3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
LPG G3?
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 juli 2007 01:55 PM
  [ # 31 ]
speed schreef:

.....laat zich door de RDW certificeren.

Nope… kan zich laten certificeren, maar het is geen verieste om in te mogen bouwen. Er zijn zat bedrijven die zonder certificatie inbouwen. Vaak zijn dit zelfs in bepaalde zaken gespecialiseerde bedrijven die installaties inbouwen waar een gecertificeerd bedrijf ronduit “nee” tegen zegt. Termen als “kan niet”, “dat is onmogelijk” krijg je als klant te horen. Echter betekend dit veelal hetzelfde als “daar hebben wij geen zin in”.
En dan kom je dus bij specialisten uit, veelal zonder certificaat, maar met meer know-how van bepaalde zaken. Echter mogen ze niet zelf keuren. Maar is dat een punt?

Wat wilde je eigenlijk zeggen? Als ik zeg dat mijn LPG installatie in mijn luchtgekoelde GS partikulier in ingebouwd en ik heb deze naderhand bij de RDW laten keuren, dan valt die mogelijkheid toch niet te bestrijden?
En mijn BX heeft een installatie van een ongecertificeerde specialist, welke de installatie na inbouw heeft laten keuren bij Vogels, deze mogelijkheid is dan toch ook niet meer weg te poetsen?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 juli 2007 05:42 PM
  [ # 32 ]
speed schreef:

Snap ik niet. Als iemand een officieel LPG-inbouwbedrijf heeft waarom laat hij zich dan niet RDW-certificeren ?

Voor enkele bedrijven zullen de “tegens” wel niet weg te strepen zijn met de “voors”.  Dit zal warschijnlijk ook komen door de lagere hoeveelheid werk in de LPG-handel. En dat is op zich logisch, daar het vaak specialisten zijn in een markt die voor de grotere LPG-boeren niet meer aantrekkelijk is. Die willen veelal enkel de hapklare brokken. (op enkelen na trouwens, maar die zijn weer duurder)
Zo zijn er ook meer dan voldoende autobedrijven die hun APK-werk uitbesteden, daar is toch ook niets vreemds aan?

Maar goed, in het kort is het eigenlijk allemaal erg logisch. In principe mag je alles zelf op LPG gebied. Je mag zelfs een eigen auto bouwen! Zolang je echter maar aan alle gestelde eisen voldoet. In veel gevallen is dat moeilijk of zelf niet haalbaar, in de kwestie LPG is dat meer dan gemakkelijk haalbaar, dus is er geen probleem. Ik zou ook niet weten waarom niet eigenlijk.
Eigenlijk zijn er niet eens zoveel regeltjes waar je je aan moet houden. De belangrijksten zijn eigenlijk de beugelafstand van de leidingen, de afstand tussen uitlaat en leidingen en een degelijke bevestiging van de tank. En dan heb je al snel een goedkeuring in je binnenzak zitten.
Ik vraag mij wel af waar de Indianeverhalen vandaan komen en waarom iedereen ze logisch vindt?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 juli 2007 06:58 PM
  [ # 33 ]
speed schreef:

Het gaat om ervaring/zekerheid. Bijvoorbeeld in de USA mag een arts alleen dotteren als hij dat minimaal x-keer per jaar doet. Komt hij niet aan dat aantal dan mag hij dat werk niet meer (zelfstandig) doen. In NL kennen we dat niet. Dat is 1 van de redenen waarom er in NL zo veel doden door fouten vallen in ziekenhuizen (1500 a 2000 per jaar).

Ook weer lekker genuanceerd en gestaafd door feiten…

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 juli 2007 07:12 PM
  [ # 34 ]
speed schreef:

Het gaat om ervaring/zekerheid….

En die krijg je dus nadat de RDW de installatie heeft getoets aan hun eisen. En op die manier is het heel goed haalbaar om een bij een ervaren niet-gecertificeerde inbouwer veel zekerheid te verkrijgen. En dat ook bij een C1 welke naar mijn beste weten geen technische bijzonderheid is.

En de USA… Pfffff…. daar zijn wel meer regelgevingen verschrikkelijk uit hun voegen geknapt. Een vergelijking daarmee vind ik bijvoorbaat onzin in deze kwestie. Gezien de telkens meer naar elkaar toe groeiende regelgevingen binnen de EU op dit gebied, zou een vergelijking binnen de EU nog enigzins steekhouden kunnen zijn.

Trouwens, in BE is zelf inbouwen ook geen enkel probleem, en in FR en DE volgens mij ook niet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juli 2007 07:27 PM
  [ # 35 ]
speed schreef:

Het gaat om ervaring/zekerheid. Bijvoorbeeld in de USA mag een arts alleen dotteren als hij dat minimaal x-keer per jaar doet. Komt hij niet aan dat aantal dan mag hij dat werk niet meer (zelfstandig) doen. In NL kennen we dat niet. Dat is 1 van de redenen waarom er in NL zo veel doden door fouten vallen in ziekenhuizen (1500 a 2000 per jaar).

