10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Patje’s HY [Terug van Normandië, pics@p.12]
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 juli 2007 03:29 AM
  [ # 136 ]
patje74 schreef:

Terug naar de HY, ik heb daarnet even met Citrotech gebeld (erg vriendelijke en behulpzame toko!) en morgen ligt er een nieuwe kilometertellerkabel op de mat, tezamen met een stel bougietjes.

Fijne toko is dat he Exclamation  Very Happy . Ik kom er ook vrij regelmatig voor wat litertjes LHM en andere nuttige dingetjes. Echt leuke gasten daar!

patje74 schreef:

Door er aan te beginnen! Gewoon proberen dus, en met dit forum, een werkplaatshandboek en wat gereedschap kom je als leek (met ten minsten 1 rechter hand) heel ver.
Ik denk dat dat voor velen van ons geld trouwens…

Idd Exclamation

En verder, respect en super dat tie weer rijd Very Happy .

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 19 juli 2007 01:19 PM
  [ # 137 ]

Een HY doet me denken aan liftvakanties van zo’n 30 jaar geleden. Nostalgie vertroebelt even mijn blik…

Mooie kar man! Frietkot is een compliment! Maar ook groentekar, bestelbus, busje en dan alle varianten die er door de Fransen zelf op verzonnen waren.

Voor mij, opgegroeid in een tijd dat de “golfkartonbus” nog gemeengoed was in de straten, is het mooi om te zien dat er mensen zijn die de moeite nemen om dergelijke auto’s in goede staat op de weg houden.

Chapeau!!

Jos van der Voort

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juli 2007 10:05 PM
  [ # 138 ]
patje74 schreef:
Arjan Verkade schreef:

Moet je toch eens uitleggen hoe je dat allemaal geleerd heb dan Rolling Eyes

Door er aan te beginnen! Gewoon proberen dus, en met dit forum, een werkplaatshandboek en wat gereedschap kom je als leek (met ten minsten 1 rechter hand) heel ver.
Ik denk dat dat voor velen van ons geld trouwens…

Het voordeel is wel dat ik van deze wagens niet afhankelijk ben, dus er is weinig tijdsdruk. En dat is dan ook gelijk de reden waarom ik vroeger alles liet doen. Ik durfde vroeger niets uitelkaar te trekken als de wagen de volgende dag weer 200Km rijden moest. Nu pak ik gewoon een ander als het niet lukt.  Wink

Had ik al beetje kunnen vermoeden Wink
Deed ik dan ook Razz

Goed jij heb natuurlijk ook een lekkere ruimte nu waar je binnen kan werke’n.

Als je het niet af krijg pak je een andere auto, dat is het leven Cool

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 juli 2007 10:09 PM
  [ # 139 ]

vandaag de trannie gemaakt van een Volvo 164 ,ouwe bak uit weet ik veel eind 60 ..

niemand nie mij dat geleerd heeft, net als met Patje..
Autodidact…een beetje goed geheugen ,en een pragmatische denkwijze, met een rechterhand inkluus technisch inzicht.

tja dan kun je veel maken..

mvgr wupke:die het een pluim waard vind Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 juli 2007 01:41 AM
  [ # 140 ]
kreazyV8wuppo schreef:

mvgr wupke:die het een pluim waard vind Wink

Dank je!  Very Happy

Vandaag klepjes gesteld;

Ook zit er nu een nieuwe kilometertellerkabel, kleppendekselpakking en verse bougietjes in. Verder de uitlaat beter/trillingvrij opgehangen en uiteraard nog even een stukkie gereden!

Ook leuk trouwens!

En weer d’r hok in;

Even een overzichtje van onze klusruimte;

Verder een pluim voor Citrotech, gisteren belde ik voor de laatste dingetjes, vandaag had ik het in huis!  very good

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 20 juli 2007 01:50 AM
  [ # 141 ]
patje74 schreef:

Gave foto. Kan in 2007 genomen zijn, maar ook in 1977.  Wink

Net een ansichtkaart.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juli 2007 01:56 AM
  [ # 142 ]

Leuk dattie weer rijdt, wanneer rijdt hij (of zij?) eens naar Joure ? Very Happy

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 juli 2007 02:16 AM
  [ # 143 ]
Matthijs2006 schreef:
patje74 schreef:

 

Gave foto. Kan in 2007 genomen zijn, maar ook in 1977.  Wink

Net een ansichtkaart.

Alleen is mijn 2CV van ‘81.  Wink
Wel leuk trouwens, ik ben vandaag 3 keer bij de zelfde pomp geweest. Eerst met de BX, toen met de 2CV en daarna met de HY. Had je doe mensen moeten zien!  Shocked

Lelijke Eend schreef:

Leuk dattie weer rijdt, wanneer rijdt hij (of zij?) eens naar Joure ? Very Happy

Hehe… het is een dame hé! En Joure zal madame nog wel eens even aandoen hoor!

