sinds een week of wat heb ik een gave zwarte v6 [typ2]
ik wilde al langer een v6 maar dan wel een zwarte.
nu heb ik mijn andere xm-2liter & vrij basic- hier staan [ja ook zwart] en ben er nog niet uit of ik die ga verkopen of zover mogelijk uit elkaar halen voor onderdelen.
het afgelopen jaar is er veel aan de xm gedaan o.a. van voor naar achter nwe uitlaat. nwe generator. nwe stuurkogels, nwe stappenmotor, nwe remblokken, nwe bougiekabels, nwe accu. al met al veel meer dan iemand er voor gaat geven denk ik zo.
ze heeft nauwelijks krassen of lakschade. el. ramen doen het [!] cv doet het weer goed.
Maar… er moet ook nog iets aan gebeuren: bezoekje aan chyparse en pendelend toerenal fiksen [pendelt nog niet heel erg maar toch]
slopen vind ik heel zonde maar verkopen gaat vast lang duren en nauwelijks iets opleveren.
tja wat te doen?
iemand advies/goed idee?
du pain… du vin… du Citroën
bij welk euro bedrag speelt je gevoel quite ?
Een zwarte Xm is best mooi, wel wat warm zonder airco (?) maar toch wel mooi.
Voor reserve delen is het zeker de moeite waard… Zwart plaatwerk is zo goed als niet te vinden. Aan de andere kant is het natuurlijk belachelijk zo’n goeie xm te slopen!
Zoek gewoon een goedkope sloper en houdt de 2.0 op de weg…
Xsara Coupe
eh nee geen airco helaas, dat was een van de redenen dat ik een andere xm zocht. reden 1: 6 cylinders liefst v… reden 2: diravi gewenst, reden 3: airco.
oh en hij heeft vlakke schijf wieldoppen. geen idee hoe die heten trouwens. ze zijn antraciet en dus niet zilver zoals normaal. staat wel heel ok.
interieur is niet electrisch. zit nu beige leer in [electrisch] maar dat gaat dus mooi wel over in m’n v6. de electrische stoelen uit de v6 kunnen evt wel in de typ1 2liter. weet alleen niet of dat zomaar gaat. denk van wel
du pain… du vin… du Citroën
Heb je foto’s?
Xsara Coupe schreef:Voor reserve delen is het zeker de moeite waard… Zwart plaatwerk is zo goed als niet te vinden. Aan de andere kant is het natuurlijk belachelijk zo’n goeie xm te slopen!
Zoek gewoon een goedkope sloper en houdt de 2.0 op de weg…Xsara Coupe
dat was ook wel mijn eerste gevoel, maar twee xm’s kost me iets te veel dus de tweeliter mag wel weg op de een of op de andere manier.
en wat betreft dat plaatwerk: het is heel knap. alleen de motorkap is maffia style. daat zitten twee pitten in die het meest weg hebben van beschieting oid. ben nog steeds heel nieuwsgierig hoe die erin gekomen zijn. staat best stoer hoor. maar een gave kap heeft ook wel iets…
du pain… du vin… du Citroën
gompy58 schreef:bij welk euro bedrag speelt je gevoel quite ?
Een zwarte Xm is best mooi, wel wat warm zonder airco (?) maar toch wel mooi.
tja lastige. er zit voor iets van 1800 euro aan werk/reparaties/materiaal in.
900? of loop ik nou te ijlen?
du pain… du vin… du Citroën
Dat is een prijs die kan.
maar sorry heb dit topic niet zozeer gestart om mijn 2.0 te verkopen.
als de reacties vooral zijn niet slopen gooi ik hem gelijk op de citromarkt natuurlijk.
pb is ook altijd welkom
du pain… du vin… du Citroën
noem eens een bedrag….
k’m stand..
welke makkuh heeft de xm nog ?
ok
goed km ga ik morgen even exact nakijken. hij staat een eind verderop geparkeerd nl
tja het is wat duister nu buiten, dit is de enige foto die ik op dit moment heb
du pain… du vin… du Citroën
Xsara Coupe schreef:Voor reserve delen is het zeker de moeite waard… Zwart plaatwerk is zo goed als niet te vinden. Aan de andere kant is het natuurlijk belachelijk zo’n goeie xm te slopen!
Zoek gewoon een goedkope sloper en houdt de 2.0 op de weg…Xsara Coupe
bel anders eens met de vos. die hebben echt veel. de meneer die ik ooit aan de telefoon had kende een aantal kleurcodes ook gewoon uit z.n hoofd
http://www.devosautodemontage.nl/
du pain… du vin… du Citroën
Ik doelde meer op reserve zwart plaatwerk voor jezelf Mijn xm is hardstikke zilver… Lees mijn topic maar is en je weet waarom je het eventueel moet bewaren
Xsara Coupe
ah ok!
ga ik meteen even lezen.
2.0 is een type 1, v6 is een type 2, weet je toevallig wat er wel uitwisselbaar is en wat niet?
of ben ik straks de eerste met een type2 met het uiterlijk van een type 1?
de achterklep zou ik zo overzetten als het niet veel werk is. dashboard lijkt me te gek [t1 in een t2] maar daar zie ik toch wel ernstig tegen op. als het al mogelijk is. grill lijkt me ook mooi. maar ik wil natuurlijk vooral rijden en niet jaren verbouwen
du pain… du vin… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Re: ok
flipje van thiel schreef:goed km ga ik morgen even exact nakijken. hij staat een eind verderop geparkeerd nl
tja het is wat duister nu buiten, dit is de enige foto die ik op dit moment heb
Leuke wagen,maar staat al lang stil gezien de “witte spinnenweb"over de wagen….................
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
flipje van thiel schreef:ah ok!
ga ik meteen even lezen.
2.0 is een type 1, v6 is een type 2, weet je toevallig wat er wel uitwisselbaar is en wat niet?
of ben ik straks de eerste met een type2 met het uiterlijk van een type 1?
de achterklep zou ik zo overzetten als het niet veel werk is. dashboard lijkt me te gek [t1 in een t2] maar daar zie ik toch wel ernstig tegen op. als het al mogelijk is. grill lijkt me ook mooi. maar ik wil natuurlijk vooral rijden en niet jaren verbouwen
In principe is alles uitwisselbaar. Deuren van een type1 zijn onderaan wat roestgevoeliger. Achterklep kan zo over. Grille ook zonder problemen. Grille is echt iets van 3 schroefjes en 2 boutjes. Type 2 heeft andere knipperlichten, dus het vergt enig werk om een spatbord over te hangen.
Je kan ook op zoek gaan naar een type2 sloper voor onderdelen.
Xsara Coupe