what

Onzin, een mening die niet op feiten is gebaseerd: In Nederland moeten ziekenhuizen kunnen aantonen aan de inspectie Volksgezondheid hoevaak, door wie, welke ingreep wordt uitgevoerd. Op basis van die gegevens bepaald de inspectie welk ziekenhuis met welke artsen welke ingrepen mogen doen. Haal je als specialistengroep de drempel niet, dan word de licentie ingetrokken, en mag niet alleen de betrokken arts de ingreep niet meer uitvoeren, maar geldt dit voor het gehele ziekenhuis. Dit gebeurd vrij regelmatig. Het aantal mensen dat in ons land helaas door medische fouten komt te overlijden staat vrijwel los van dit alles, aangetoont is dat de meeste fouten worden gemaakt tijdens routine ingrepen, omdat de artsen het al zó vaak hebben gedaan dat ze slordig worden, of door slechte nazorg door onvoldoende tijd en opleiding van het verplegende personeel. Hoe weet ik dit?? Simpel, een familielid van mij zit in de raad van de inspectie voor de volksgezondheid.
Ik zou je aanraden om de volgende keer eerst eens de feiten te checken voor je zo stellig een mening neerzet.

Voor de rest is dit natuurlijk volledig:  Surprisedfftopic

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juli 2007 07:40 PM
  [ # 36 ]
speed schreef:

Hoezo feiten; e.e.a. heeft recent breeduit in de krant gestaan.

Laat me raden: de Geleraaf zeker? Nee, dat USA verhaal klopt helemaal niet. Maar nu genoeg off-topic gezever.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 juli 2007 07:44 PM
  [ # 37 ]
speed schreef:

Hoezo feiten; e.e.a. heeft recent breeduit in de krant gestaan.

 

Profiel  
 
kalkema
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 31-05-2007

Gepost: 18 juli 2007 07:58 PM
  [ # 38 ]

Sad

Inbouwcenter is dicht, ff wachten tot ze terug zijn van vakantie voor de offerte. Ik heb de tijd dus ik ga niet zoeken naar een ander.

Klaas

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 juli 2007 08:03 PM
  [ # 39 ]

Ik heb geen idee hoe het in de G3-markt zit, maar ik heb bij de verschillende inbouwers ontzettende prijsverschillen geconstateerd. Het verschil was dermate groot, dat het voor mij ontzettend voordelig was om 500Km te gaan verrijden voor de inbouw.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juli 2007 08:06 PM
  [ # 40 ]
patje74 schreef:

Ik heb geen idee hoe het in de G3-markt zit, maar ik heb bij de verschillende inbouwers ontzettende prijsverschillen geconstateerd. Het verschil was dermate groot, dat het voor mij ontzettend voordelig was om 500Km te gaan verrijden voor de inbouw.

Wat ik me aan het afvragen ben: Is die G3 regeling er enkel voor auto’s vanaf een bepaald bouwjaar? Of kun je een XM van 93-94 ook op G3 krijgen bv??? of wellicht een bx gti?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 juli 2007 08:13 PM
  [ # 41 ]
waterman771 schreef:

Wat ik me aan het afvragen ben: Is die G3 regeling er enkel voor auto’s vanaf een bepaald bouwjaar? Of kun je een XM van 93-94 ook op G3 krijgen bv??? of wellicht een bx gti?

Volgens mij heeft dit met de typekeuring te maken, dus er moet eerst eentje ingebouwd worden welke getest wordt. Waarna de rest lekker mee kan liften.
Maar ik las ook ergens dat dat weer verleden tijd was… Ik weet het dus niet, helaas.

Het gaat in ieder geval niet om bouwjaar. Er zijn auto’s uit ‘95 met G3, terwijl er ook auto’s uit ‘98 nog zonder G3 zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juli 2007 08:14 PM
  [ # 42 ]
patje74 schreef:
waterman771 schreef:

Wat ik me aan het afvragen ben: Is die G3 regeling er enkel voor auto’s vanaf een bepaald bouwjaar? Of kun je een XM van 93-94 ook op G3 krijgen bv??? of wellicht een bx gti?

Volgens mij heeft dit met de typekeuring te maken, dus er moet eerst eentje ingebouwd worden welke getest wordt. Waarna de rest lekker mee kan liften.
Maar ik las ook ergens dat dat weer verleden tijd was… Ik weet het dus niet, helaas.

Het gaat in ieder geval niet om bouwjaar. Er zijn auto’s uit ‘95 met G3, terwijl er ook auto’s uit ‘98 nog zonder G3 zijn.

daar ga ik dan vanavond maar eens een avondje op google’en

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 juli 2007 09:12 PM
  [ # 43 ]

xm lukt pas vanaf 95 met de 2liter 16v de andere motoren voldoen niet aan de g3 norm Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 juli 2007 09:14 PM
  [ # 44 ]
citroenc2 schreef:

xm lukt pas vanaf 95 met de 2liter 16v de andere motoren voldoen niet aan de g3 norm Wink

Ik zou zeggen, specificeer die G3 norm eens!  Wink


Edit; hier kun je het vinden!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 juli 2007 09:24 PM
  [ # 45 ]
patje74 schreef:
citroenc2 schreef:

xm lukt pas vanaf 95 met de 2liter 16v de andere motoren voldoen niet aan de g3 norm Wink

Ik zou zeggen, specificeer die G3 norm eens!  Wink


Edit; hier kun je het vinden!

dit werd er door de lpg boer gezegd want wij hebben hier 2 maal xm staan uit begin 95 waarvan de ene wel mogelijk is en de andere niet Wink

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook