeeld welk Simca-type (of talbot, wat je wilt) is voorzien van de ‘16 TRS’-motor?
Met de 16TRS bedoel ik de 1580cm3 XU motor, die bijvoorbeeld ook in de 309 automatic ligt. Welke Simca het was weet ik ook niet precies meer, het is ook al een paar dagen geleden dat ik die heb gezien. Ik meen die motor erin gezien te hebben, maar ik moet dan ook wel zeggen dat als jij me vertelt dat dat onmogelijk is, ik snel aan mezelf ga twijfelen.
In een Simca: tenzij eigenbouw is het onmogelijk, m.u.v. die Talbot Arizona (maar da’s geen Simca meer) die Stoterstangen aangeeft. Die is dan ook van 1985 en daarmee 3 jaar later dan de BX. Simca was al dood voordat de XU werd gecommercialiseerd. Talbot heeft ‘m eigenlijk niet gehad, de Arizona leefde verder als 309.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
rb schreef:
In een Simca: tenzij eigenbouw is het onmogelijk, m.u.v. die Talbot Arizona (maar da’s geen Simca meer) die Stoterstangen aangeeft. Die is dan ook van 1985 en daarmee 3 jaar later dan de BX. Simca was al dood voordat de XU werd gecommercialiseerd. Talbot heeft ‘m eigenlijk niet gehad, de Arizona leefde verder als 309.
rb schreef:knäckor schreef:rb schreef:Dat ze het bij de RDW niet weten, tja.. Dat werken ook mensen die fouten kunnen maken, net als jij overigens. Geef eens een voorbeeld welk Simca-type (of talbot, wat je wilt) is voorzien van de ‘16 TRS’-motor?
Met de 16TRS bedoel ik de 1580cm3 XU motor, die bijvoorbeeld ook in de 309 automatic ligt. Welke Simca het was weet ik ook niet precies meer, het is ook al een paar dagen geleden dat ik die heb gezien. Ik meen die motor erin gezien te hebben, maar ik moet dan ook wel zeggen dat als jij me vertelt dat dat onmogelijk is, ik snel aan mezelf ga twijfelen.
In een Simca: tenzij eigenbouw is het onmogelijk, m.u.v. die Talbot Arizona (maar da’s geen Simca meer) die Stoterstangen aangeeft. Die is dan ook van 1985 en daarmee 3 jaar later dan de BX. Simca was al dood voordat de XU werd gecommercialiseerd. Talbot heeft ‘m eigenlijk niet gehad, de Arizona leefde verder als 309.
Ik heb wel eens een stokoude 309 onder de motorkap gezien en daar stond overal de omcirkelde T, oftewel het Talbot-logo. (dat logo is trouwens ook nog op de zekeringplaat van de BX te lezen, naast het cit en peu logo).
Ong. net zoals de Volvo 343 DL (die met variomatic) na de overname van Daf.
Ich bin ein Breaker