Wat rijdt hij toch lekker.
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 18 juli 2007 09:31 PM

Vanmiddag heb ik de Jaguar maar weer eens tot leven gewekt, stond sinds maart stil. Hij liep wel meteen en ook mooi en ik ben weer eens een stukkie gaan rijden.

Maar ik ben er nu wel klaar mee, het is een prachtige auto, iedereen kijkt je na, maar kwa rijcomfort kan hij niet tippen aan mijn XM van 1994.

Ik heb de Jag te koop gezet bij de Jaguar/Daimler Club Holland waar ik al een jaar of 27 lid van ben. Voortaan rijd ik met de XM. De Jag zit in zijn originele lak van 38 jaar oud, heeft geen roest van betekenis en de koper krijgt hem geleverd met een nieuwe laklaag. De ramen gaan er uit en hij gaat helemaal kaal, krijgt twee lagen grondlak en vier lagen twee componenten aflak. Hij zal er dan bij staan als een splinternieuwe en hij gaat wel wat kosten.

Maar ik ben er klaar mee na 31 jaar, ik ga voor de XM omdat het een veel modernere auto is en omdat hij veel beter rijdt.

Mijn Jaguar

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 18 juli 2007 09:55 PM
  [ # 1 ]

Mijn pa heeft zijn XJ 2 maanden geleden ook weggedaan, maar die heeft er een Vulva voor teruggekocht Confused

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 18 juli 2007 10:36 PM
  [ # 2 ]

Ik zit vol verbazing te lezen dat je zo lang al lid kan zijn van iets, of dat je al zo lang je auto hebt, machtig Smile
Je hebt die wagen al langer dan ik besta, dat zijn altijd leuke vergelijkingen Very Happy Zal je nog genoeg werk aan hebben, maar wel een waardig afscheid Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 18 juli 2007 11:27 PM
  [ # 3 ]

Je kent het wel, zo’n Chesterfield bankstel, ziet er geweldig en voornaam uit maar als je gaat zitten is het toch net niet lekker. Dat is Engels pur sang.

Je rijdt een paar uur met zo’n auto, zet hem weer mooi op zijn plek en gaat naar het parkeerterrein van de buren (restaurant) waar je de XM had neergezet omdat je er anders niet uit kunt met de Jaguar.

En je stapt in die voiture, steekt de sleutel in het contact, hij komt omhoog als een hovercraft, je zit meteen als een vorst en je glijdt weg.
Dat gevoel is niet goed te beschrijven en niet Citrofielen zullen het nooit begrijpen.

Zo’n Jaguar is een kunstwerk op wielen, tijdloze lijn, stoer als een reddingsbrigade, je kunt er uren naar kijken zonder verveeld te raken. Maar ik mis het gevoel wat ik in de XM heb, de hele beleving en het comfort, het fris uit de auto stappen na 250 kilometer.

Profiel  

KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 411

Gepost: 19 juli 2007 01:43 AM
  [ # 4 ]

Ik ben afgelopen weekend (lang weekend) met 2 vrienden
naar midden Frankrijk gereden (Chateauroux).

Beiden hebben niets met Citroen. Zit dicht bij afkeer.

Toen we weer in NL waren zei 1 vriend die achterin had gezeten
dat hij er prinsheerlijk had gezeten en gelegen.

De andere vriend zei;
Ik hoop dat mijn nieuwe auto ook zo heerlijk rijdt.
De stoelen zitten beter dan mijn bankstel. En na 800 Km
rijden ben je niet of nauwelijks moe.

Beiden zullen geen Citroen kopen denk ik. Maar hun afkeer is wel
omgezet naar diep respect.

En het was ook een heerlijke tocht, en het toeval was dat het eindelijk
ook heerlijk weer was.

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook