Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Misschien niet het juiste draadje om dit te vragen, maar ik heb een aantal jaren terug een film gezien waar de DS een vrij dominante hoofdrol speelde. Helaas heb ik zowel begin als eind niet kunnen kijken, en weet ik dus niet wat de titel van de film is. Ik zal het verhaal (wat ik heb kunnen zien en kan herinneren) zo goed mogelijk beschrijven.
Een Japanner gaat in Ijsland op zoek naar z’n familie of kennissen. Na aankomst op het vliegveld, moet hij een auto hebben, ontmoet een man die wel een geschikt (duh) voertuig heeft. Hier zie je in de film de DS voor het eerst aan de haven. Flinke nachtvorst heeft de gehele voiture aan de grond doen vastvriezen. De Japanner maakt hier een probleem van, maar de eigenaar start de motor en de DS komt los van z’n ijzige ketens. De japanner (die overigens door de gehele film heen niet een keer kan lachen, ik wil niet alle Japanners over een kam scheren verder) rijdt door het binnenland van Ijsland en het wordt schemerig als hij een lekke band krijgt nabij een boerderij. Na behoorlijk lang aarzelen vraagt hij daar om hulp. Het reservewiel wordt gemonteerd en hij kan de volgende dag verder. Hij neemt dan een groep lifters mee die hem op een gegeven moment overvallen, uit de auto zetten en er vandoor gaan. Hij gaat verder te voet naar z’n kennissen. Tot hier heb ik de film gezien.
Heeft iemand een idee ? Ik heb op de club-bijeenkomsten in de film-vertoon zaal deze film nooit gezien, maar hoe de DS van het ijs loskomt (en daarmee tevens de tectiellaag verliest, als deze al was toegepast) vond ik erg onderhoudend.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
FF meer info.
Jaar van de film ongeveer?
Gesproken taal?
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Een foto op de - overigens geweldige! - filmautootjessite http://www.imcdb.org:
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hallo mensen,
Hartelijk dank !!!! Eindelijk weer een brandende vraag beantwoord. Ik wist zelf niet goed hoe ik hier achter moest komen, maar nu ga ik zeker proberen de film nog eens te pakken te krijgen. Vooral de scene waar de DS van het ijs loskomt had toen veel indruk op me gemaakt.
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.