hallo,
ik heb de 2 diesels kunnen testrijden en niet rekeninghoudend met de financiële kant van de zaak gaat mijn voorkeur uit naar de 2.2, omdat de vering van de 2.2 soepeler is dan de 2.7 en dat in mijn ogen meer typisch Citroën is. Ik ben waarschijnlijk niet de enige hier op dit forum die wel van dat soepele houdt, maar ben wel benieuwd naar jullie mening. Oh ja, wat de Euri’s betrefd, of ‘t wordt een nieuwe 2.2 of een directie 2.7 met 10 dkm voor dezelfde prijs, dus daar ligt ‘t probleem ook niet.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
hoezo soepeler? in gewicht schelen ze maar 50 kilo?
is de 2.2 er alleen met handbak en de 2.7 alleen met automaat? (autoweek)
wat de bakken betrefd klopt ‘t wat je zegt, maar wat de vering betrefd heeft de 2.7 een actieve ophanging met gestuurde schokdemping en flexibiliteit (uitleg Citroën) wat zich vertaald in een nogal ‘duitse’ ophanging, daar waar de 2.2 zich meer als een CX gedraagt, dus met z’n kont maar beneden bij ‘t optrekken en duiken met de neus bij ‘t (hard) remmen, en dat gedrag heeft mij persoonlijk nog nooit gestoord, integendeel zelfs, I love it
Maar het comfort van een automaat is ook wel HEEEL erg aanlokkelijk in zo’n auto. Aan die vering wen je wel hoor.
Je slaat jezelf voor je kop als je niet voor de 2.7 hdi automaat gaat. Superbak!!
dat kan, maar, na 7 keer een auto gekocht te hebben met een automaat heb ik ‘t voor ‘t moment wel een beetje gehad met die automaten, vandaar dat ik er niet tegenop zie om weereens een handgeschakelde auto te hebben.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
volgens mij heb je daar zelf al twee zwaarwegende argumenten genoemd…
handbak = 2.2
soepel veren = 2.2
en
nieuwe wagen = 2.2
langere garantie periode = 2.2
krasvrije lak = 2.2
“krasvrije lak = 2.2 ” ?!?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
georgeskawa schreef:“krasvrije lak = 2.2 ” ?!?
ook al heeft een 2.7 maar 10.000 km gereden, dr zal vast wel een steentje zijn opgespat…
OK, maar dan telt jouw opmerking over langere garantie ook niet, want als je een directievoertuig inschrijft ben je de eerste eigenaar en vanaf de inschrijving begint de garantie periode pas te lopen, maar goed, als je niet persé een automaat wilt, wat heeft de 2.7 dan meer te bieden dan de 2.2, qua rijdynamiek scheelt ‘t niks.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In zo’n auto hoort gewoon een V6 Hdi, en geen armoedig viercilindertje. Zo’n 2.2 is het gewoon net niet…. en zeker niet met onze rijstijl…..
Sinds wanneer kopen we wagens met een basis-motorke Kawa-mannetje? Hoe groter hoe beter!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
waterman771 schreef:In zo’n auto hoort gewoon een V6 Hdi, en geen armoedig viercilindertje. Zo’n 2.2 is het gewoon net niet…. en zeker niet met onze rijstijl…..
Sinds wanneer kopen we wagens met een basis-motorke Kawa-mannetje? Hoe groter hoe beter!
Zelfs ik heb laatst gekozen voor de zwaarste diesel ooit in een Xsara geleverd, dus waarom zou je dat in een C6 niet doen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
I agree, maar ik ben die automaten zo beu, ik wil gewoon weer in een handgeschakelde auto rijden, geloof me Waterman, mocht de 2.7 een handbak hebben, dan had ik zeker daarvoor gekozen, trouwens, je moet eens met de 2 rijden, die 2.7 rijdt zo’n 2.2 echt niet los, en als je dan nog effe een chip in die 2.2 steekt, dan heb je zo 200 pk, en dan is ‘t verschil helemaal weg
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
georgeskawa schreef:I agree, maar ik ben die automaten zo beu, ik wil gewoon weer in een handgeschakelde auto rijden, geloof me Waterman, mocht de 2.7 een handbak hebben, dan had ik zeker daarvoor gekozen, trouwens, je moet eens met de 2 rijden, die 2.7 rijdt zo’n 2.2 echt niet los, en als je dan nog effe een chip in die 2.2 steekt, dan heb je zo 200 pk, en dan is ‘t verschil helemaal weg
Dat is goed, ik kom naar je toe binnenkort met SM onderdelen, en jij regelt 2 C6’en van ‘t ijzerplein. Ik maak een deal met je: Geen C6= Geen SM onderdelen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hela, je gaat me toch niet wijsmaken dat jij met jouw connecties en jouw kennissenkring geen C6 kan matsen bij Citroën Ned.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
georgeskawa schreef:hela, je gaat me toch niet wijsmaken dat jij met jouw connecties en jouw kennissenkring geen C6 kan matsen bij Citroën Ned.
Tsja, ik heb al eens een dag een 3.0 benzine mee gehad. Dat rijdt voor geen meter kan ik je vertellen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Geloof me, als je na zoveel jaar automaatrijden op een schakelbak overstapt, ben je dat na een week beu. Het past ook simpelweg niet bij zo’n grande routière. Alles gaat vanzelf: ruitenwissertempo, verlichting inschakelen, hoogteregeling etcetera. Waarom zou je dan nog met het handje gaan schakelen?
Als je overigens zo graag wilt poken, biedt de automaat van de C6 ook een handschakelprogramma.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.