1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Remmen
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 10 januari 2005 11:51 PM

Gisterennacht kon ik niet in slaap geraken,
en bedacht ik dat het toch maar eens gedaan moest zijn met die remproblemen,
zodat ik tenminste positief kan antwoorden als men mij vraagt ‘Hoe is het met de geit?’.

Nu, onder het motto “No Fear, Big Money*” ben ik eens in mijn Cassis-catalogus beginnen bladeren op zoek naar onderdelen om het remsysteem in zijn geheel te vervangen als ik het lek niet vind (Ik ga de verschillende componenten eens goed bekijken, trommels, klauwen, leidingen, HRC)

Tijdens mijn zoektocht naar de nodige onderdelen kwam ik toch een aantal onbekende stukken tegen.

Hoofdremcilinder:
(Vis excentrique)
(Vis fixation maître cylindre)
Waartoe dienen deze bouten? om de hoofdremcilinder aan de koets te bevestigen?

wordt vervolgd

*die big money is niet meteen op mij van toepassing, maar ik weet dus wel dat het best iets kan gaan kosten…

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 10 januari 2005 11:58 PM
  [ # 1 ]

Nog enkele vraagjes:
-mogen de remleidingen met een gewone sleutel van 8 vast- en losgedraaid worden?
ik zag dat er hier ook speciale sleutels voor waren.

-Is er goed aan de schijven/klauwen te geraken als je de spatborden verwijdert?
of moet er nog meer gedemonteerd worden?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2005 11:20 AM
  [ # 2 ]

Als het vast zit is zo’n leidingen sleutel een MUST!
ja spatborden eraf. kan je er goed bij.
heb je al een LHM systeem?
Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 11 januari 2005 01:18 PM
  [ # 3 ]
rocco schreef:

Waartoe dienen deze bouten? om de hoofdremcilinder aan de koets te bevestigen?

Dat klopt.

rocco schreef:

Nog enkele vraagjes:
-mogen de remleidingen met een gewone sleutel van 8 vast- en losgedraaid worden?
ik zag dat er hier ook speciale sleutels voor waren.

Dat mag, maar met een gewone steeksleutel beschadig je vaak de randen van de wartel. Een speciale remleidingsleutel is echt een must.

rocco schreef:

-Is er goed aan de schijven/klauwen te geraken als je de spatborden verwijdert?
of moet er nog meer gedemonteerd worden?

geraken of raken? Aan schijven/klauwen geraak je ook wel zonder demontage van de wielschermen Wink.

Tips bij demontage remklauwen:
- remleiding er af met goed gereedschap. remblokjes ook.
- eerst voorste bout er uit, achterste heeeel ietsje los.
- dan remklauw achterover kantelen. voorste bout er weer in en vastdraaien.
- nu achterste bout verder los en na loshalen klauw weer vastzetten. De remklauw blijft nu 1 stuk, er vallen geen vulplaatjes, cilindertjes of vloeistof uit.
- zorg bij montage dat de remklauw symmetrisch in het midden van de schijf zit! Eventueel vulplaatjes gebruiken.

Tips bij demonatage remschijf:
- NIET demonteren na een rit, eerst uur afkoelen.
- wielschermen er af als je dat handiger vindt.
- 8 bouten aandrijfas los.
- remschijf is nu ook los.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 16 januari 2005 04:40 PM
  [ # 4 ]

wat is er voor problemen met lekken?
Remmen van een eend(geit) lekken zelden.
Er is een zwak punt dat is de remleiding naar de achteras, die roesten wel eens door.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 januari 2005 09:19 PM
  [ # 5 ]

Spatborden (voor) er af halen. Al is het maar zodat je niet perongeluk op die mooie driehoekjes steunt waardoor die verkreukelen.

En je kan er een stuk beter bij.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 19 januari 2005 01:01 AM
  [ # 6 ]

Re: Remmen

Is het allemaal nog gelukt, Rocco?

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 januari 2005 02:41 PM
  [ # 7 ]

Ik ga het pas de komende vakanties uitvoeren, maar wou ietwat voorbereid zijn.
Ik ben alleen te vroeg aan de voorbereiding begonnen (kan dat?)

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 07 maart 2005 08:24 PM
  [ # 8 ]

Daarnet telefoon gehad van mijn zus, ik had bij CQS , een van de enige klassieke citroen specialisten in belgie de rubbers voor tussen reservoir en HRC besteld.
ze zijn aangekomen, maar blijkbaar met revisiesetje en al.
dat wordt dus iets voor in de paasvakantie.
Als ik er geraak, mama heeft beslist dat ik van woensdag tot woensdag mee op vakantie ga.  Rolling Eyes

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 09 maart 2005 04:56 PM
  [ # 9 ]

Revisiesetje is gearriveerd,
tot mijn verbazing zaten er alleen rubbers in.
is dat normaal?
ik had ook ijzerwerk verwacht eigenlijk…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 maart 2005 05:04 PM
  [ # 10 ]

Ja. Ze gaan er van uit dat je zuigertjes en cylinders nog in topconditie zijn! Als je roestpitten in je cylindertjes hebt moet je opzoek naar nieuwe….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 maart 2005 02:04 PM
  [ # 11 ]

Heeft er iemand tips voor het uibouwen van de hoofdremcilinder?

eerst moeten de twee leidingen los natuurlijk.
Ik heb gemerkt dat die soms behoorlijk vastzitten,
mag je die gewoon met brute (nu ja…) kracht omhoogtrekken tot ze loskomen?

Hoe moet het rempedaal los van de HRC?

en zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten,
of gereedschappen die ik moet hebben?


Met een beetje geluk kan ik hem maandag dan uitbouwen…
dankuwel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 maart 2005 03:34 PM
  [ # 12 ]

Je moet de complete set inclusief pedalen losmaken en in zn geheel naar binnen toe uitbouwen!
Surprisedops:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 maart 2005 04:43 PM
  [ # 13 ]

pfoeh Very Happy
en dat allemaal voor een hoofdremcilinderrevisietje…
wijst het zichzelf uit hoe het werkt?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 maart 2005 07:05 PM
  [ # 14 ]

Ja. koppeling kabel eraf en gas kabel eraf. boutjes losschroeven. vloeistofpotje weg,
klaar!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 maart 2005 08:07 PM
  [ # 15 ]

prachtig, wat moest ik zonder jou beginnen…

maar toch nog een ding: zitten die boutjes in het motorcompartiment of aan de ‘binnenkant’

enneuh… hoe weet ej dat allemaal?? Shocked  Very Happy

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook