Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Hallo,
Ik wil het e.e.a. gaan inbouwen in mijn zx, wat werkt op 220volt. Daarvoor heb ik dus een omvormer nodig. Een omvormer, die ik, net als bij mijn extra versterker, uitgaat gelijktijdig met mijn autoradio, middels een schakeldraadje van ik meen 0.03A, welke een relais aanstuurt die de stroom eraf haalt. Nou heb ik gekeken naar omvormers die dit hebben ingebouwd, maar dit bestaat dus niet me dunkt. Weet iemand of er iets voor te koop is? Een losse unit dus, om een omvormer mee uit te schakelen?
Bij voorbaat dank
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
je kunt er toch gewoon een automotive relais voorzetten? Te koop bij elke electronica zaak
Ik heb er ook nog eentje liggen geloof ik. Aansluiten op de sigarettenaansteker (schakelt met contact mee) en klaar.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
exroosje schreef:je kunt er toch gewoon een automotive relais voorzetten? Te koop bij elke electronica zaak
Ik heb er ook nog eentje liggen geloof ik. Aansluiten op de sigarettenaansteker (schakel met contact mee) en klaar.
De sigarettenaanstekeruitgang schakelt niet in elke auto over het contact.
Beste oplossing is idd een standaard relais met een lipje eraan waar een schroefgat in zit. Die schroef je vast in de buurt van of op de omvormer. Vervolgens heb je daar voor nodig
massa
permanente voeding vanaf de accu (zo dicht mogelijk bij de accu afgezekerd)
schakeldraad (via het contact o.i.d).
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
mpostma schreef:exroosje schreef:je kunt er toch gewoon een automotive relais voorzetten? Te koop bij elke electronica zaak
Ik heb er ook nog eentje liggen geloof ik. Aansluiten op de sigarettenaansteker (schakel met contact mee) en klaar.
De sigarettenaanstekeruitgang schakelt niet in elke auto over het contact.
Beste oplossing is idd een standaard relais met een lipje eraan waar een schroefgat in zit. Die schroef je vast in de buurt van of op de omvormer. Vervolgens heb je daar voor nodig
massa
permanente voeding vanaf de accu (zo dicht mogelijk bij de accu afgezekerd)
schakeldraad (via het contact o.i.d).
Zal de relais ook schakelen met een spanningssignaaltje van 0.03a? Als dat zo is trek ik de schakeldraad van de versterker wel door naar de omvormer…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:
Zal de relais ook schakelen met een spanningssignaaltje van 0.03a? Als dat zo is trek ik de schakeldraad van de versterker wel door naar de omvormer…
Dat is niet veel. Met even online zoeken kom ik relais tegen met diverse schakelstromen.. Sommige doen het al op 3 mA en andere hebben ruim 300 mA nodig. Je zult dus wel moeten zoeken om iets geschikts te vinden.
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
snuffie schreef:3 mA is echt heel erg weinig voor een relais. 30 wordt al wat en 300 is veilig gekozen. Ik vermoed zomaar dat die 0.03A op je versterker gedrukt staat? Die gebruikt erg weinig, schakelt met een klein torretje het hele apparaat. Dit signaaldraadje komt als het goed is direct van je contactslot, dan kan het dus zeker wel
Het schakeldraadje waar 0.03A op gedrukt staat, komt, jawel, rechtstreeks uit mijn radio. En mijn contactslot, daar heb ik ook geen schakeldraadje van doorgeprikt, op mijn radio staat constante spanning dus
Zou het handiger zijn, een 12v on/off switch op een handige plek te monteren, ipv een extra relais op/nabij de omvormer?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002