Beste lezer(es)!
Ik ben redelijk nieuw op het forum (sinds vandaag eigenlijk, naar aanleiding van wat ontmoetingen op het Schermertreffen), maar ik loop al een tijdje met het idee om een meeting te organiseren. Eentje die zich wel onderscheidt van andere meetings overigens, maar dat past wel bij mij (ik rij in een Visa namelijk).
Het idee is als volgt ontstaan:
Mijn vriendin en ik zitten op de Calo (Academie voor Lichamelijke Opvoeding) in Zwolle. Afgelopen juni zijn we als “zomerkamp” een week gaan wakeboarden op de IJssel nabij Heerde (dus in de buurt van Zwolle). Leuke camping! Het werd echter leuker door de eigenaar: een makkelijke man, die overal voor in is (getuige de eerste foto die ik op zijn website zag: een HY meeting met ruim 70 bussen). Hij staat dus wel open voor meetings. Het mooie ervan: de camping heeft een eigen haventje.
Na een week wakeboarden rees bij mij het idee om iets als dit zelf ook eens te organiseren, maar dan voor Citroënrijders (die dus lichamelijk sportief zijn, wat voor Citroën je hebt maakt niet uit).
Het enige probleem: de kosten! Voor de camping zelf zal een leuk bedrag af te spreken zijn met de baas, het wakeboarden zelf is echter het probleem: je betaalt al gauw zo’n 20,- tot 25,- per kwartier (is overigens ook over te onderhandelen, maar de kosten zijn niet gering).
Ter indicatie wel even dit: per dag (het liefst in een weekend, dus dan wordt het 2 dagen) kun je 2 tot 3 keer een kwartier wakeboarden per persoon. Je zit met zijn drie, vier of vijven op een boot (ex bestuurder). Materiaal is daar aanwezig (wel zelf zwemspullen meenemen) en er is een restaurant (hoewel je natuurlijk ook zelf kan koken).
Bij de groep waarmee wij gingen, lukte het vrijwel iedereen om tijdens de tweede heat achter de lijn te staan (je begint aan een stok langs de boot).
Uiteraard is ook iedereen welkom die een gezellige meeting wil hebben. Naast het wakeboarden wil ik ook andere activiteiten organiseren en zorg dragen dat de achterblijvers (als er voldoende aanmeldingen zijn kan niet iedereen tegelijk het water op, niet iedereen die komt hoeft mee te doen) ook iets te doen hebben.
Nogmaals: dit is geen standaard meeting, maar het lijkt mij wel een uitdaging om dit te doen. Als er voldoende interesse blijkt te zijn, zal ik verdere actie ondernemen met betrekking tot de kosten (van de meeting zelf en van het wakeboarden).
Met vriendelijke groet,
Peter van Embden!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Re: Sportieve meeting voor Citroënrijders
djmoqua schreef:
Nogmaals: dit is geen standaard meeting, maar het lijkt mij wel een uitdaging om dit te doen. Als er voldoende interesse blijkt te zijn, zal ik verdere actie ondernemen met betrekking tot de kosten (van de meeting zelf en van het wakeboarden).
Met vriendelijke groet,
Peter van Embden!
Leuk initiatief! Toch wel boeiend om het op een autoforum te posten. Ik krijg de indruk dat de nodige mensen aardig aan hun autostoel zitten vastgeplakt
Aangezien ik ook niet wist wat wakeboarden precies inhoudt ops: , heb ik het maar even opgezocht. Het is dus gewoon de snowboard variant van waterskiën.
Het voornaamste voorbehoud dat ik heb is voor de tijd. Weekendjes zijn de komende maanden weer schaars en volgepland. Het wakeboarden zelf lijkt me best gaaf om eens te doen. Sja, dat het geld kost lijkt me duidelijk.
Ja, wakeboarden is inderdaad de boardvariant van waterskieen. Misschien ook wel handig als ik erbij zou zetten dat het pas in de lente/zomer van 2008 plaats zal gaan vinden. Op korte termijn lukt het me sowieso niet, en om het nou in de wintermaanden te doen ... mij te koud (misschien dat eendrijders met een rotte kachel die kou wel gewend zijn, ik niet).
Groet, Peter!
ps. mpostma: bedankt voor de positieve reactie!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Lijkt me ook leuk maar als het pas volgend jaar is leg ik nog niks vast… Misschien handiger om bijvoorbeeld ergens begin van het jaar te posten?
De reden dat ik dit nu al post, is om te kijken of er wel animo voor is. Als er maar weinig mensen zijn die hier iets in zien, heeft het voor mij geen zin om er überhaupt iets mee te doen.
Zodra ik merk dat er voldoende animo is, ga ik stappen ondernemen en komt er een nieuw topic met details. Tot die tijd wil ik graag weten of je het iets vindt of niet.
Ik zat me wel te bedenken dat bij een meeting eigenlijk ook een rit hoort, dus dat zal dan wel een nachtrit worden
In de komende periode zal ik eens rustig her en der gaan onderhalen over kortingen en dergelijke, aangezien de eerste reacties al positief waren.
Groet, Peter!
Project Cabrio