Heb sinds kort een bx uit 91 1.4 injection . Alle plugs zijn nagelopen en ook ingespoten en gasklep potmeter is okee (incl koolbanen gemeten ) en contacten (veertjes ) iets bijgespannen.
Loopt normaal okee maar soms even dus ineens stoten en niet meer op vol gas reageren (valt dan erg terug in toeren ) en ook afslaan . Soms ook gelijk met de koude start . Valt ook op dat er soms een teveel aan brandstof wordt uitgeblazen bij de uitlaat .
Iemand een idee ?
kijk eens of het membraam nog goed is van de brandstof toevoer.
naast de injector zit een goud/geel dopje, en een beugeltje met 3 boutjes vast.
daaronder een membraam, als deze lekt loopt de brandstog gewoon je inlaatkanaal in.
En kijk ook of de injector nog goed afdicht. Als daar een rubber ring kapot is sluit deze ook niet meer goed af en loopt de brandstof ook gewoon je inlaat in. Kijk daar eerst naar, dat is het makkelijkste om te kontroleren in eerste instantie.
Dan is het een kwestie van een O-ring vervangen (2 stuks) of het membraam
Een geheel defect monopointhuis is ook een veel voorkomend probleem.
Oplossing : vervangen door een ander
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Wat ook nog een oorzaak kan zijn is je ontstekingsmodule, check die ook gelijk. Die geven ook vaak de geest.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Hoi . Bedankt voor je tips en ga er straks naar kijken . Laat je weten of dat het was
Ger
Alles nagelopen gisteren en verdelerkap en rotor vervangen want waren slecht . Vanmorgen even gelijk geprobeerd en weer erg slecht lopen en afslaan en bij meer gas smoren . Ruikt ergens een beetje vreemd . Olie en koelvloeistof geen problemen . Liep na 5 minuten weer ineens gewoon goed .
Zit er een condensator ergens over de ontsteking die vervelend kan zijn ? Of een ander vervelend ding wat dit kan veroorzaken ?
Toch nu de fout gevonden en is dus de gaspotentiometer . Koolbaan is gewoon te ver ingesleten . Dus even koter vraag hierover . Wie heeft weleens met vaste weerstand de ecu laten veronderstellen dat het werkt . Moet met vaste waarde toch kunnen werken ?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
ger schreef:Toch nu de fout gevonden en is dus de gaspotentiometer . Koolbaan is gewoon te ver ingesleten . Dus even koter vraag hierover . Wie heeft weleens met vaste weerstand de ecu laten veronderstellen dat het werkt . Moet met vaste waarde toch kunnen werken ?
Waarom zou je dat willen? Als je weet dat de gaskleppositiemeter stuk is vervang je die toch gewoon?
Het moet wel mogelijk zijn wat jij wil, dan moet je weten welke weerstand de meter heeft als de gasklep in stationairstand staat. Maar dan kan je dus niet rijden. Misschien kan iemand die ook zo´n motor heeft even de weerstand voor je meten?
Eveneens ben ik tevens ook.
Heb het werkplaatshandboek ervan en heb gezien dat het ook evt op te lossen met een stereopotmeter . Zou ook een stuk goedkoper zijn voor de bx rijders om de gasklep gewoon een standaard (stereo) potmeter te laten draaien (beugeltje is zo gemaakt ). Maar wel effe handig is te weten wat de weerstand is van de originele natuurlijk .
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
ger schreef:Heb het werkplaatshandboek ervan en heb gezien dat het ook evt op te lossen met een stereopotmeter . Zou ook een stuk goedkoper zijn voor de bx rijders om de gasklep gewoon een standaard (stereo) potmeter te laten draaien (beugeltje is zo gemaakt ). Maar wel effe handig is te weten wat de weerstand is van de originele natuurlijk .
Ah op die manier! Ja dat is wel een goede tip. Je schreef eerder een VASTE weerstand, dus vandaar mijn reactie. Als dit je zou lukken is het inderdaad wel een goedkope en waarschijnlijk ook een betere oplossing! Succes!
Eveneens ben ik tevens ook.
Probleem is nu opgelost door vervangen injection . Bij toeval gevonden op Marktplaats een complete injectie unit voor €30 euro . Ga de oude wel veranderen met de genoemde stereopotmeter binnenkort en even kijken of dat ook goed werkt .
Ger
Zou wel een gat in de markt zijn, een versleten gaskleppot.meter is een bekend probleem en helaas kun je dat plaatje niet los kopen. Het zijn echte ratten bij de firma Bosch dat ze dit onderdeel niet los verkopen, enkel een compleet gasklephuis en dan allen via de dealer