Weet iemand misschien de maat van de moer die de poelie van de hogedrukpomp afsluit, ds 20 f,1973, daar mijn auto nog in frankrijk staat is het moeilijk even kijken , dit ivm hulpgereedschapje wat ik moet maken om hem dit weekend omhoog te zetten zonder de motor te starten.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Sleutelwijdte 19 mm, net ff nagemeten voor je
Citroen!
hartelijk dank, kan ik aan de slag een gereedschap te maken.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Misschien leuk om een fotootje te maken van je zelfgemaakte gereedschap? En te posten of het werkt?
Succes!
Citroen!
ok, zal ik doen, ergens volgende week.
neem een boormachine met een pulley en een V-snaar mee.
Ik heb laatst uit nood de boormachine rechtstreeks op de as van de pomp gezet (met de poelie gedemonteert). Dat werkte ook prima, maar het is niet echt bevordelijk voor je schroefdraad. Ik vermoed dat je met een verloopje van een 1/2 inch dopsleutel-aansluiting naar een 1/4, dop 19 wel op je boormachine kwijt kunt.
Animal triste post coitum
ik heb zo,n stangetje op de draaibank afgedraaid tot 9 mm. dus dat past nu in de boorkop, en over die pully, indien het met dop niet lukt haal ik er wel ergens eentje zolang vanaf de waterpomp of zo, maar kun je dat zaakje dan wel voldoende op spanning houden vraag ik me af.
hogedrukpomp
goede tip gkn van die pully, die had ik niet en het was een aardig gefrot met dop 19 en gewricht uit doppendoos, uiteindelijk wel gelukt trouwens, auto staat op de trailer .