eviltwin schreef:grappige test in autobild…kijken of auto’s aan hun stereotypen voldoen.
Mooi geschreven en interessant om te lezen!
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een zin duits kom ik nog wel uit, maar dit is me teveel
Leek me verder wel interesant
Voor de liefhebbers heb ik snel het stukje over de C6 vertaald:
De C6 verheft zich boven de massa, niet alleen door haar ontwerp. Met een knop richt de C6 zich omhoog als een stijgerend paard. Zeven veerbollen -3voor 4achter- worden wisselend aangestuurd en laten de C6 balanceren tussen comfort en sportiviteit.
Daarmee is de Franse limousine een auto die zichzelf transformeren kan. Een multi-talent zoals de Hamburgse Modeontwerper Wolfgang Joop, die kleding ontwerpt, acteert en ook nog boeken schrijft.
Nieuw bij de C6 is de vier-cilinder Diesel met 170pk, die dankzij twee balansassen met stoïcijnse rust loopt. Geschakeld wordt er uitsluitend met de hand, alleen de duurdere zes-cilinders zijn standaard met een automaat uitgerust.
Een Head-Up display projecteert de snelheid op de voorruit. Dat brengt je terug op aarde en bewijst dat je nog altijd op de straat onderweg bent. Ja, dat vergeet je daadwerkelijk in de plezierige lederen zetels van de C6. Zij biedt een rijgevoel als uit een andere wereld. Dat geldt ook voor de besturing: op de een of andere manier geïsoleerd, kunstmatig, vederlicht, maar toch scherp.
Een ding staat echter vast, met de achterruit presenteren de Franse Kunst met een grote K. Met een welving naar binnen, ziet zij eruit alsof ze met de mond geblazen is. Daaronder ligt breeduit een kofferdeksel Alleen al voor het achteraanzicht met de gebogen lichten had de C6 een Designprijs verdient. Die kwam dan ook niet zo verrassend als de prijs die Wolfgang Joop indertijd in 1978 kreeg voor zijn bontcollectie in New York.
Arjan Verkade schreef:Een zin duits kom ik nog wel uit, maar dit is me teveel
Leek me verder wel interesant
En dan nog de conclusie:
Een overwinning van het mooie leven. Een leven dat zich niet laat opjutten door de sportmanie van de BMW 5-serie of de Audi A6. Met de C6 ontwikkelde Citroën een geheel eigen karakter met eigenzinnig design.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is wel erg mooi positief stukje van onze buren
Ik heb toch negatievere dingen gelezen
Kwam ze ook als beste uit de test?
Arjan Verkade schreef:Dat is wel erg mooi positief stukje van onze buren
Ik heb toch negatievere dingen gelezenKwam ze ook als beste uit de test?
ik gaf toch een directe link naar het eindoordeel?
C6 wint op comfort, stijl en veiligheid
en ook als je het Duits niet machtig bent moet je een tabel kunnen lezen
daarnaast ik vertaalde:
En dan nog de conclusie:
Een overwinning van het mooie leven.
wat kan dat nu anders zijn dan de C6
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Misschien komt het nog eens goed met de C6. Maar Citroën moet er dan wel meer promotioneel mee gaan doen. Inzetten bij gelegenheden, voor VIPS etc.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
windt je niet op Blooper, bij een journalist die ‘t woord ‘oerlelijk’ gebruikt bij de titel van z’n artikel over een auto die al meer prijzen in de wacht heeft gesleept voordat ie gecommercialiseerd werd (en nu nog steeds prijzen wint) kun je je idd serieus vragen stellen, en d’r zijn journalisten die express tegen de algemene tendens in gaan (uit principe) dus als iedereen bijna unaniem roept ’ ooh, wat is tie mooi’, ja dan krijg je zo’n reacties van die types. ‘t kan natuurlijk ook zijn dat zijn papa ooit met z’n 3e hands cx in panne is gevallen toen ‘t journalistje nog niet aleen pipi kon doen, en dat tie daar dus nog steeds boos over is op Citroën ( dat die cx in panne viel hè, niet dat tie niet alleen kon zeiken, maar dat heeft tie nu dus ruimschoots ingehaald, dat ‘alleen zeiken’)
Blooper1963 schreef:Wie geeft die journalist een Mep?
Ik, of wie helpt?
dat verhaaltje is al zoooo oud en velen zijn je al voor gegaan..trouwens een Blogger is GEEN journalist.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ach, hij ventileert ook maar een mening, die blogger.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Bas van Putten zet de C6 en haar reclamemakers voor schut in de ZondagsRijder column in AutoWeek in een verhaal over grootspraak in reclame. Hij zet -terecht- vraagtekens bij de Cercleprive site, maar hij citeert ook die dubieuze melding in het gastenboek van die ‘natte ruiten’ gast die zijn spiegels niet zou kunnen zien in de regen.
Dat die cercle privé in NL niet werkt is omdat er hier sukkels wonen, de Japanse Cercle Privé is hilarisch, vooral omdat de eigenaren staand nauwelijk bij een C6 naar binnen kunnen kijken en zichzelf niet belangrijk vinden. Daar hoef je geen Japans voor te kunnen verstaan. De nederigheid straalt er vanaf. De baas van Citroën Japan is trouwens nog kleiner.
Bas vd Putten neem ik al heel lang niet serieus meer, zelfs de AW-lezers doen dat niet. http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=867&cache=no
Het is me steeds meer duidelijk dat journalisten (uitzonderingen daargelaten) de C6 niet verdienen. Hoe hard ze het ook proberen, die grappige dikke mafketel van TG magazine (op TV in 5th gear te zien) snapte in de duurtest met de C6 eerst de Navi niet (Duitsland? waa’sda? heb ik daar een CD voor nodig??) vervolgens niet dat er een SIM in moet om te bellen en uiteindelijk sloopte hij in z’n haast de lak en de tankklep om te kunnen tanken (uiteraard niet gelukt die is beveiligd tegen benzinedieven )
Echt dom kan hij niet zijn want in 5th gear lukte het hem wel om de C6 SMSjes te laten voorlezen…hij is wel een pummel want wie legt er nu zijn poten op een beige dash
zie http://youtube.com/watch?v=M0IdtH4S700 verkeerde aspect-ratio
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:Dat die cercle privé in NL niet werkt is omdat er hier sukkels wonen, de Japanse Cercle Privé is hilarisch, vooral omdat de eigenaren staand nauwelijk bij een C6 naar binnen kunnen kijken en zichzelf niet belangrijk vinden. Daar hoef je geen Japans voor te kunnen verstaan. De nederigheid straalt er vanaf. De baas van Citroën Japan is trouwens nog kleiner.
Leuk!, maar wat is het www-adres van die Japanse Cercle Privé?
PjotrBlom schreef:Leuk!, maar wat is het www-adres van die Japanse Cercle Privé?
http://www.citroen.co.jp/products/c6/impressions/index.html
onder het kopje Drivers’ Impressions
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
kan dat topgear filmpje toch prima waarderen hoor!!