Ik blijf trouwens versteld staan van het koppel van de HY. Snel is ze natuurlijk niet, maar zeer krachtig, heerlijk!

Morgen heb ik een trouwerij, zaterdag hoop ik de laatste dingetjes te doen. De ruitenwissermotor is nog stuk, de rechterkoplamp heeft een aarde-probleempje en ik ga de ontsteking nog even afstellen.

Heeft iemand trouwens nog tips betreffende de ontsteking + LPG? Heel soms heb ik een beetje backfire als ik op de motor afrem.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 20 juli 2007 10:33 AM
  [ # 144 ]

Eerst even dit:  banana

patje74 schreef:

Heeft iemand trouwens nog tips betreffende de ontsteking + LPG? Heel soms heb ik een beetje backfire als ik op de motor afrem.

Weet je zeker dat het backfire is? Bedoel je geen geknal in de uitlaat?

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 juli 2007 11:48 AM
  [ # 145 ]
Ree schreef:

Weet je zeker dat het backfire is? Bedoel je geen geknal in de uitlaat?

Ik durf het zo niet te zeggen. Vorig jaar deed ze het ook al. Maar wat zou er aan te doen kunnen zijn? Ik hoop het op te kunnen lossen met het netjes afstellen van kleppen en ontsteking. Dat laatste doe ik dus zaterdag.
Ik heb trouwens wel het idee dat het beter is geworden na het klep-stellen.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 20 juli 2007 12:04 PM
  [ # 146 ]

Ik verwacht niet dat het backfire is, al heb ik geen ervaring met HY’s en LPG. Er is geen HY die nooit een knalletje geeft in zijn uitlaat daarom denk ik eerder hieraan. Om het te minimaliseren:

- dichte uitlaat (geen zuurstof in uitlaat is geen explosie in uitlaat)
- goede condensator
- puntjes
- boegies en eventueel kabels.
- kleppen stellen (mn de uitlaatklep moet zo af en toe sluiten Wink )

En dan zal ie bij plots gas los toch nog af en toe een knalletje geven. Vooral wanneer je uitlaat lekker warm is. Er een klein beetje gas op houden of de choke een beetje uit kan tijdens een afdaling veel geknal en een mogelijk lekke uitlaat voorkomen.

Ik reed eens in Schotland, toen een Schot me zag komen aanrijden. Op zo’n 40 meter afstand kwam er een enorme knal uit mijn uitlaat waarop hij onmiddelijk deed of hij door een kogel werd geraakt en neerviel.

Dergelijk vermaak heb je helaas niet meer met een moderne auto…

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 juli 2007 12:22 PM
  [ # 147 ]

OK, met wat knallen moet ik dus gewoon genoegen nemen.  Laughing

Uitlaat = dicht
Condensator = nieuw
Puntjes = zaterdag…
Bougies = nieuw, Kabels = nog prima
Kleppen = gesteld

Dus na zaterdag moet het pico bello zijn. Maar er is nu al erg goed mee te leven hoor.  Laughing

Wat betreft je vermaak, gisteren reed ik langs een fotograaf die de ondergaande zon boven het Friese plaatsje Deinum aan het vast leggen was. Toen ik langs reed, keerde hij snel zijn fototoestel naar de weg.  Laughing

Profiel  
 
Gepost: 21 juli 2007 01:20 AM
  [ # 148 ]

Met een 123 ignition schijnt het klappen in de uitlaat bij gas los ook een stuk minder te zijn.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 juli 2007 01:31 AM
  [ # 149 ]

Dat is niet mijn ervaring, maar dat is er natuurlijk maar één…

Wel veel mooier stationair en voelt altijd alsof de puntjes als nieuw zijn, dus niets dan lof, maar geknal in uitlaat bij afdaling of plots gas los is niet minder geworden.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 juli 2007 02:00 AM
  [ # 150 ]

geronk in de auspoef is simpel je stationaire loop.

bij injectie word bij gas los geen brandstof meer mee gegeven voor staionaire loop.

je carburateur doet dit wel, het afstellen van je CO schroef is dus van belang.
het beetje benzine welk je carb meegeeft voor stationaire loop,TIJDENS AFREMMEN OP DE MOTOR ,Bij Gas Los,, hoopt zich op in de cilinders, en zo nu en dan bereikt dit het vlambare punt, welke ietwat onregelmatig is, dus boemberdeboem boem dengderde deng deng in je uitlaat geeft…

mvgr wupke:weinig tegen te doen, behoudens je carb zo zuiver mogenlijk af te stellen.
Wink

Profiel  
 
 
10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook