1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

BX 1.4 Cannes met GTI Dash… werkt nie :(
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 10 januari 2005 10:50 AM

Hallo iedereen Smile

Sinds zaterdag heb ik een GTI dash in me bxie gebouwd, alleen een probleem, die toerenteller doet het wel, maar de motor gaat heel stotend en knetterend lopen als ik gas geef. Hij zit dan aangesloten op de Bobine, zoals het hoort dus eigenlijk. Ik heb hem nu maar niet aangesloten aangezien er dan haast niet mee te rijden is. Heeft een van jullie eventueel een tip hoe ik dit op kan lossen ?

Wel een onwijs mooi dash hoor van zo’n gti Very Happy

Greetings.. ..

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 10 januari 2005 11:07 AM
  [ # 1 ]

moet je de kabel niet als een soort spoel om de bobinekabel heen wikkelen?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 10 januari 2005 11:28 AM
  [ # 2 ]
metro2005 schreef:

wat zou dat voor effect moeten hebben dan ?  Confused je moet hem gewoon aan kunnen sluiten en dan moet het werken lijkt mij toch ?

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 januari 2005 12:45 PM
  [ # 3 ]
gti_styling84 schreef:
metro2005 schreef:

wat zou dat voor effect moeten hebben dan ?  Confused je moet hem gewoon aan kunnen sluiten en dan moet het werken lijkt mij toch ?

de spoel geeft de stroompulsen door aan de toerenteller maar correct me if i’m wrong want ik weet het niet zeker.

Profiel  

jeffer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 73

Gepost: 10 januari 2005 06:57 PM
  [ # 4 ]

Misschien zit er een speciale aansluiting op de bobine voor de toerenreller kabel? Dat geknetter zou kunnen komen door kapotte isolatie op de kabel, je hebt dan kans dat er vonken overspringen naar de massa van de auto. Probeer eens iemand gas te laten geven terwijl je kijkt onder de motorkap. Misschien zie je eea. vonken?

"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 10 januari 2005 06:59 PM
  [ # 5 ]
jeffer schreef:

Misschien zit er een speciale aansluiting op de bobine voor de toerenreller kabel? Dat geknetter zou kunnen komen door kapotte isolatie op de kabel, je hebt dan kans dat er vonken overspringen naar de massa van de auto. Probeer eens iemand gas te laten geven terwijl je kijkt onder de motorkap. Misschien zie je eea. vonken?

hebben we gedaan, een maat van mij is Citroën monteur en die snapte daar ook niets van.. misschien een ontstekingsmodule die nie helemaal meer goed is ? want het geluid kwam echt uit me uitlaat…..  Confused

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 10 januari 2005 08:17 PM
  [ # 6 ]
gti_styling84 schreef:
jeffer schreef:

hebben we gedaan, een maat van mij is Citroën monteur en die snapte daar ook niets van.. misschien een ontstekingsmodule die nie helemaal meer goed is ? want het geluid kwam echt uit me uitlaat…..  Confused

misschien is de bobine niet helemaal 100% meer en geeft ie net te weinig spanning af om zowel de auto te laten draaien als het toerental door te kunnen geven. Of je toerenteller maakt sluiting ofzo dat kan ook Confused

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 januari 2005 08:30 PM
  [ # 7 ]
gti_styling84 schreef:
jeffer schreef:

Sommige bobines werken niet goed met bepaalde toerentellers. Je toerenteller zit op de bobine, dus de kans op beinvloeding is aanwezig. Je zult dus een andere toerenteller moeten nemen. Een toerenteller die heeft gezeten op een BX GTI met losse bobine van een ouder type strekt tot de voorkeur.

Dat verhaal van om de bobine heen wikkelen is prachtig verzonnen trouwens: maar ik geef je weinig succes. Dan kun je net zo goed naar Jomanda gaan om je voertuig te laten instralen.

Gr,
Marten

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 10 januari 2005 09:33 PM
  [ # 8 ]

Thanx Marten… eigenlijk is het een dash van een 1.6, zou ik dan ook de bobine van een 1.6 kunnen monteren ? of van een AX GT ? of gaat dat problemen geven ? Ik hoor het graag Smile

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 10 januari 2005 09:40 PM
  [ # 9 ]
mpostma schreef:
gti_styling84 schreef:
jeffer schreef:

Sommige bobines werken niet goed met bepaalde toerentellers. Je toerenteller zit op de bobine, dus de kans op beinvloeding is aanwezig. Je zult dus een andere toerenteller moeten nemen. Een toerenteller die heeft gezeten op een BX GTI met losse bobine van een ouder type strekt tot de voorkeur.

Dat verhaal van om de bobine heen wikkelen is prachtig verzonnen trouwens: maar ik geef je weinig succes. Dan kun je net zo goed naar Jomanda gaan om je voertuig te laten instralen.

Gr,
Marten

:48

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 10 januari 2005 10:56 PM
  [ # 10 ]
gti_styling84 schreef:

Thanx Marten… eigenlijk is het een dash van een 1.6

Ik vermoedde al zoiets. Dát is je probleem.

De 1600 toerenteller is HEEL anders dan die van een GTI. Deze toerenteller is ongeschikt om aan te sluiten op je bobine. Deze werkt alleen maar op een G5 of G6 ontsteking van Magneti Marelli.

Je moet een andere toerenteller zoeken!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 januari 2005 11:50 PM
  [ # 11 ]
karel schreef:
gti_styling84 schreef:

De 1600 toerenteller is HEEL anders dan die van een GTI. Deze toerenteller is ongeschikt om aan te sluiten op je bobine. Deze werkt alleen maar op een G5 of G6 ontsteking van Magneti Marelli.

Veel keus heb je niet ben ik bang, alleen eentje uit een BX met 1.4i zal werken, AX-GT heeft een andere TT dacht ik. Werken zal het wel, het zal alleen niet passen in je dash, misschien een TT uit een type-1 AX-GT die zijn anders.

Vreemd? de autoweek database kan er naast zitten, maar zo te zien zijn de BXen met 1.4i motor niet met TT geleverd. Confused  Confused:

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 januari 2005 01:31 AM
  [ # 12 ]
ZX1.4i schreef:
karel schreef:
gti_styling84 schreef:

Veel keus heb je niet ben ik bang, alleen eentje uit een BX met 1.4i zal werken, AX-GT heeft een andere TT dacht ik. Werken zal het wel, het zal alleen niet passen in je dash, misschien een TT uit een type-1 AX-GT die zijn anders.

Vreemd? de autoweek database kan er naast zitten, maar zo te zien zijn de BXen met 1.4i motor niet met TT geleverd. Confused  Confused:

Klopt. Deze keer heeft de autoweek database wel gelijk. Maar je kan wel een TT nemen van een 1.9 GTi, TRI e.d. als het maar Veglia is. Want dan kun je de toerenteller gewoon los omwisselen.

Andere bobine kan niet. DE bobine hoort bij je huidige motor.

Gr.
Marten

Profiel  

jeffer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 73

Gepost: 11 januari 2005 01:37 AM
  [ # 13 ]

hmmm…is nog een lekker ingewikkeld, zo niet onmogelijk, klusje Confused

"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 11 januari 2005 02:23 AM
  [ # 14 ]
jeffer schreef:

Niet onmogelijk hoor: Wouters BX (mijn ex) rijdt nu ook rond met TT en dezelfde 1.4 motor. Die doet het prima dus het kan wel.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 11 januari 2005 02:50 AM
  [ # 15 ]
mpostma schreef:
jeffer schreef:

Niet onmogelijk hoor: Wouters BX (mijn ex) rijdt nu ook rond met TT en dezelfde 1.4 motor. Die doet het prima dus het kan wel.

Maar dát is toevallig wel een goede toerenteller.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook